مراحل تحصیل شهید سید عباس موسوی در نجف اشرف

علم و تقوی و صبر و شجاعت و جهاد صفاتی است که شخصیت سید شهدای مقاومت اسلامی و دبیر کل پیشین حزب‌الله لبنان، سید عباس موسوی(ره) بدان آراسته بود. ایشان را از زمانی که در نجف اشرف برای طلب علم در جوار مرقد سرورم امیر مومنان(ع)رحل اقامت افکند شناختم.ایشان در تحصیل علم خیلی جدی و پر تلاش بود.او احساس
شنبه، 28 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
مراحل تحصیل شهید سید عباس موسوی در نجف اشرف

مراحل تحصیل شهید سید عباس موسوی در نجف اشرف
مراحل تحصیل شهید سید عباس موسوی در نجف اشرف


 






 

خاطرات شیخ محمد توفیق المقداد
 

علم و تقوی و صبر و شجاعت و جهاد صفاتی است که شخصیت سید شهدای مقاومت اسلامی و دبیر کل پیشین حزب‌الله لبنان، سید عباس موسوی(ره) بدان آراسته بود.
ایشان را از زمانی که در نجف اشرف برای طلب علم در جوار مرقد سرورم امیر مومنان(ع)رحل اقامت افکند شناختم.ایشان در تحصیل علم خیلی جدی و پر تلاش بود.او احساس مسئولیت بزرگی نسبت به فراگیری علوم اسلامی داشت.معتقد بود، کسی بیشتر می‌تواند به اسلام خدمت کند که علوم بیشتری آموخته باشد و وقت بیشتری را صرف تحصیل کرده باشد.به شرط آنکه برای خدا باشد.
همه تلاش سید کسب رضای حق تعالی بود.این عقیده و ایمان و خلوص نیت، کاملاً در رفتارش مشهود بود، به طوری که طلبه‌هایی که تازه برای تحصیل علم به حوزه می‌آمدند با وجود شرایط سختی که حوزه علمیه در آن زمان به علت ظلم و جور رژیم بعثی و کافر عراق داشت مورد حمایت معنوی و علمی قرار می‌داد.
تلاش سید تنها منحصر به فراگیری علوم دینی و آموزش آن به دیگران نبود بلکه، فعالیت‌های سیاسی را هم در کنار درس و تدریس طلاب، مدنظر داشت.او معتقد بود که سیاست یکی از ابعاد مهم دین اسلام و سازنده شخصیت مکتبی انسان مسلمان است.

مراحل تحصیل شهید سید عباس موسوی در نجف اشرف

به یاد دارم زمانی که همراه سید در مراسم راهپیمایی روز اربعین امام حسین(ع)در سال 1397 هجری قمری از نجف به سوی کربلا در حرکت بودیم، در راه با خطر بازداشت روبه‌رو شدیم اما، شجاعت و سلحشوری سید مانع بازداشت ما توسط مأموران بعثی شد. در این راهپیمایی مردم عراق بر ضد حزب بعث قیام کردند که به «انتفاضه ماه صفر»معروف شد.ایشان از نزدیکان شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر بود زیرا، سید یکی از طلبه‌های مورد اعتماد شهید صدر بود، و این روابط نزدیک نقش بزرگی در سازندگی شخصیت مکتبی و جهادی سید عباس داشت.
یکی از مهم‌ترین نشانه های آگاهی زود هنگام سید عباس همانا وارد شدن در خط انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پیش از آن، تدریس حوزه امام منتظر (عج)در بعلبک بود زیرا، مردم این منطقه به داشتن چنین حوزه‌ای نیاز مبرم داشتند.
انتشار خبر شهادت سید عباس موسوی(ره)برای کسانی که او را از نزدیک می‌شناختند غیر منتظره نبود زیرا، سید از دوران نوجوانی تا لحظه شهادت مسئولیت همه امور شرعی را کاملاً بر عهده داشت.
از خداوند متعال مسئلت دارم که ما را از رهروان خط سید الشهدای مقاومت اسلامی لبنان قرار دهد و شهادت را قسمت ما نیز بگرداند تا، ما را روزی که مال و فرزند، کمکی به حال انسان نمی‌کند، مگر کسی که از قلب سالم برخوردار است در جوار رحمت و عنایت خدا به همراه سید عباس و سرور جوانان اهل بهشت امام حسین(ع) قرار دهد.
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 40



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.