عشق را شعله ور کنيد

همواره يکي از مقوله هاي اساسي در روابط زناشويي که توجه روانشناسان و مشاوران خانواده را به خود معطوف داشته است، اين بوده که چگونه و از طريق چه روش هايي مي توان زن و شوهر را به يکديگر نزديک تر کرد؟ با پيشرفت روز افزون تکنولوژي و مشغله هاي کاري و ذهني فراوان، شاهد اين هستيم که کانون خانواده ها نسبت به روزهاي
چهارشنبه، 11 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عشق را شعله ور کنيد

عشق را شعله ور کنيد
عشق را شعله ور کنيد


 





 
راهکارهاي افزايش علاقه در زندگي مشترک
همواره يکي از مقوله هاي اساسي در روابط زناشويي که توجه روانشناسان و مشاوران خانواده را به خود معطوف داشته است، اين بوده که چگونه و از طريق چه روش هايي مي توان زن و شوهر را به يکديگر نزديک تر کرد؟ با پيشرفت روز افزون تکنولوژي و مشغله هاي کاري و ذهني فراوان، شاهد اين هستيم که کانون خانواده ها نسبت به روزهاي آغازين زندگي مشترک به نوعي رو به سستي و تزلزل مي رود و حفظ بنياد خانواده توانايي و قابليت هايي را مي طلبد که اگر زوج ها، به ويژه خانم ها، از آن غافل باشند، شاهد کم رنگ شدن روابط زناشويي بين آنان خواهيم بود. در اين مقوله سعي داريم شما خوانندگان گرامي (خانم ها) را با روش هايي آشنا کنيم تا با بکارگيري آنها در زندگي زناشويي خويش به دستاوردهاي خوشايندي برسيد. بدون هيچ ترديدي شش راه کار طلايي روانشناسي وجود دارد که تاثير بسيار زيادي در افزايش عشق و علاقه شما خواهد گذاشت؛ چرا که تمام اين راهکارها، بارها و بارها در مورد زوج هاي گوناگون مورد بررسي و پژوهش قرار گرفته و نتايج همه اين آزمايش ها مثبت و قابل قبول بوده است. اما نکته اي که بايد به آن اشاره کنيم اين است که شما خانم ها، بايد خودتان نسبت به اين مقوله ها آگاهي و بينش کامل داشته باشيد، آنگاه از شوهران خود بخواهيد تا تک تک آنها را در زندگي به کار گيرند؛ چرا که بدون آگاهي از اين راهکارها، يقيناً نخواهيد توانست شوهرتان را مجبور به انجام کاري کنيد که از نتيجه وعاقبت آن اطلاعي نداريد. پس بسيار دقت کنيد.

راهکار اول:
 

به شوهرتان توصيه کنيد در مورد کار و شغل خود اندکي بيشتر تحقيق و بررسي کند، با اين کار، کمبودهاي خود را بيشتر مي شناسيد و مي توانيد کاستي هاي خود را برطرف کنيد. او مي تواند با کمک، تشويش و ترغيب هاي شما به تمام اسرار، رمزها و داشته هاي خود آگاهي يابد. يقيناً اين رويکرد کمک شاياني به او در جهت شناخت خويش خواهد کرد.

توضيح:
 

بسياري از خانم ها به کار و شغل شوهرشان اهميت چنداني نمي دهند و براي آن ارزش و احترام قائل نيستند؛ بنابراين به طور طبيعي ارزش آن را نيز نمي دانند.

راهکار دوم:
 

هدفي براي خود انتخاب کنيد و براي رسيدن به آن تمام تلاش و کوشش خود را به کار گيريد و راه هاي رسيدن به آن را به طور دقيق شناسايي کنيد.

توضيح:
 

خانم ها بايد توجه داشته باشند فردي که خواستار پيشرفت و موفقيت در کار خويش است، بايدهميشه هدف ومقصود نهايي خود را بداند. شما اگر نمي خواهيد شوهرتان دچار شکست و نااميدي شود، بايد بدانيد که او چه مي خواهد، چگونه زندگي مي کند، شما از زندگي چه مي خواهيد واو را در رسيدن به هدفش کمک کنيد.

راهکار سوم:
 

سعي کنيد مرتب جملات و عباراتي را به کار بريد که به شما انرژي مثبت مي دهند و آنگاه آنها را به شوهرتان انتقال دهيد. شايد به نظر شما اين روش تمسخر آميز باشد، ولي مطمئن باشيد شور و اشتياق فراواني را در شما و همسرتان ايجاد خواهد کرد.

توضيح:
 

خانم ها بايد به اين نکته توجه کنند که وظيفه آنها اين است که شوهرشان را با شادابي و نشاط خاصي از منزل به محل کار بفرستند. پس سعي کنيد هميشه خودتان پر انرژي و با نشاط باشيد تا بتوانيد آن را به شوهرتان منتقل سازيد.

راهکار چهارم:
 

آموزش هاي کافي و لازم را جهت کمک کردن به ديگران بياموزيد. سعي کنيد به خودتان آموزش بدهيد تا از اين طريق انتقال داشته هاي خود به ديگران براي تان راحت تر باشد. يادتان باشد که آگاهي دادن به ديگران، نشاط و شادماني را در شما تقويت مي کند و باعث خواهد شد با نيروي کافي به ديگران خدمت کنيد. اين موضوع در مورد شوهرتان نيز کاملا صدق مي کند.

توضيح:
 

خانم ها بايد به اين نکته توجه کنند که هرگز شوهرشان را به اين دليل که به ديگران خدمت کرده و يا آگاهي آنان را بالا برده است، مورد سرزنش قرار ندهند، چرا که با اين کار خود، احترام و ارزش او را زير سوال خواهند برد.

راهکار پنجم:
 

هميشه سعي کنيد در زندگي خود با افرادي رفت و آمد داشته باشيد که دوست داشتني، مهربان، با نشاط، پرانرژي، شاداب و سرزنده باشند. شوهر شما با ديدن دوستاني آگاه، مستعد، انديشمند و با احترام، سعي خواهد کرد او نيز اين چنين ويژگي هايي را در خود به وجود آورد تا مورد توجه شما قرار گيرد.

توضيح:
 

خانم ها بايد به اين نکته توجه کنند که اين امکان وجود ندارد در محيط کار شوهرشان اعمال نفوذ کنند. پس همواره سعي کنيد، افرادي را به عنوان الگو در مسيرراه شوهرتان قرار دهيد که از هر حيث داراي ويژگي هاي مثبت، واقع بين و هوشمند هستند. هرگز اين واقعيت را فراموش نکنيد.

راهکار ششم:
 

خود را اين گونه توجيه و متقاعد کنيد که فردي بسيار با هيجان، با نشاط، روشنفکر، مثبت انديش و آينده نگر هستيد. بايد به اين حقيقت برسيد که اگر مي خواهيد اين گونه باشيد، بايد نسبت به اين مقوله ها از خود واکنش خاصي بروز دهيد. يقيناً واکنش مثبت به اين فرآيندها، پيدايش آن ها را در شما آسان تر خواهد کرد.

توضيح:
 

خانم ها توجه داشته باشند که مثبت انديش بودن و اميدوار بودن شوهرشان از جمله کارهايي است که بايد به آن اهميت دهند. يقين بدانيد که با نشاط بودن شوهرشان، پيش از آن که به نفع او باشد، به سود خود شماست؛ چرا که از اين راه، زندگي را براي شما، نسبت به قبل با نشاط تر، هيجان انگيزتر و رويايي تر خواهد کرد.

و کلام آخر اينکه:
 

خانم هاي عزيز، بي ترديد شما در اين راه پر از فراز و نشيب، مسئوليت خطيري بر دوش داريد. به شوهرتان عشق بورزيد، او را دوست داشته باشيد و سعي کنيد در تمام مراحل زندگي يک پيوند سبز به معناي واقعي کلمه با او ايجاد کنيد.

منبع:مجله دنیای زنان ش 57




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.