نحوه فعال کردن سرویس پیام چند رسانه‌‌ای (MMS) همراه اول

سرویس پیام چندرسانه‌‌ای به منظور ارایه خدمات مناسب‌تر به کاربران شبکه تلفن همراه و برطرف کردن محدودیت‌های موجود در سرویس پیامک ارایه شده است که در حال حاضر تعرفه سرویس پیام چندرسانه‌‌ای همراه اول تا 300 کیلوبایت، 400 ریال اعلام شده است.
چهارشنبه، 30 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه فعال کردن سرویس پیام چند رسانه‌‌ای (MMS) همراه اول
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، سرویس پیام چندرسانه‌ا‌ی این امکان را فراهم می‌کند که فایل‌های متنی، صوتی، تصویری یا ترکیبی از آن را به یک یا چند گیرنده ارسال شود.

سرویس MMS به عنوان نسل بعدی SMS و به منظور بر طرف کردن محدودیت های موجود در آن و ارائه سرویس مناسب تر به کاربران شبکه تلفن همراه ارائه و ایجاد شده است.به عبارت دیگر این سرویس ،با ایجاد امکان ارسال پیام های بدون محدودیت در اندازه و همچنین بدون محدودیت در نوع محتویات ،امکان بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم میکند.MMS یک سرویس ذخیره سازی و ارسال چند رسانه ای بین دو مشترک MMS است که در حد خود ،همان عملی را انجام می دهد که هر SMS برای پیام ها انجام میدهد.

از مزایای این سرویس می‌توان به فعال‌سازی رایگان و نداشتن آبونمان ماهیانه، امکان ارسال فایل‌های متنی، صوتی، تصویری یا ترکیبی از آنها در قالب یک پیام تا حجم ۳۰۰ کیلو بایت و فعال‌سازی سرویس مذکور اشاره کرد.
 

نحوه فعال‌سازی

فعال‌سازی سرویس برای شبکه اپراتور اول به دو روش مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و تماس با شماره ۱۸۶۸ جهت دریافت و تنظیم فرم ثبت نام در محل کار یا منزل انجام می‌شود.

- فرم درخواست سرویس
- فرم تعهد
 

دریافت تنظیمات گوشی

در روش اول ارسال نوع و مدل یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸ انجام می‌شود.

در روش دوم مراجعه به بخش خدمات مشترکان، منوی GPRS بخش تنظیمات GPRS و MMS در سایت همراه اول و روش سوم تنظیم دستی از طریق وارد کردن نقطه دسترسی همراه اول در منوی مربوطه در گوشی تلفن همراه است.

در صورتی که در مرحله ۱ مدل گوشی شناسایی نشد می‌توان اینگونه عمل کرد که با استفاده از کد #۰۶ # * سریال گوشی (IMEI) روی صفحه تلفن همراه نمایش داده می‌شود؛ سپس باید شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی را از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸ ارسال کرد.

نحوه فعال کردن سرویس پیام چند رسانه‌‌ای (MMS) همراه اول
 

بسته آوا و نما

مشترکان با خرید این بسته به مبلغ ۳۰ هزار ریال می‌توانند در مدت یک ماه اقدام به ارسال ۱۰۰ عدد MMS به دوستان و آشنایان نموده و علایق خود را با ایشان تقسیم کنند.

جهت فعال‌سازی بسته آوا و نما باید عدد “۱″ را به شماره ۸۰۸۱ ارسال کنید و پس از انجام مراحل فوق پیامک تایید فعال شدن بسته حاوی تاریخ و زمان اعتبار بسته برای شما ارسال خواهد شد.

توجه شود که در هر ۲۴ ساعت تنها می‌توان یک بار بسته را فعال کرد و در این مدت خرید بسته جدید امکان‌پذیر نیست. در صورت خرید بسته جدید قبل از اتمام اعتبار بسته قبلی، میزان اعتبار بسته جدید به بسته قبلی اضافه خواهد شد.

ملاحظات و نکات مهم

امکان استفاده از سرویس مذکور و بسته آوا و نما در زمان قطع ارتباط تلفن همراه، میسر نیست؛ سرویس پیام چند رسانه‌ای همراه اول با انجام تغییر نام قطع شده و مشترک جدید باید جهت استفاده از سرویس مذکور مجددا آن را فعال کند.

برای تکمیل فرم فعال‌سازی سرویس پیام چند رسانه‌ای توسط اشخاص حقیقی نام و نام خانوادگی شماره ملی و شماره تلفن همراه و برای اشخاص حقوقی نام و شماره ثبت شرکت مورد نیاز است.

تنظیمات استفاده از سرویس MMS

در صورتی که گوشی شما قابلیت سرویس MMS را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از درخواست از portal همراه اول با آدرس WWW.MCI.IRبرای ارسال تنظیمات به گوشی خود اقدام نمایید. در این صورت این تنظیمات با استفاده از یک کوته‌پیام برای شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت کوته‌پیام و وارد کردن PIN، ۱۲۳۴ تنظیمات را در گوشی خود ذخیره نمایید.

در صورتیکه گوشی تلفن همراه شما قابلیت انجام تنظیمات خودکار (OTA) را نداشته باشد، می‌توانید به صورت دستی با استفاده از تنظیمات زیر گوشی خود را برای استفاده از این سرویس تنظیم نمایید.

برای این کار ابتدا باید گوشی خود را برای استفاده از سرویس GPRS تنظیم نمایید، سپس تنظیمات زیر را برای MMS در گوشی خود انجام دهید:
 
Item Value

Connection Name

MCI-MMS

Internet Account

MCI-GPRS

MMSC Address (Service Center Address)

192.168.193.134

MMSC Port

38090
 

راهنمای تنظیم گوشی‌های با سیستم‌عامل ویندوز

به منوی “start” بروید
گزینه “Messaging” را انتخاب کنید
در گزینه “MMS Configuration “، new ر انتخاب کنید و مقادیر زیر را تعریف نمایید:
Server name: MCI-MMS
Server address: 192.168.193.134
Port: 38090
Connect via: MCI-GPRS
Send limit: 100K
WAP version: WAP 2.0


منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.