(10)نکته براي آقايان...

به او بگوييد که دوستش داريد و عاشقش هستيد، دستش را در دستان تان بگيريد و از اين که اين کار را در حضور ديگران انجام دهيد، خجالت نکشيد. او از اين که شوهرش در حضور ديگران به او ابراز علاقه مي کند، لذت مي برد.
دوشنبه، 21 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
(10)نکته براي آقايان...

(10)نکته براي آقايان...
(10)نکته براي آقايان...


 






 
داشتن يک زندگي مشترک خوب و سعادت مندانه تصادفي نيست و زن و شوهر بايد براي خلق چنين زندگي بکوشند. نکات ظريفي هستند که توجه و عمل به آن ها مي تواند يک زندگي مشترک را پس از سال ها همچنان صميمانه مثل روزهاي اول حفظ کند و زن و شوهر از زندگي مشترک شان مثل دوران نامزدي لذت ببرند. به اين نکات دقت کنيد:

1-گل ها معجزه مي کنند
 

شايد اين نکته خيلي کليشه اي به نظر برسد؛ ولي، گل ها مي توانند رابطه شما و همسرتان را زيباتر کنند. البته، به شرطي که بلد باشيد، چطور از آنها استفاده کنيد. يادتان باشد که اگر زماني که با او دعوا کرده ايد و از دست شما دلخور است به او گل هديه دهيد، کار اشتباهي کرده ايد. چون او فکر مي کند که شما براي خلاصي از خشم و ناراحتي او به او باج مي دهيد! و از آن پس هر وقت ديگر هم که به او گل هديه دهيد، خيال مي کند کار اشتباهي کرده ايد! پس بدون مناسبت و گاه و بي گاه برايش گل بخريد و يا به طور غيرمنتظره روي ميز آشپزخانه يا در اتاق خواب تان گل بگذاريد. اگر سرزده به محل کارش برويد و برايش گل ببريد خيلي بهتر است، چون مي تواند به دوستانش نشان دهد که شوهرش چقدر دوستش دارد.

2-او را به خريد ببريد
 

خريد کردن براي شوهرها کار سختي است، چون خانم ها خريد را دوست دارند و آقايان حال و حوصله خريد ندارند. ولي، اگر با همسرتان به خريد برويد، او بسيار خوشحال خواهد شد و زماني که او شاد و راضي باشد، شما هم خوشحال و خرسند خواهيد بود.

3-چشم هاي تان را باز کنيد
 

وقتي او به آرايشگاه رفته، موهايش را رنگ کرده، روي ميز غذا گل گذاشته يا لباس جديدي پوشيده دوست دارد شما اين تغيير را به زبان بياوريد و از آن حرف بزنيد. او را ستايش کنيد و از رنگ موها يا لباس جديدش تعريف کنيد؛ حتي اگر از اين تغيير خوش تان نيايد. اين تعريف و ستايش به خصوص درباره موهاي او خيلي مهم است. چون تا دست کم چند هفته که موهايش بلند شود، مدل آنها تغيير نخواهد کرد. پس، حتي اگر از مدل جديد موهايش خوش تان نيامده باز هم از آن تعريف کنيد. اين تعريف مثبت به بهبود زندگي زناشويي شما کمک بزرگي خواهد کرد.

4-احساسات تان را نشان دهيد
 

به او بگوييد که دوستش داريد و عاشقش هستيد، دستش را در دستان تان بگيريد و از اين که اين کار را در حضور ديگران انجام دهيد، خجالت نکشيد. او از اين که شوهرش در حضور ديگران به او ابراز علاقه مي کند، لذت مي برد.

5-صبحانه درست کنيد
 

بعضي روزها زودتر از خواب بيدار شويد و به جاي او صبحانه درست کنيد. اگر روز تعطيل است و امکانش وجود دارد، صبحانه اش را در يک سيني بچينيد و برايش به اتاق خواب ببريد. اين کار احساس بسيار خوبي به او مي دهد و نشان از توجه ويژه شما به او دارد.

6-به خواسته هايش دقت کنيد
 

ممکن است که در رفتارهاي شما عادتي باشد که همسرتان بخواهد آن را ترک کند، براي مثال اين که سيگار نکشيد، يا اين که جوراب هايتان را در گوشه و کنار خانه درنياوريد، به اين خواسته ها دقت کنيد. شايد انجام آن ها سخت باشد، چون به آنها عادت کرده ايد؛ ولي، اگر دست از آنهابکشيد خواهيد ديد که چقدر او را خوشحال مي کنيد و روابط شما چقدر بهتر خواهد شد.

7-به خانواده اش احترام بگذاريد
 

او به افراد خانواده اش بسيار علاقه دارد به پدر و مادر و خواهر و بردارهاي همسرتان احترام بگذاريد و با آن ها به خوبي رفتار کنيد. يادتان باشد که اگر با افراد خانواده او خوب رفتار کنيد، او نيز با افراد خانواده شما رفتار شايسته اي خواهد داشت.

8-لازم نيست به او بگوييد لاغر شود
 

آيا همسرتان اضافه وزن دارد؟ بله؟ خب لازم نيست اين موضوع را به او گوشزد کنيد. او خودش به قدر کافي با اين مساله مشکل دارد و خودش را سرزنش مي کند. اگر مرتب کاستي هاي همسرتان را به او بگوييد، تنها تنش ايجاد مي کنيد و او نيز کاستي هاي شما را مرتب يادآوري خواهد کرد.

9-از او تشکر کنيد
 

به خاطر انجام کارهاي روزمره اي که او هر روز انجام مي دهد، از او تشکر کنيد. اين که او هر روز غذا مي پزد، خانه را تميز مي کند و به فرزندان رسيدگي مي کند شايسته تقدير است. اجازه ندهيد اين کارها زير سايه عادت قرار گيرند و ارزش خود را از دست بدهند. از او تشکر کنيد و بگذاريد او بداند که شما به اين چيزها هم توجه داريد. اين تشکرها براي او بسيار مهم است.

10-به او محبت کنيد
 

در حضور فرزندانتان به همسرخود محبت کنيد آنها مي بينند که پدرشان چقدر براي مادرشان ارزش قائل است و به او عشق مي ورزد.با اين کار آنها نيز ياد مي گيرند که در آينده به همسر خود محبت کنند. البته، انجام اين کارها نمي تواند به طور کامل جلوي بروز تنش در روابط زندگي مشترک را بگيرد؛ ولي، مي تواند زندگي راحت تر و شادتري را به شما و همسرتان هديه کند و از بروز تنش ها و جر و بحث هايي که بر سر مسايل ساده و بي اهميت ايجاد مي شود، جلوگيري کند. يک دسته گل، يک تشکر ساده، يک عمل محبت آميز و يک ستايش دلگرم کننده بسياري از دلخوري ها و کدورت ها را از بين مي برد.
منبع:دنياي سلامت شمار 48



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.