چاره چشم‌هاي پف‌آلود

تشکيل کيسه و افتادگي پوست دور چشم‌ها اصولا ارثي بوده و معمولا با بالا رفتن سن به وجود مي‌آيد. به تدريج که شخص پير مي‌شود، برخي از عضلات زيري و بافت‌هاي زيرين تحليل مي‌رود و پلک پايين مي‌افتد و چين مي‌خورد. وقتي کيسه‌ها بزرگ باشند، ممکن است قيافه را تغيير دهند که يک مشکل اجتماعي و اقتصادي است، به خصوص
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چاره چشم‌هاي پف‌آلود

چاره چشم‌هاي پف‌آلود
چاره چشم‌هاي پف‌آلود


 

نويسنده:دکتر محمدعلي نيلفروش‌زاده*




 
تشکيل کيسه و افتادگي پوست دور چشم‌ها اصولا ارثي بوده و معمولا با بالا رفتن سن به وجود مي‌آيد. به تدريج که شخص پير مي‌شود، برخي از عضلات زيري و بافت‌هاي زيرين تحليل مي‌رود و پلک پايين مي‌افتد و چين مي‌خورد. وقتي کيسه‌ها بزرگ باشند، ممکن است قيافه را تغيير دهند که يک مشکل اجتماعي و اقتصادي است، به خصوص اگر شخص جوان باشد. اقدامات آرايشي کار زيادي نمي‌توانند بکنند. ايجاد پوست اضافه در پلک بالا مي‌تواند به دليل پايين‌افتادگي ابرو باشد. در اين موارد، جراحي پلک به تنهايي نمي‌تواند نتيجه ايده‌آل به دنبال داشته باشد.
پايين‌افتادگي پلک تحتاني، به صورت کيسه‌هاي زير چشم خود را نشان مي‌دهد. تقريبا هر فردي در اين ناحيه دچار درجاتي از افتادگي است. نيروي جاذبه زمين و افزايش سن، مهم‌ترين عوامل در اين زمينه‌اند ولي حتي افراد جوان نيز ممکن است داراي ذخيره چربي اضافه در زير چشم‌ها باشند. چشم‌ها توسط لايه ضخيمي از بافت چربي محاصره شده‌اند که توسط يک غشا در محل خود محکم شده است. در طول زمان اين غشا سست مي‌شود و به بافت چربي اجازه حرکت به سمت پايين را مي‌دهد. پوست و عضله،‌ توسط بافت بيرون‌زده، کشيده مي‌شوند و ايجاد بيرون‌زدگي پف‌آلودي مي‌کنند که نمي‌توان آن را با مواد آرايشي مخفي کرد. اين مشکل اغلب صبح‌ها بدتر است زيرا در حالت دراز کشيده مايع در بافت چربي جمع مي‌شود. بعد از بلند شدن از خواب، جاذبه زمين مايع را بيرون مي‌کشد ولي اگر بافت چربي اضافه، زياد باشد، زمان بيشتري براي خروج مايع از آن و کاهش تورم لازم است. خوشبختانه مشکلات پلک را مي‌توان به طور بسيار موثر توسط عمل بلفاروپلاستي که عمل نسبتا ساده‌اي است، برطرف کرد. در اين عمل، پوست و عضلات و بافت چربي اضافه برداشته مي‌شود. اگر چشم‌هاي شما باعث مي‌شود که ظاهر شما پژمرده، ناراحت يا خسته به نظر آيد، عمل بلفاروپلاستي مي‌تواند به شما کمک کند و اگر ميزان افتادگي خفيف باشد، انجام ليزرهاي خاص يا انجام راديوفرکوئنسي کمک‌کننده است. چند تکنيک ساده هم مي‌تواند به کاهش تورم در پلک‌ها منجر شود، از جمله:

چاره چشم‌هاي پف‌آلود

• هرگونه تمرين و فعاليتي که بتواند به طور غيرمستقيم روي چشم انجام شده و مواد را به سمت پايين بکشد، در تخفيف و از بين بردن سريع پف موثر است. دويدن ساده، بالا و پايين پريدن و حتي بالا رفتن از پله‌ها از اين دست فعاليت‌هاي ساده به شمار مي‌روند.
• براي کاهش پف‌ها، يک کيسه يخ را روي پف و در اطراف محل آن قرار دهيد. به مدت 1 تا 2 دقيقه با انگشت مياني‌تان به سرعت و با ملايمت روي ناحيه پف‌کرده زير چشم ضربه بزنيد.
• گاهي پرهيز از غذاهاي شور و يا موادي که به آن حساسيت داريد به شما کمک خواهد کرد.
• استفاده از مواد آرايشي مخصوص چشم‌هاي حساس مي‌تواند در کاهش تورم موثر باشد.

پي‌نوشت‌ها:
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.