موضع انقلاب اسلامي

جواني که با معرفت درست اسلامي مجهز است، همت او اين نيست که فقط شبهه ها را بر طرف کند يعني موضع دفاعي ندارد موضع يک جوان آگاه داراي اعتمادبه نفس، از لحاظ ابزار منطقي و فکري، موضع تهاجمي است. اوايل انقلاب وقتي بنده به دانشگاه مي رفتم و پاسخ به سؤالات مي دادم و صحبت مي کردم، يک نفر از جوان هاي وابسته
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موضع انقلاب اسلامي

موضع انقلاب اسلامي
موضع انقلاب اسلامي


 





 
موضع انقلاب اسلامي، موضع هجومي است، هجوم عليه نظام سلطه
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
جواني که با معرفت درست اسلامي مجهز است، همت او اين نيست که فقط شبهه ها را بر طرف کند يعني موضع دفاعي ندارد موضع يک جوان آگاه داراي اعتمادبه نفس، از لحاظ ابزار منطقي و فکري، موضع تهاجمي است. اوايل انقلاب وقتي بنده به دانشگاه مي رفتم و پاسخ به سؤالات مي دادم و صحبت مي کردم، يک نفر از جوان هاي وابسته ي به گروه هاي چپ از من پرسيد: شما در مقابل فلان قضيه چه دفاعي داريد؟ گفتم بنده دفاعي ندارم، من هجومي دارم! انقلاب اسلامي در موضع دفاعي قرار ندارد. اگر ما موضع دفاعي داشتيم، تا حالا کارمان ساخته شده بود؛ موضع انقلاب اسلامي، موضع هجومي است. هجوم عليه چه؟ عليه سيستم ظالمانه وستمگرانه اي که امروز بر دنياي سياست در سراسر عالم و بر زندگي واقعي مردم حاکم است؛ يعني هجوم بر نظام سلطه. نظام سلطه، يعني سيستمي که دو طرف بيشتر ندارد: سلطه گر و سلطه پذير. يا بايد کسي خود را به آن جا برساند که بتواند سلطه گري کند؛ والا بايد سلطه پذيري کند و زير بار سلطه برود.

موضع انقلاب اسلامي

انقلاب اسلامي، نهيبي است عليه چنين نظام هاي ظالمانه اي دردنيا. علت اين هم که نظام اسلامي و انقلاب اسلامي در چشم ها و کام هاي ملت ها شيرين بوده و همچنان هست، همين است. اين هم که مي بينيد در دينا سياست هاي گوناگون با شيوه هاي مختلف مرتب روي جمهوري اسلامي فشار مي آورندتا در قضاياي گوناگون مثلا در قضيه ي فلسطين موضع نگيرد، بعضي ساده لوح ها خيال مي کنند که مشکل فقط اين است که جمهوري اسلامي در فلان قضيه موضع تندي دارد؛ لذا مي گويند شما موضع تند نگيريد؛ در صورتي که مسئله اين نيست. مسئله اين است که مواضع اصولي جمهوري اسلامي، اصل سياست هاي سلطه را در دنيا تهديد وملت ها را اميدوار مي کند.(1)

پي‌نوشت‌ها:
 

1- بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان و دانش آموزان طرح و ولايت، 17/5/1381
 

منبع:www.khamenei.ir




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط