بررسی سونی اريکسون Z530(1)

سونی اريکسون مدل درب دار Z530 را عرضه کرد که دارای ويژگی های موسيقی بسياری می باشد . اين مدل در نگاه اول بسيار شبيه مدل W300 بنظر می رسد زيرا ابعاد آنها دقيقا يکسان است ، اما W300 ويژگی های بيشتر و صفحه...
پنجشنبه، 25 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون  Z530(1)
بررسی سونی اريکسون Z530(1)


 






 
سونی اريکسون مدل درب دار Z530 را عرضه کرد که دارای ويژگی های موسيقی بسياری می باشد . اين مدل در نگاه اول بسيار شبيه مدل W300 بنظر می رسد زيرا ابعاد آنها دقيقا يکسان است ، اما W300 ويژگی های بيشتر و صفحه نمايش بهتری دارد . سونی اريکسون Z530 نخستين تلفنی است که با نوع جديد کارت حافظه Memory Stick Micro (M2) کار می کند . ظاهر تلفن عمدتا نظر خانم ها را جلب می کند .

مزايا :
 

• اندازه نسبتا کوچک و وزن کم
• طراحی عالی
• ساختار مستحکم
• محل کارت حافظه
معايب:
• وضوح پايين در صفحه نمايش اصلی
• دوربين ضعيف
• راديو FM ندارد
• طراحی صفحه کليد چندان مطلوب نيست
• نوع کارت حافظه M2) Memory Stick Micro ( بسيار جديد و ناشناخته است .

طراحی
 

صفحه نمايش اصلی دارای ٦٥ K رنگ است . اين مدل جديد ، محل کارت حافظه و حافظه داخلی زيادی دارد . نخستين برداشت از مدل Z530 اين است که بعلت نمای پلاستيکی آن ، تلفن بسيار مستحکمی بنظر می رسد . قابهای آن بخوبی طراحی شده اند و منفذی بين آنها وجود ندارد . قاب های جلو و پشت دستگاه از پلاستيک مات ساخته شده اند که اثر انگشت را نشان نمی دهد و تنها ايراد آن ، اين مورد است که رطوبت دست کاربر را بصورت قطره های عرق نشان می دهد .
Z530 تلفن نسبتا کوچکی است که ابعاد آن ٩٠ x ٤٧ x ٢٤ ميليمتر و وزن آن 93 گرم می باشد . مکانيزم باز کردن دستگاه به خوبی کار می کند و فقط با استفاده از يک دست ميتوان تلفن را باز کرد . گزينه ای در منو وجود دارد که با استفاده از آن می توان ، عمل باز کردن را با يک صدای پلی فونيک همراه نمود . اين تنها صدايی است که هنگام باز کردن تلفن شنيده می شود .

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

علامت Z530i بر يک صفحه فلزی کوچک روی قاب جلوی دستگاه قرار گرفته است که توسط نوار پلاستيکی مات احاطه شده است . صفحه نمايش ثانويه دستگاه درست بالای آن قرار دارد . اين صفحه فلزی کوچک و صفحه نمايش ، تنها قسمت هايی هستند که اثر انگشت را نشان می دهند . لنز دوربين و آينه خودنگاره در بالای قاب جلوی تلفن ديده می شود . لنز دوربين در Z530 توسط يک پوشش مکانيکی محافظت نمی شود . قاب جلوی دستگاه قابل تعويض است . اين تلفن در سه رنگ مشکی ، خاکستری و قرمز عرضه شده است . قاب پشت دستگاه مورد قابل توجه ای ندارد . آرم سازنده و بلندگو در قسمت بالای آن وجود دارد و در پايين آن نشان حک شده سونی اريکسون مشاهده می شود .

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

در واقع دکمه ای برای باز کردن پوشش باتری وجود ندارد و برای شل کردن آن بايد از ناخن استفاده کنيد . در زير پوشش يک باتری Li-Ion با mAh ٩٠٠ قرار گرفته که سيم کارت در زير آن و محل کارت M2 در طرف راست آن قرار دارد . کارت حافظه M2 بسيار جديد است و در بازار وجود ندارد و بعلت اندازه کوچک ١٥ x١٢.٥ ميليمتر آن وارد بازار موبايل شده است . طرف چپ تلفن دارای دو قسمت مهم است . نخست اينکه دکمه ولوم در بالای آن قراردارد و در هنگام بسته بودن دستگاه با فشار دادن آن ، صفحه نمايش بيرونی اطلاعاتی در رابطه با وضعيت باتری را نشان می دهد و ديگر اينکه در قسمت پايين طرف چپ دستگاه ، علامت M2 مشاهده می شود که محل کارت حافظه است . طرف راست تلفن فقط دارای گيرنده مادون قرمز است . Hanger معروف سونی اريکسون در بالای تلفن وجود دارد که آنتن را پنهان می کند . پورت کابل در قسمت پايين دستگاه قرار دارد .

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

صفحه کليد :
 

طراحی صفحه کليد Z530 بسيار جالب است . کليدهای عددی از دايره های منطبق بر يکديگر ساخته شده اند . اين ترتيب برای نوشتن SMS مناسب است و تشخيص دکمه ها آسان می باشد . اما ساير قسمت های صفحه کليد ، معايبی دارد . کليدهای قسمت فوقانی بسيار کوچک هستند و بعلت درب دار بودن دستگاه دسترسی به آنها دشوار است . آنها بالای دکمه Back و دکمه C قرار دارند .

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

ادامه دارد...
منبع:www.irmob.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط