معجزه ماساژ

صورت 120 ماهيچه دارد. حتي مقدار کمي استرس هم مي تواند بر اين ماهيچه ها تأثير گذاشته و چروک هاي ريزي روي صورت پديد آورد. تقريباً در سن بيست سالگي هيچ کس تصور نمي کند که روزي به روي صورتش چروکي به وجود آيد، در سي سالگي واقعيت کم کم خود را نمايان خواهد ساخت و چهل سالگي نيز زمان وقوع فاجعه است،
چهارشنبه، 15 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معجزه ماساژ

معجزه ماشاژ
معجزه ماشاژ


 






 
صورت 120 ماهيچه دارد. حتي مقدار کمي استرس هم مي تواند بر اين ماهيچه ها تأثير گذاشته و چروک هاي ريزي روي صورت پديد آورد. تقريباً در سن بيست سالگي هيچ کس تصور نمي کند که روزي به روي صورتش چروکي به وجود آيد، در سي سالگي واقعيت کم کم خود را نمايان خواهد ساخت و چهل سالگي نيز زمان وقوع فاجعه است، يعني زماني که درمان چين و چروک صورت تقريباً دشوار شده است. بله، قبول آن مشکل است اما واقعيت اين است که پوست شما پير شده و علايم آن را در چهره خود مي بينيد.
آلودگي هوا، پرتو خورشيد و استرس، همه از عوامل آسيب زاي پوست و چروک شدن زودرس آن هستند. اما راه حل چيست؟ مراقبت هاي روزانه از پوست صورت تا حدودي مي تواند از آسيب هاي پوست بکاهد، ولي ماساژ معجزه مي کند. ماساژ موجب خارج شدن سموم و آلودگي ها از سلول هاي پوست مي شود. ماساژ دماي پوست را بالا مي برد و بدين شکل پوست عرق کرده و عرق، سموم و آلودگي هايي که به داخل پوست نفوذ کرده است را از سلول هاي پوستي خارج کرده و دفع مي نمايد. در پايين تر از پوست، ماساژ مي تواند به کارکرد سيستم لنفاوي سرعت بخشيده و به دفع باکتري ها و سموم از سلول هاي پوستي به خارج از سلول هاي پوست کمک کند. ماساژ به کاهش خطوط روي پوست کمک کرده و پوست را سفت مي کند.
ماساژ به گردش خون کمک کرده و امکان جريان مناسب اکسيژن را در سلول هاي پوستي فراهم مي آورد. جريان خون مناسب در پوست به معناي داشتن پوست سالم تر و درخشنده تر است. ماساژ به ماهيچه ها آرامش مي بخشد و احساس جان دوباره به شما خواهد داد.

چگونه بايد شروع کرد؟
 

با پاکسازي پوست تان شروع کنيد. شير پاک کن و لوسيون مناسب با پوست خود را با دست روي پوست صورت خود بماليد و پس از چند دقيقه با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاک کنيد.

روش درست چيست؟
 

ابتدا بايد تشخيص دهيد چه حدي از فشار براي تان قابل تحمل است و هيچ گاه بيش از اين مقدار به پوست خود فشار وارد نکنيد. براي ماساژ از نوک انگشتان استفاده کنيد و از مرکز صورت به شکل حرکات دوار کوچک به طرف خطوط خارجي صورت، پوست را ماساژ دهيد. به خاطر داشته باشيد که حتماً پوست روي فک و پيشاني را هم ماساژ دهيد. حرکات را از روي صورت شروع کرده و به طرف برجستگي کاسه سر ادامه دهيد. سر را با فشارهاي محکم و منظم فشار دهيد. سرم هاي تقويتي مي توانند مکمل خوبي براي ماساژ شما باشند.

ماساژ براي قسمت هاي مختلف صورت
 

پيشاني:
 

کف دست چپ خود را روي پيشاني گذاشته و فشارهاي مداوم و آرامي به روي پيشاني وارد کنيد. سپس پوست را آرام به طرف بالا و خط رويش مو بکشيد. اين روش را در تمام قسمت هاي پيشاني ادامه داده و تمام پوست اين قسمت را ماساژ دهيد. سپس به طرف شقيقه ها رفته و به همين شکل پوست شقيقه را به طرف بالا و خط رويش مو بکشيد. تمام اين عمليات را براي سمت راست نيز انجام دهيد.

گونه ها:
 

از کف دست خود کمک گرفته و پوست گونه را به طرف پايين گوش ها بکشيد و سپس آن را با ملايمت فشار دهيد. پوست پايين چشم را به طرف شقيقه ها کشيده و سپس به ملايمت بفشاريد.

چانه:
 

از برآمدگي کف دست و نوک انگشتان دست راست براي ايجاد يک حرکت مارپيچ روي چانه استفاده کنيد. هشت بار اين حرکت را تکرار کنيد.

دهان:
 

با دو انگشت سبابه و مياني هر دو دست، ضربه هاي ملايمي به طرف بالا و پايين دور تا دور دهان بزنيد. اين حرکت را چهار بار تکرار کنيد.

بيني:
 

ابتدا از انگشت مياني هر دو دست کمک گرفته و ضربات مداوم و ملايمي به دو پرده بيني به طرف پايين بزنيد. اين حرکت را دو بار تکرار کنيد. سپس با انگشت سبابه و مياني دست راست شروع به زدن ضربه هاي ملايم به طرف بالا و پايين پل بيني کنيد. اين حرکت را دو بار تکرار کنيد.

چشم ها:
 

در مورد چشم ها بايد دقت بسياري نمود زيرا پوست اين ناحيه بسيار نازک و شکننده است. با نوک انگشتان سبابه و مياني، به شکل حرکات دايره اي شکل کوچک، به آرامي از بالاي بيني شروع کرده و به طرف خط خارجي چشم و شقيقه ها ماساژ دهيد. ماساژ گوشه هاي داخلي چشم را فراموش نکنيد. ماساژ را در شقيقه ها به پايان برسانيد.

مهمترين نکته:
 

در ماساژ صورت، استفاده از حرکات به طرف بالا و خطوط خارجي صورت است. براي پوست هاي طبيعي، هفته اي يک بار از ماساژ استفاده کنيد. اما اگر پوست تان خيلي خشک است مي توانيد سه تا چهار روز يک بار از ماساژ بهره بگيريد.
منبع:کوچه ما شماره 13



 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.