کودکان را براي صبحانه سر شوق بياوريد

شکل صبحانه خوردن کودکان را بايد برحسب شخصيت آنها چيد. بيدار کردن کودکان و نشاندن سريع آنها سر سفره باعث مي‌شود کودکان ميل به خوردن صبحانه پيدا نکنند. توصيه من اين است که در عادت کودک به صبحانه خوردن يک سري تغييرات مثبت ايجاد کنيد؛ مثلا شب‌ها کمي زودتر کودکان را بخوابانيد تا صبح راحت‌تر و زودتر از خواب
سه‌شنبه، 17 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کودکان را براي صبحانه سر شوق بياوريد

کودکان را براي صبحانه سر شوق بياوريد
کودکان را براي صبحانه سر شوق بياوريد


 

نويسنده:دکتر نسرين اميري*




 
شکل صبحانه خوردن کودکان را بايد برحسب شخصيت آنها چيد. بيدار کردن کودکان و نشاندن سريع آنها سر سفره باعث مي‌شود کودکان ميل به خوردن صبحانه پيدا نکنند.
توصيه من اين است که در عادت کودک به صبحانه خوردن يک سري تغييرات مثبت ايجاد کنيد؛ مثلا شب‌ها کمي زودتر کودکان را بخوابانيد تا صبح راحت‌تر و زودتر از خواب برخيزند. يک ورزش صبحگاهي کوچک قبل از خوردن صبحانه و بعد، يک مراسم جالب براي صبحانه خوردن مي‌تواند ميل کودکان را افزايش دهد. القاي عجله در خوردن صبحانه به کودکان مي‌تواند سبب طفره رفتن آنها از صبحانه خوردن شود. اگر دچار چنين مشکلي هستيد، نگران نباشيد و کودک را مجبور به خوردن صبحانه نکنيد. اجازه بدهيد يک تا دو ساعت بعد از بيدار شدن و هر وقت که کودک ميل داشت، در مدرسه يا مهدکودک، صبحانه‌اش را بخورد.

کودکان را براي صبحانه سر شوق بياوريد

شکل صبحانه، حتي شکل و رنگ ظرف‌ها مي‌تواند در سر ذوق آمدن کودکان براي خوردن صبحانه موثر باشد. اگر کودک شما تمايلي به خوردن صبحانه از خود‌ نشان نمي‌دهد، مي‌توانيد خيار، گوجه، تخم‌مرغ يا پوره را به شکل حيوانات تزيين کرده و با حالت دل‌انگيز همراه با تعريف داستان او را تشويق به خوردن آنها کنيد. در کنار اين نوع صبحانه در بازار، غلات آماده‌اي هم وجود دارد که تبليغات آنها و عکس روي بسته آنها گاهي کودکان را به سمت مصرف آنها سوق مي‌دهد. در رابطه با نوع کيفيت اين نوع غلات بهتر است با متخصصان تغذيه مشورت کنيد. از نظر رواني نيز استفاده از آنها اگرچه با فرهنگ ايراني همراه نيست اما مشکلي ايجاد نمي‌کند.

پي نوشت ها :
 

* فوق‌تخصص روانپزشکي کودکان

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.