دهلران

برخلاف اسمش ده نيست.شهر است.و باز برخلاف نامش اکثريت اين شهر کرد هستند که در کنار همشهريان لر و عرب زبان خود روزگار مي گذرانند. دهلران در جنوب غربي استان ايلام واقع شده است که به خاطر نزد يکي به استان خوزستان و آب و هواي فوق العاده گرم و خشک بيشتر به يکي از شهرهاي اين استان مي ماند.
چهارشنبه، 1 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دهلران

دهلران
دهلران


 






 
برخلاف اسمش ده نيست.شهر است.و باز برخلاف نامش اکثريت اين شهر کرد هستند که در کنار همشهريان لر و عرب زبان خود روزگار مي گذرانند.
دهلران در جنوب غربي استان ايلام واقع شده است که به خاطر نزد يکي به استان خوزستان و آب و هواي فوق العاده گرم و خشک بيشتر به يکي از شهرهاي اين استان مي ماند. با اين وصف شما مي توانيد ماه هاي پاياني سال را براي سفر به اين شهري که روزي انگليسي ها و روزي ديگر صدام هم براي تصاحبش دندان تيز کرده بودند، انتخاب کنيد. اما اگر مي خواهيد طراوت و نشاط مرد م خونگرم اين ديار را ببينيد. فرورد ين را به شما پيشنهاد مي کنيم.
اهل دل آنها که مي خواهند به ياد روزهاي جنگ و مردان خاکي پوش کمي از دنيا فاصله بگيرند مي توانند به منطقه عملياتي شرهاني بروند و ياد فتح المبين را گرامي دارند.
البته هنوز آثار جراحت هاي جنگي بر پيشاني د هلران ديده مي شود.
خانم ها علاوه بر بازار به زيارت اماکن مذ هبي هم علاقه مند هستند بي تعارف اين شهر بازار آن چناني ندارد. اما تا دلتان بخواهد مي تواند به زيارت اماکن زيارتي برويد اگر از سمت خوزستان به د هلران بياييد.
ابتدا بايد در دشت هاي وسيع دشت عباس به زيارت امامزاده سيد عباس (ع) برويد و بعد هم زيارت سيد اکبر و گزار شهداي د هلران. اگر از سمت ايلام به د هلران مي آييد بايد به زيارت امامزاده سيدابراهيم قتال (ع)برويد که نزديک خط مرز است و هم طبيعت زيبايي دارد و هم امامزاده اي است که نشاط را تزريق مي کند.
اگر اهل کوهنوردي و پياده روي هستيد به زيارت (شهر مير)فرزند جابرابن عبدالله انصاري برويد که مي توانيد ادعا کنيد شما يک ورزشکار هستيد. زيارت امامزاده سيد نصر الدين و سيد فرخ الد ين هم فراموش نشود.
امامزاده سيدابراهيم فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع)است هم طبيعت زيبايي دارد هم در نزد يکي اين امامزاده با معماري زيبايش مي توانيد آثار باستاني قلعه شاخ را ببينيد.
اما کساني که از پا درد و بيماري هاي مفصل رنج مي برند بايد يک سر به چشمه هاي آب گرم د هلران بزنند.
از جاهاي طبيعي دهلران چمشه ي قير طبيعي اين شهر است. غار خفاش هم براي اهالي ورزشکار جاي باحالي است. زياد تعريف نمي کنم خودتان بياييد و ديگر آثار تفريحي و تاريخي اين شهر همچون آثار تاريخي در روستاي کاور، نصريان، پهله، ميمه، تپه هاي پيش از تاريخ علي کش، ساختمان مخروبه گمرک و ... را ببينيد.
چاه ها و ميادين نفتي د هلران هم از مناطق پر اهميت هستند که بايد هميشه پاسدار حريمشان باشيم، ام هم وطن با وضو وارد اين شهر شويد که اين جا حريم لاله هاست.
منبع: شاهد جوان 57



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.