طرز تشخيص دستمال کاغذي مرغوب

دستمال کاغذي مرغوب و مناسب به نوعي دستمال کاغذي گفته مي شود که بعد از خيس شدن، پودر و ريز ريز نشود و بعد از چند دقيقه به حالت اوليه خود برگردد. دستمال کاغذي هايي که بوي نامطبوعي دارند و روي آنها لکه مشاهده مي شود، از انواع مرغوب به شمار نمي روند. دستمال کاغذي بايد از خمير الياف سلولزي و به رنگ سفيد يا
چهارشنبه، 25 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تشخيص دستمال کاغذي مرغوب

طرز تشخيص دستمال کاغذي مرغوب
طرز تشخيص دستمال کاغذي مرغوب


 






 
دستمال کاغذي مرغوب و مناسب به نوعي دستمال کاغذي گفته مي شود که بعد از خيس شدن، پودر و ريز ريز نشود و بعد از چند دقيقه به حالت اوليه خود برگردد.
دستمال کاغذي هايي که بوي نامطبوعي دارند و روي آنها لکه مشاهده مي شود، از انواع مرغوب به شمار نمي روند. دستمال کاغذي بايد از خمير الياف سلولزي و به رنگ سفيد يا الوان باشد. ويژگي مهم ديگر کرپ شدن آن است. منظور از کرپ شدن، چين خوردگي هاي سطح دستمال کاغذي است که هنگام توليد آن به منظور افزايش سطح تماس و در نتيجه بالا بردن ميزان سرعت جذب آب ايجاد مي شود، به طوري که هنگام تماس با آب و مايعات بعد از حداکثر نيم ساعت، حالت اوليه را به دست مي آورد.
دستمال کاغذي استاندارد، فاقد پرز، الياف خرد شده، سوراخ و اجسام خارجي است و هنگامي که يک برگ آن را مقابل نور قرار مي دهيد بايد پراکندگي الياف به طور يکنواخت ديده شود.
رنگ به کار رفته در ساخت دستمال هاي کاغذي بايد از رنگ هاي مجاز و ثابت و با رنگ بسته بندي متناسب باشد.
گاهي ديده مي شود که در صورت کشيدن يک برگ دستمال کاغذي، همه برگ ها بيرون مي ريزند، اما هنگام خريد بايد به اين نکته دقت کنيد که دستمال کاغذي استاندارد در بسته بايد به طور تاخورده به نحوي بسته بندي شود که به راحتي و تک تک بتوان آنها را از بسته خارج کرد.
نام کارخانه توليد کننده دستمال کاغذي و آدرس بايد روي جعبه درج شده باشد.
تاريخ توليد، تاريخ انقضا، شماره سري و پروانه ساخت روي جعبه حک شده باشد.
مشخصات محتواي داخل جعبه شامل تعداد ابعاد برگ ها، جنس دستمال کاغذي و علامت استاندارد بايد روي جعبه کاملاً واضح ديده شود و تمام اين موارد ذکر شده روي جعبه بايد با محتويات داخل آن مطابقت داشته باشد. برگ هاي دستمال کاغذي بايد از استحکام کافي برخوردار شوند و طي مراحل حمل و نقل، شکل ظاهري خود را از دست ندهد.
برگ ها و تعداد ورق ها نبايد کمتر از تعداد مشخص شده روي بسته باشد. بايد در يک بسته و با ابعاد يکسان بسته بندي شوند.
دستمال کاغذي هاي فله اي چه به صورت کيلويي و چه در تعداد زياد با قيمت پايين، از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند و به همين دليل خانواده ها بايد براي خريد اين محصولات بهداشتي، هزينه و بودجه مناسبي را اختصاص دهند تا به همان نسبت سلامت خود را تضمين کنند.
اگر از کيفيت محصولات خارجي مطمئن نيستيد، از توليدات داخلي با نشان استاندارد استفاده کنيد.
نوع دستمال کاغذي را بر اساس نياز خود انتخاب کنيد.
دستمال هاي مرطوب پاک کننده آرايش صرفاً به منظور پاک کردن آرايش توليد شده اند و استفاده ديگري ندارند.
دستمال هاي مرطوب کودکان نيز استانداردهاي خاص خود را دارند و نبايد از دستمال کاغذي هاي ديگري براي پاک کردن کودکان استفاده کرد.
دستمال آشپزخانه و توالت نسبت به دستمال کاغذي معمولي، جنس محکم و استحکام بيشتري دارند و در موارد ديگر نبايد مورد استفاده قرار گيرند.
در صورت بروز سرماخوردگي و آنفولانزا، هنگام آب ريزش بيني و ... نبايد از دستمال زبر استفاده نمود زيرا استفاده مکرر از دستمال زبر باعث ايجاد خراش و قرمزي و سوزش در قسمت هاي پوست دهان و بيني مي شود.
منبع:کوچه ما، شماره 11



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.