چه عطري براي چه کسي؟

باورتان مي‌شود که عطرها هم روانشناسي داشته باشند؟ کارشناسان و مشاوران انتخاب عطر مي‌گويند با دانستن روانشناسي عطرها مي‌توانيد بر اساس شخصيتي که از خودتان و ديگران مي‌شناسيد براي سايرين يا خودتان عطر بخريد. انتخاب عطري مناسب براي خودتان يا فردي ديگر کار چندان ساده‌اي نيست. به همين دليل، لازم ديديم شما
چهارشنبه، 18 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه عطري براي چه کسي؟

چه عطري براي چه کسي؟
چه عطري براي چه کسي؟


 






 

با روانشناسي عطرها آشنا شويد
 

باورتان مي‌شود که عطرها هم روانشناسي داشته باشند؟ کارشناسان و مشاوران انتخاب عطر مي‌گويند با دانستن روانشناسي عطرها مي‌توانيد بر اساس شخصيتي که از خودتان و ديگران مي‌شناسيد براي سايرين يا خودتان عطر بخريد. انتخاب عطري مناسب براي خودتان يا فردي ديگر کار چندان ساده‌اي نيست. به همين دليل، لازم ديديم شما را کمي با انواع عطريات، روانشناسي عطرها و روش‌هاي انتخاب يک عطر خوب به عنوان هديه آشنا کنيم.
در عطرها از منابع گوناگوني مانند گل‌ها، برگ‌ها، روغن‌ها، پوست درختان و منابع حيواني و البته برخي منابع مصنوعي استفاده مي‌شود. به‌طور کل عطريات را به چهار دسته تقسيم مي‌کنند.
1) عطر: 20 درصد ترکيبات معطر
2) اودپرفيوم: 10 درصد ترکيبات معطر
3) اودتويلت: 5 درصد ترکيبات معطر
4) اودکلن: 2 درصد ترکيبات معطر
نوع عطر انتخابي شما علاوه بر مشخص‌کردن خصوصيات ذاتي‌تان بر شيوه رفتار ديگران با شما اثري شگفت‌آور دارد! عطري که به عنوان هديه براي فرد ديگري انتخاب مي‌کنيد مانند انتخاب يک موزيک به هنگام پذيرايي از مهمان‌تان است. اگر موزيک انتخابي شما ملايم باشد، مهمان‌تان احساس آرامش، سکون و راحتي مي‌کند و اگر تند و خشن باشد، به جنب و جوش مي‌افتد.

روانشناسي عطرها
 

1) Oriental: کساني که از اين گروه رايحه استفاده مي‌کنند، معمولا افرادي خلاق، علاقه‌مند به تنهايي، سنتي، مودب، باوقار، خوش‌سليقه، بااستعداد، علاقه‌مند به گردآوري اشياي قيمتي و طرف‌دار حکمت و منطق‌اند.
2) Freshy Green: افراد طرف‌دار اين گروه از عطرها غالبا افرادي ورزشکار و ورزش‌دوست و عاشق طبيعت‌اند.
3) Floral: افراد علاقه‌مند به اين گروه معمولا طبيعتي شيرين دارند، وفادار و وظيفه‌شناسند. علاقه‌مند به زيبايي‌اند و عضويت در گروه‌هاي کوچک را به حضور در گروه‌هاي پرتعداد و بزرگ ترجيح مي‌دهند.
4) Fruity: بيشتر کساني که اين گروه از رايحه را مي‌پسندند، روح مهماني‌ها خوانده مي‌شوند. افرادي پرشور و اشتياق، گرم و خوش‌برخورد و به کارهاي گروهي علاقه‌مندند.
5) Woody: افراد طرف‌دار اين گروه غالبا مبادي آداب، منظم، سنتي، علاقه‌مند به فلسفه، خونسرد و بسيار محتاط‌اند.
6) Citrus: افرادي که جذب اين رايحه مي‌شوند نوعا افرادي باانضباط، عاشق برنامه‌ريزي، نقشه‌کشيدن و کمال‌گرايي هستند.

چه عطري براي چه کسي؟

7) Leather: رايحه‌اي است که منطقي ‌بودن، حکمت‌گرايي، پژوهشگري و روحيه فرامرزي را توصيف مي‌کند.
8) Floral Bouquets: بيشتر افراد علاقه‌مند به اين گروه گرايش فراواني به زيبايي دارند، عاشق گردآوري اشياي زينتي و بسيار مهمان‌نوازند.
9) Oceanic: رايحه دريا و اقيانوس. علاقه به سادگي به ويژه در ظاهر، راستگويي، داشتن فضاي باز فکري و هراس از قرارگرفتن در محيط‌هاي بسته، ويژگي‌ اخلاقي و روحي علاقه‌مندان به روايح دريايي است.
10) Ozonic: روايحي که هواي تازه و پاک قله کوه را به ياد مي‌آورد. افراد اين گروه با وجود داشتن روحيه‌اي اجتماعي و شهري در باطن خود علاقه فراواني به فرار از محيط بسته شهر و سکوت در حومه آن دارند. سبک زندگي اين افراد بسيار متوازن و متعادل است.
11) Gaurmand: رايحه مواد خوراکي مانند انجير، خرما، برنج، چاي، قهوه و... علاقه‌مندان به اين گروه اکثرا دلير و باجرات‌اند. باهوش و درون‌گرا هستند و ذاتي گرم و آتشين‌مزاج دارند.

طبقه‌بندي عطر
 

1) Freshy Green: رايحه سرد و با طراوت (شبيه بوي علف)
2) Oriental: رايحه گرم شرقي (شبيه بوي کاج، وانيل)
3) Spisy: رايحه گرم و تند (شبه بوي ادويه)
4) Fouger: رايحه تند و مردانه (شبيه بوي بلوط)
5) Aldehydic: رايحه تند و ادويه‌اي شيميايي
6) Sweet: رايحه شيرين
7) Light: رايحه ملايم و سبک
8) Floral: رايحه ملايم و طبيعي گل‌ها
9) Fruity: رايحه ميوه
10) Fungal: رايحه قارچ
11) Woody: رايحه جنگل
12) EartheMoosy: رايحه زمين، خاک، جنگل
13) Citrus: رايحه مرکبات
14) Tobacco: رايحه تنباکو
15) Leather: رايحه چرم، جير، عسل و فيبر چوب
16) Chypre: رايحه نعناع هندي و گل لادن
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.