توصیه هایی به رانندگان

مقصر اصلي در اکثر تصادف‌ها راننده‌اي است که وضعيت روحي مناسبي در آن لحظه نداشته؛ مثلا خيلي هيجان‌زده، خوشحال، ناراحت يا عصباني بوده. اگر قصد رانندگي داريد ولي اتفاق خاصي براي‌تان افتاده و تمرکز کافي نداريد، ابتدا مشکل را در ذهن خودتان کاملا حلاجي کنيد. اين کار به شما کمک مي‌کند تا حين رانندگي دچار حواس‌پرتي
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه هایی به رانندگان

توصیه هایی به رانندگان
توصیه هایی به رانندگان


 





 
مقصر اصلي در اکثر تصادف‌ها راننده‌اي است که وضعيت روحي مناسبي در آن لحظه نداشته؛ مثلا خيلي هيجان‌زده، خوشحال، ناراحت يا عصباني بوده. اگر قصد رانندگي داريد ولي اتفاق خاصي براي‌تان افتاده و تمرکز کافي نداريد، ابتدا مشکل را در ذهن خودتان کاملا حلاجي کنيد. اين کار به شما کمک مي‌کند تا حين رانندگي دچار حواس‌پرتي نشويد.
راننده‌اي بدقول باشيد!
حتما براي شما هم اين اتفاق افتاده که قرار است سر ساعتي مشخص در محلي حاضر باشيد اما به هر دليل موفق نمي‌شويد به موقع راه بيفتيد. همين مساله باعث مي‌شود حالتي عصبي پيدا کنيد، سريع‌تر برانيد، سبقت بگيريد و حتي چراغ قرمز را هم رد کنيد. در واقع، يکي از شايع‌ترين و بدترين علل تنش‌هاي عصبي حين رانندگي همين ترس از دير رسيدن است اما حقيقت اين است که سريع‌تر راندن شما فقط چند دقيقه زودتر شما را به مقصد مي‌رساند؛ البته اگر قرار باشد صحيح و سالم به مقصد برسيد. در چنين مواردي بهتر است خيلي راحت قبول کنيد که دير مي‌رسيد و به خودتان قول بدهيد دفعه بعد زودتر حرکت کنيد.
با آب و هوا شوخي نکنيد
بارش برف و باران، مه غليظ و صاعقه، عللي هستند که باعث ايجاد دلهره و اضطراب در راننده مي‌شوند. اين اضطراب هم به دليل افزايش خطر در جاده‌هاست و هم به دليل ديرتر رسيدن به مقصد. اگر اين اتفاق‌ها هنگام رانندگي شما هم رخ داد، مي‌توانيد به جايي که قرار است برويد تلفن بزنيد و اطلاع بدهيد که ديرتر مي‌رسيد. سپس با آرامش و دقت زياد به رانندگي خود ادامه دهيد.
مسيرهاي پرترافيک را دور بزنيد
ترافيک سنگين در اغلب شهرهاي بزرگ وجود دارد و يکي از علل تنش عصبي حين رانندگي همين ترافيک سنگين است. براي حل اين مشکل مي‌توان عبور و مرور را تا حد امکان در ساعت‌هاي کم‌ترافيک‌تر انجام داد يا اگر مجبور هستيد هر روز به مکان ثابتي برويد، مي‌توانيد کم‌کم مسيرهاي جايگزين و کم‌ترافيک‌تر را پيدا کنيد.
از خوشحالي پشت فرمان بترسيد!
اغلب مردم مي‌دانند که افسردگي و غمگين بودن ممکن است سبب حواس‌پرتي هنگام رانندگي و در نتيجه بروز تصادف شود. اما جالب است بدانيد شادي بيش از حد هم دقيقا به اندازه غم و افسردگي باعث بروز حوادث ناگوار مي‌شود. در واقع هم زماني که احساس افسردگي مي‌کنيد و هم زماني که بيش از حد هيجان‌زده و خوشحال هستيد، در معرض خطر قرار داريد.
منبع:www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.