با پول هايمان چه کنيم

اگر واقعاً دوست داريد ثروتمند شويد، زمان شروع کردن و دست به کار شدن همين حالاست. برنامه ريزي مالي، ابزاري است که بايد ازآن استفاده کنيد تا از جايي که هستيد، به استقلال مالي وثروتي که به آن علاقه منديد و آرزويش را داريد برسيد. اين بار، مي خواهم شما را با انواع راه کارهاي سرمايه گذاري و کارهايي که باعث مي شود ثروتمند شويد آشنا کنم!
شنبه، 11 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با پول هايمان چه کنيم

با پول هايمان چه کنيم؟
با پول هايمان چه کنيم؟


 





 
بهترين روش ها براي موفقيت مالي اززبان برايان تريسي
اگر واقعاً دوست داريد ثروتمند شويد، زمان شروع کردن و دست به کار شدن همين حالاست. برنامه ريزي مالي، ابزاري است که بايد ازآن استفاده کنيد تا از جايي که هستيد، به استقلال مالي وثروتي که به آن علاقه منديد و آرزويش را داريد برسيد. اين بار، مي خواهم شما را با انواع راه کارهاي سرمايه گذاري و کارهايي که باعث مي شود ثروتمند شويد آشنا کنم!

4 پايه برنامه ريزي مالي
 

3 پايه از 4 پايه برنامه ريزي مالي عبارتند از: پس انداز، بيمه و سرمايه گذاري. اجازه دهيد با پس انداز و بيمه شروع کنيم. چه مبلغي احتياج داريد؟ پس انداز شما حداقل بايد به اندازه اي باشد که 3 تا 6 ماه اگر درآمدي نداشتيد، با آن زندگي کنيد. اين پس انداز مي تواند به شکل نقدي، اسناد يا اشياي قابل تبديل به پول باشد.

کاري که براي خودتان باشد
 

اغلب ميليونرها با ايجاد کارهايي براي خودشان ثروتمند مي شوند، به همين دليل اغلب ثروتمندان براي خودشان کارمي کنند. علاوه براين، بسياري از مديران اجرايي سطح بالا، پول هايشان را در شرکتي که مديريت اش را خودشان برعهده دارند سرمايه گذاري مي کنند. در جريان يک بررسي که اخيراً انجام شد، از گروهي از تجار، اساتيد دانشگاه، روزنامه نگاران و... سوال شد بهترين جايي که بخواهيد پولتان را در آنجا سرمايه گذاري کنيد، کجاست؟ اغلب جواب شان اين بود که بهتراست اين پول را به مؤسسه خود بريزند تا توان کاسبي شان را بالا ببرند. در هر کاري که مي کنيد و هر سرمايه گذاري که صورت مي دهيد، بايد به ميزان ريسک و بازدهي سرمايه گذاري خود توجه کنيد.

متغيرات سرمايه گذاري
 

سومين پايه از 4 پايه برنامه ريزي مالي، سرمايه گذاري است. 3 عامل مهم در هر سرمايه گذاري، ايمني، نقدينگي و رشد است. سرمايه گذاري بايد درجه ايمني بسيار بالايي داشته باشد، مثلاً اگر اوراق مشارکت دولتي بخريد امکان رشد آن بسيار کم است. اگر سرمايه گذاري نقدينگي شديد داشته باشيد، مثلاً اگر پولتان را در حساب پس انداز بگذاريد، نرخ بهره بسيار کمي به آن تعلق مي گيرد.
اگر سرمايه گذاري امکان رشد زياد داشته باشد، امکان ريسک آن زياد است ونقدينگي هم ندارد و نمي توانيد به سرعت پولتان را پس بگيريد. هر کس بايد اقدام به ترکيبي از سرمايه گذاري کند و اين نکته اي است که خودتان بايد درباره اش تصميم بگيريد.

مثل ثروتمندان سرمايه گذاري کنيد
 

آدم هاي ثروتمند وميليونرها که همه پولشان را خودشان درآورده اند، بخش اعظم سرمايه هايشان را در 5 بخش زير قرارمي دهند:
1- کاري که براي خودشان باشد
2- املاکي که برايشان پول بسازد
3- زمين درحال رشد
4- سرمايه گذاري هاي نقدينه دار
5- سهام و اوراق بهادار

قبل از سرمايه گذاري، اين 7 فرمول را حفظ کنيد
 

1- حساب پس اندازي در بانک باز کنيد و پس اندازتان را به حدي برسانيد که اگر بيکار شديد، بتوانيد ازآن استفاده کنيد.
2- با يک کارشناس بيمه صحبت کنيد وازاوبپرسيد براي برخورد با خطرات احتمالي، چه مقدار بايد بيمه بپردازيد و خودتان را بيمه کنيد.
3- حسابي دربانک بازکنيد و به کمک يک واسطه اوراق بهادار، دربانک سرمايه گذاري کنيد.
4- قبل ازخريد سهام اوراق بهادار، به طورکامل بررسي کنيد وهمه جوانب را در نظر بگيريد.
5- روزنامه هاي مالي را بخوانيد وازتجربيات آنها بهره برداري کنيد.
6- پولي را براي خريد ملک واملاک در بانک ذخيره کنيد وملکي بخريد که زياد دوراز دسترس شما نباشد.
7- پيوسته به اين فکرکنيد که يک فعاليت اقتصادي براي خود شروع کنيد.

مراقب پول هايتان باشيد
 

مهم ترين نکته اي که بايد رعايت کنيد، اين است که پولتان را از دست ندهيد. بهتراين است که پولتان را درحساب پس انداز بانک بگذاريد؛ اما سرمايه گذاري بي حساب نکنيد. بررسي هاي مختلف نشان مي دهند درصورت استفاده از روش بهره مرکب و به وديعه گذاشتن پولتان درحساب هاي بانکي بلند مدت، سود بيشتري پس از کارکردن براي خود فراهم مي کنيد. توجه داشته باشيد ثروتمندان، هميشه در برخورد با پولشان محافظه کاري مي کنند و سعي مي کنند بدهکاري هاي خود را به حداقل برسانند. آنها به شدت مراقب پول شان هستند وهمواره سعي مي کنند با حداقل ريسک، بيشترين بهره برداري را از پولشان بکنند.

هيچ چيز مجاني نيست
 

پولي که آسان به دست آيد، وجود خارجي ندارد. هرگز درهيچ جا از من نمي شنويد که بگويم به موفقيت مالي و ثروتمند شدن کارساده اي است. اين مطلب در مورد ملک و املاک هم صدق مي کند؛ سرمايه گذاري درملک واملاک برنامه اي حداقل 10 ساله است که يک سرمايه گذاري بلند مدت محسوب مي شود و در ضمن فکر و شانس زيادي هم احتياج دارد.

املاکي درآمدزا
 

زمينه ديگري که ثروتمندان درآن سرمايه گذاري مي کنند ملک واملاک است؛ از جمله مي توان به خريد خانه به منظور اجاره دادن، ساختمان هاي اداري، آپارتمان، فروشگاه و ساير مکان هايي را که بتوان اجاره داد و از آنها درآمدي کسب کرد، اشاره کرد بسياري از ثروتمندان براي خودشان کار مي کنند و بخش قابل ملاحظه اي از آنها، اين پول را صرف خريد مستقلات مي کنند، اگر مراقب همه جوانب باشيد اين نوع سرمايه گذاري دربلندمدت سود خوبي مي دهد.

با ملک واملاک به سود برسيد
 

بسياري از مردم معتقدند سرمايه گذاري دراملاک، مطمئن ترين راه رسيدن به استقلال مالي براي اشخاص است. آنها مي گويند خانه را با وام بخريد، آن را اجاره بدهيد و با دريافت اجاره بها، بدهي وام خود را بپردازيد. همه اين حرف ها گاهي درست وگاهي نادرست است. زمينه ملک واملاک به شدت پويا و در آن رقابت فراوان و شديد است. در اين حيطه کاري، برخي از کارآمدترين و خبره ترين اشخاص کار مي کنند و با اين حال، همه ساله شمار قابل ملاحظه اي از اين خبرگان به سبب سرمايه گذاري اشتباه ميليون ها ضرر مي کنند.

بخريد، بازسازي کنيد و بفروشيد
 

شايد بهترين کاري که درمورد خريد و فروش ملک مي توان صورت داد، اين باشد که ملکي را بخريد، آن را بسازيد يا تکميل کنيد سپس بفروشيد. دراين مورد خوب بررسي کنيد و منطقه اي که مي خواهيد درآنجا خانه اي بخريد را خوب زيرنظربگيريد و با معايب و محاسنش آشنا شويد. سعي کنيد، کمترين پيش قسط ممکن را بپردازيد. به خانه اسباب کشي کرده و درهر فرصتي خانه را بازسازي و مرمت کنيد و سعي کنيد بخش اعظم کار را خودتان انجام دهيد. بعد از مدتي که کارتان تمام شد، ملک بازسازي شده رابفروشيد يا اجاره بدهيد. اين کار را تکرارکنيد و در دفعه هاي بعد سعي کنيد سراغ ملک هاي بزرگ تر برويد.

پول هايمان را کجا سرمايه گذاري کنيم
 

فرض کنيم به اندازه کافي پس انداز داريد تا درصورت قطع منبع درآمدتان، بتوانيد 6 ماه از محل آن زندگي کنيد. ازاين به بعد درهر زمان که پولتان افزايش مي يابد، مي توانيد از روش هاي ديگر براي بهره برداري و سرمايه گذاري از محل پول هايتان استفاده کنيد.
ثروتمندان، هميشه در برخورد با پولشان محافظه کاري مي کنند و سعي مي کنند بدهکاري هاي خود را به حداقل برسانند. آنها به شدت مراقب پول شان هستند و همواره سعي مي کنند با حداقل ريسک، بيشترين بهره برداري را از پولشان بکنند.

سهام و اوراق بهادار
 

ثروتمندان به خصوص براي سود درازمدت، سهام واوراق بهادار مي خرند. اين اشخاص معمولاً در بازار اوراق بهادار بررسي کامل و بعد با توجه به جميع شرايط اقدام به خريد مي کنند. آنها اين اوراق را براي مدتي طولاني نگه مي دارند و کاري به نوسانات قيمت هم ندارند.

سرمايه گذاري هاي نقدينگي
 

بسياري از ثروتمندان، ثروت خود را به شکل نقد حفظ مي کنند. بسياري از اين اشخاص، به خصوص اگر روش محافظه کارانه اي داشته باشند، پول هايشان را در حساب هاي بانکي مي گذارند و از آن بهره مي گيرند.

روش هاي مختلف سرمايه گذاري
 

فلزات قيمتي:
 

مي توانيد در طلا، نقره و سايرفلزات قيمتي سرمايه گذاري کنيد؛ اما بايد توجه داشت سرمايه گذاري روي اين اقلام، خطرناک است. به عنوان يک قاعده کلي هنگام سرمايه گذاري روي طلا، نقره و فلزات قيمتي بايد بسيار مراقب باشيد و بدانيد که برخي از باهوش ترين اشخاص دراين زمينه فعاليت مي کنند.

عتيقه:
 

سرمايه گذاري در زمينه عتيقه، سکه و فرش هم جور ديگر سرمايه گذاري است؛ ولي بايد بدانيد سرمايه گذاري دراين زمينه ها، گاهي سودمند و گاهي مضراست. تا زماني که تخصص کافي دراين زمينه ها نداشته باشيد، بهتراست از آن چشم پوشي کنيد.
منبع:زندگی ایده آل ش 53




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.