مثل عدسي باشيد نه منشور!

عدسي را ديده ايد؟ يک کار انجام مي دهد ولي با نهايت دقت و تمرکز، همه پرتوهاي نور را از همه جا مي گيرد، منظم مي کند و به سمت يک نقطه که کانون آن باشد سوق مي دهد، يعني هزار تا، بلکه بيشتر پرتو را روي يک نقطه متمرکز مي کند، نتيجه:
سه‌شنبه، 22 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مثل عدسي باشيد نه منشور!

مثل عدسي باشيد نه منشور!
مثل عدسي باشيد نه منشور!


 

نويسنده: دکتر مهدي نکوئي




 

اول کنکوري ها
 

1- مثل عدسي باشيد نه منظور ! مي دانيد يعني چه؟
عدسي را ديده ايد؟ يک کار انجام مي دهد ولي با نهايت دقت و تمرکز، همه پرتوهاي نور را از همه جا مي گيرد، منظم مي کند و به سمت يک نقطه که کانون آن باشد سوق مي دهد، يعني هزار تا، بلکه بيشتر پرتو را روي يک نقطه متمرکز مي کند، نتيجه:
آن نقطه گرم و گرم و گرم تر مي شود تا اينکه آتش مي گيرد! ولي منشور چي؟ منشور يک پرتو را مي گيرد و حداقل به (7)رنگ تبديل مي کند و کلي زيبايي خلق مي کند که هيچ خاصيتي ندارد! فقط يک لذت آني!
همه آدم ها و شما کنکوري ها، به ويژه اگر مي خواهيد موفق شويد بايد مثل عدسي عمل کنيد، اگر هدفتان کنکور است بايد از دارا و ندار، کنکور در بياوري، از کبري (11)، کنکور دربياوري، از تولد دوباره بهار کنکور دربياوري... يعني متمرکز روي هدف کار کني و نه مثل منشور که به همه جيز فکر مي کند غير از کاري که بايد انجام دهد.
2- در عدسي شدن به موارد زير توجه داشته باشيد:
* به پرتوهايي که نمي شود متمرکز کرد، کاري نداشته باشيد. حرف هاي مامان، بابا، آينده و مردم چي مي گويند؟ اگر قبول نشوم چي؟ يک سال عمرم؟ اين همه هزينه و ... به اين حرف ها اجازه ورود به محدوده عدسي خودتان را ندهيد.
* با عدسي هم نوع خود خو بگيريد! اگر شما عدسي محدب هستيد با محدب ها بگرديد، يک عدسي واگرا (دوست ناجور، کلاس نامناسب، تفريح بي موقع، درگيري عاطفي، SMS بازي و ...) مي تواند همه چيز را حتي از روز اول بدتر کند. يعني اين همه پرتو متفاوت را جمع مي کني يک جا، تا يک کاري انجام بدهي ولي آن عدسي واگرا همه را مثل يک منشور مي فرستد به هوا. (کبوتر با کبوتر، باز با باز، کند هم جنس با هم جنس پرواز)
* از سينرژي عدسي ها لذت ببريد. يک چيزي تو عالم هست به آن مي گويند سينرژي. ( نمي خواهم وارد بحث علمي بشوم يعني اثر تجمعي و ...) خلاصه اش اين که(2=1+1)نمي شود بعضي وقت ها مي شود (10)، بعضي وقت ها (100)، اگر چندتا عدسي هم گرا با هم جمع شوند يک کاري مي کنند در حد کارستان، براي همين هم دست خدا با جماعت است، اگر بچه ها مثبت ها و درس خوان ها در روزهاي آخر کنار هم باشيد و تک پري نکنيد، نتيجه آخري خيلي متفاوت تر خواهد شد، قدرتتان و آرامشتان فوق العاده زيادتر خواهد شد، امتحان کنيد.
خلاصه: کنکوري ها با هم باشيد، متمرکز روي يک هدف يعني قبولي، با انرژي بالا و مثبت و رعايت نکات درسي شماره قبلي، موفق باشيد.

و اما شما سومي ها:
 

1- حتما توصيه هاي شماره قبل را بخوانيد و خيلي جدي و مصمم به کار جمع بندي دروس سال سوم خود بپردازيد و از حل نمونه سوالات امتحانات نهايي و آشنايي با کليد تصحيح غفلت نکنيد.
2- در دروسي که ضعف داريد با دوستان فعال خود درس بخوانيد و رفع اشکال کنيد، اگر چنين امکاني نداريد از دبيران مدرسه يا معلم خصوصي بهره بگيريد و زمان را از دست ندهيد. خيلي زود يعني از همين امروز اقدام کنيد.
3- ساعت درس خواندنتان را تا جايي که مي توانيد افزاي شدهيد. حداقل بايد بعد از مدرسه روزي (4)تا (5) ساعت مطالعه، جمع بندي و حل نمونه سوال را داشته باشيد.
4- يکي از کارهايي که در اين ايام ذهن شما را به خود مشغول مي کند، نحوه گذراندن دوره پيش دانشگاهي يا سال چهارم متوسطه است. که در اين شماره و شماره هاي بعدي سعي مي کنم با راهنمايي هاي لازم به شما براي يک تصميم گيري خوب کمک کنم. پس بدون نگراني، شما درس بخوانيد و من هم تجربياتم را براي انتخاب يک سيستم آموزشي مناسب در اختيار شما مي گذارم. به اين ترتيب مي توانيد در خردادماه با شناختي که پيدا مي کنيد يک تصميم خوب و ارزشمند بگيريد و در يک سيستم آموزشي مناسب ثبت نام کنيد.
5-از امسال طبق تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ابلاغ وزير محترم آموزش و پرورش، دوره پيش دانشگاهي حذف مي شود. اين حذف به معناي حذف فيزيکي نيست! بلکه نام اين دوره و ملزومات آن حذف مي شود! يعني از سال تحصيلي آينده مدارس پيش دانشگاهي مستقل، حوزه ستادي وزارت خانه، سازمان آموزش و پروزش و مناطق آموزش و پرورش حذف شده و در دوره متوسطه ادغام مي شود و نام پيش دانشگاهي به سال چهارم يا ششم متوسطه تغيير نام پيدا مي کند و ديپلم که در پايان سال يازدهم يعني سال سوم به فرد اعطا مي شد در پايان سال دوازدهم (مثل تمام دنيا) و (10 سال قبل خودمان) اعطا مي شود. (اين تغيير اول)
6- دوره راهنمايي حذف و سال اول آن به دبستان اضافه شده و دوره 6 ساله ابتدايي را تشکيل مي دهد و دو سال آن به دوره دبيرستان اضافه شده و دوره متوسطه را تشکيل مي دهد. از اين روي مثل زمان قديم و خيلي کشورهاي دنيا، آموزش و پروزش در ايران به دو مقطع (6)ساله ابتدايي و متوسطه تقسيم مي شود و گواهي پايان دوره ابتدايي در پايان سال ششم (مثل سيکل قديم) و مدرک ديپلم متوسطه در پايان سال دوازدهم نه يازدهم به فردا اعطا مي شود.
7- در خبرها آمده بود پيش دانشگاهي حذف و به جاي آن پيش دبستاني اجباري مي شود. درست اين خبر نيز چنين است که نظام و ملزومات دوره پيش دانشگاهي مثل آنچه در بند(5) آمده حذف مي شود و دوره پيش دبستاني طي يک برنامه (10) ساله در کشور لازم الاجرا مي شود و هر کودک ايراني قبل از ورود به دوره دبستان ملزم است دوره پيش دبستاني را گذرانده باشد.
8- و تغييرات فراوان ديگر که در شماره بعدي براي شما توضيح مي دهم. از دوستان مشاور، همکاران دبير و مديران مدارس نيز خواهشمندم اين مطالب را به دقت مطالعه کنند تا با ارايه اطلاعات نادرست و غير مستند به سردرگمي دانش آموزان و اوليا آنها نيفزايند. البته از تصويب قانون تا اجراي کامل آن مدتي زمان مي برد و متن قانون نيز با تبصره و ماده هايي ممکن است محدودتر شود يا دستخوش تغييرات شود. در شماره بعدي با هم در خصوص امتحانات نهايي، حضوري و غير حضوري، و ... صحبت مي کنيم.
موفق باشيد و در اوج
منبع: راز موفقيت شماره 187



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما