چگونه عينک زدن را براي فرزندمان ساده کنيم؟

وظيفه شما به‌عنوان پدر و مادر اين است که به کودکان‌تان بفهمانيد که «عينک وسيله‌اي براي مشاهده بهتر پيرامون‌شان است.» اولين قدم، تشويق کودکي است که به عينک نيازمند است زيرا کودک به حمايت و تشويق شما نياز دارد. اگر کودکي که به عينک نياز دارد از کاربرد آن خودداري کند، مشکلات زيادي در پيش خواهد داشت. گاهي احساس کودک درباره اين «مزاحم» تا آنجا پيش مي‌رود که مي‌خواهد آن را بشکند
چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه عينک زدن را براي فرزندمان ساده کنيم؟

چگونه عينک زدن را براي فرزندمان ساده کنيم؟
چگونه عينک زدن را براي فرزندمان ساده کنيم؟


 






 
وظيفه شما به‌عنوان پدر و مادر اين است که به کودکان‌تان بفهمانيد که «عينک وسيله‌اي براي مشاهده بهتر پيرامون‌شان است.» اولين قدم، تشويق کودکي است که به عينک نيازمند است زيرا کودک به حمايت و تشويق شما نياز دارد. اگر کودکي که به عينک نياز دارد از کاربرد آن خودداري کند، مشکلات زيادي در پيش خواهد داشت. گاهي احساس کودک درباره اين «مزاحم» تا آنجا پيش مي‌رود که مي‌خواهد آن را بشکند و براي هميشه کنار بگذارد ولي در اصل نبايد انتخابي براي کودک باقي بماند. هر جا مي‌رود و هر کار مي‌کند بايد عينک بزند. راه‌حل‌هايي را که به شما آموزش مي‌دهم به کار ببنديد تا مشکل عينک نزدن بچه‌ها حل شود.

چگونه عينک زدن را براي فرزندمان ساده کنيم؟

تصوري مثبت در او ايجاد کنيد. در حالي که هنوز از عينک استفاده نکرده است و قرار است پزشک برايش عينکي تجويز کند، آن را به صورت اتفاقي خاص جلوه دهيد. کساني که عينک به چشم دارند و کودک، آنها را مي‌شناسد و دوست‌‌شان دارد، به او نشان دهيد (هنرپيشه‌هاي تلويزيون، شخصيت‌هاي معروف) البته اگر به اندازه کافي بزرگ است که بتواند مفهوم انتخاب را بفهمد. براي مقابله با متلک‌هاي اجتناب‌ناپذير درباره عينک، راه‌حل‌هايي پيش پاي کودک بگذاريد. درباره پاسخ‌هاي دفاعي فکر کنيد. براي مثال، شخصيت معروفي که عينک مي‌زده را به کودک بشناسانيد تا الگويي براي خود داشته باشد. مهم‌ترين نکته، تحسين کردن و تشويق کودک در استفاده مرتب از عينک است. با استفاده از يک جدول، ستاره‌هايي را مشخص کنيد که در ازاي گرفتن هر ستاره بايد در همه روز از عينک به‌طور صحيح استفاده کرده باشد. حتي در مدرسه نيز با تهيه کارتي از معلم او بخواهيد با شما همکاري کند. وقتي تعداد ستاره‌هاي جدول به عدد مورد نظر رسيد، هديه‌اي برايش بخريد. براي مثال، به عنوان هديه کتاب دلخواه يا رفتن به سينما را در نظر بگيريد. هم شما و هم معلم مدرسه به او القا کنيد که با عينک زدن شما را خوشحال کرده و کار بزرگي انجام داده است. يادتان باشد بند چرمي عينک که در پشت گوش قرار بگيرد يا شيشه‌هاي پلاستيکي که امن‌تر در هنگام بازي باشند و ديگر موارد که استفاده از عينک را سهل مي‌کند، با نظر چشم پزشک در انتخاب‌هاي عينک بگنجانيد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما