تصوير شوق پرواز

فيلم هايي كه درباره ايثار و شهادت ساخته مي شوند همواره مورد توجه مردم بوده اند. خاطره سريال ماندگار «سيمرغ» كه در آن به شهيد شيرودي و شهيد احمد كشوري نگاهي متفاوت داشت و آنها را از جنس خودمان و كاملا زميني به تصوير كشيد هرگز از ذهن مردم نخواهد رفت.
چهارشنبه، 28 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تصوير شوق پرواز

تصوير شوق پرواز
تصوير شوق پرواز


 






 

درباره سريالي پيرامون شهيد عباس بابايي
 

فيلم هايي كه درباره ايثار و شهادت ساخته مي شوند همواره مورد توجه مردم بوده اند. خاطره سريال ماندگار «سيمرغ» كه در آن به شهيد شيرودي و شهيد احمد كشوري نگاهي متفاوت داشت و آنها را از جنس خودمان و كاملا زميني به تصوير كشيد هرگز از ذهن مردم نخواهد رفت.
اما جاي بسي تأسف است كه سال ها از اين دست آثار محروم بوده ايم. در حالي كه سراسر ديوارهاي اين شهر با تصاوير سرداران رشيد جنگ تزئين شده است. مخاطبان جوان ما كمتر لحظه تصويري و خاطره هنري از آنها به ذهن دارند. شايد اگر هم در مواردي آثاري توليد شده است آن قدر درباره آن اغراق شده است كه مخاطب با فردي دست نيافتني و فرازميني رو به رو شده است.
اما يدالله صمدي كارگردان سينما و تلويزيون اين بار سعي كرده است به زندگي سردار شهيد سرلشگر عباس بابايي از زاويه اي خاص و ماندگار نگاه كند «شوق پرواز» عنوان سريالي است كه در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در مرحله تصويربرداري است و به زودي راهي آنتن تلويزيون مي شود. حضور بازيگراني چون شهاب حسيني در نقش سرلشگر بابايي، ستاره اسكندري، الهام حميدي و مينا جعفرزاده به اين سريال حال و هواي خاصي داده است.
فرهاد توحيدي، مهدي محمد نژاديان و حسين تراب نژاد فيلمنامه نويسان اين سريال هستند كه اثر خود را بر اساس زندگي واقعي شهيد بابايي نوشته اند. اين سريال كه به همت مؤسسه فرهنگي هنري شاهد تهيه شده در 13 قسمت 45 دقيقه اي براي شبكه دو سيما ساخته مي شود.
شهاب حسيني كه قرار است نقش اين شهيد را بازي كند معتقد است با توجه به اين كه اين شهيد يك شخصيت كاملا آشناست اميدوارم امانتدار خوبي براي تبيين شخصيت او باشم. ستاره اسكندري هم مي گويد: هر چه زندگي شهدا به طور واقعي و شايسته به مردم نشان داده شود آنهايي كه در خانواده خود شهيد ندارند و اين حس را لمس نكرده اند ارتباط و احترام بيشتري به شهدا و خانواده آنها مي گذارند.
«شوق پرواز» مراحل تصويربرداري اش را در قزوين سپري مي كند.
سرلشكر خلبان «عباس بابايي» در سال 1329، در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود. دوره ابتدايي و متوسطه را در همان شهر به تحصيل پرداخت و در سال 1348، به دانشكده خلباني نيروي هوايي راه يافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتي، براي تكميل دوره به آمريكا اعزام شد. پس از بازگشت به اصفهان رفت و با اوج گيري مبارزات عليه نظام ستمشاهي، به عنوان يكي از پرسنل انقلابي نيروي هوايي، در جمع ديگر افراد متعهد ارتش به ميدان مبارزه وارد شد. شهيد بابايي، با كفايت، لياقت و تعهد بي پاياني كه در زمان تصدي فرماندهي پايگاه اصفهان از خود نشان داد، در تاريخ 1362/9/9 با ارتقاء به درجه سرهنگي به سمت معاون عمليات نيروي هوايي منصوب به تهران منتقل شد. در تاريخ 1366/2/8، به درجه سرتيپي مفتخر شد. تيمسار بابايي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، صبح روز پانزدهم مرداد ماه سال 1366، به هنگام بازگشت از يك مأموريت برون مرزي، هدف گلوله ضد هوايي قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
منبع:نشريه ي شاهد جوان شماره ي 53



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.