رشته پلو با مرغ

برنج را شسته، نمک زده و بگذاريد 3 تا 4 ساعت خيس بخورد. مرغ را پاک کرده، شسته و کمي نمک بپاشيد. بعد در تابه با کمي روغن تفت دهيد تا بوي مرغ از بين برود. بعد به آن آب و محلول زعفران اضافه کنيد و اجازه دهيد تا مرغ خوب پخته شده و آب نداشته باشد و آب مرغ به خورد خورش برود. پياز را خرد کرده و در تابه بريزيد. به آن روغن و
پنجشنبه، 14 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشته پلو با مرغ

رشته پلو با مرغ
رشته پلو با مرغ


 






 

مواد لازم:
 

برنج / يک کيلوگرم
مرغ متوسط / يک عدد
نمک / به ميزان لازم
روغن / به ميزان لازم
محلول زعفران / مقداري
پياز بزرگ / يک عدد
زردچوبه / به مقدار لازم
خرما / 150 گرم
کشمش / 150 گرم
قيسي / 150 گرم
رشته پلويي / 200 گرم
زيره / در صورت تمايل

طرز تهيه:
 

برنج را شسته، نمک زده و بگذاريد 3 تا 4 ساعت خيس بخورد. مرغ را پاک کرده، شسته و کمي نمک بپاشيد. بعد در تابه با کمي روغن تفت دهيد تا بوي مرغ از بين برود. بعد به آن آب و محلول زعفران اضافه کنيد و اجازه دهيد تا مرغ خوب پخته شده و آب نداشته باشد و آب مرغ به خورد خورش برود. پياز را خرد کرده و در تابه بريزيد. به آن روغن و زردچوبه اضافه کنيد. پس از سرخ شدن آن را کنار بگذاريد. خرما،کشمش و قيسي را بشوريد و بگذاريد تا خشک شوند. هسته ي خرما را دربياوريد و هر سه را با هم يا جدا جدا با کره يا روغن کمي تفت دهيد و کنار بگذاريد. برنج را جوشانده و 2 تا 3 دقيقه قبل از آبکش کردن، رشته ها را که به اندازه ي 2 تا 3 سانتي متر خرد کرده ايد، داخل برنج در حال جوشيدن بريزيد تا با هم يک جوش بزند و سپس در آبکش خالي کنيد.

براي دم کردن رشته پلو به دو صورت عمل کنيد:
 

1- در ته قابلمه پس از ريختن مقداري آب و روغن ، نيمي از برنج و رشته را ريخته و مرغ ها را روي برنج بگذاريد و روي مرغ هم مخلوط پياز داغ، کشمش، خرما، قيسي و در صورت تمايل کمي زيره ريخته و بقيه برنج را بريزيد و کمي محلول زعفران داده و برنج را دم کنيد. بعد از حدود يک ساعت با شعله کم پلو آماده است.
2- برنج را مطابق توضيح بالا با رشته آبکش کنيد و در قابلمه دم کنيد و بعد از دم کشيدن برنج آن را در ديس بکشيد و مرغ را لابه لاي برنج گذاشته وبا پياز داغ، کشمش، خرما، قيسي و زعفران آن را تزئين کنيد.

نکته:
 

- اين دستور 1404 گرم کربوهيدرات ، 230 گرم پروتئين، 75 گرم چربي و 7223 کيلو کالري انرژي دارد.

رشته پلو با مرغ

منبع: مجله هنر آشپزي - ش 78



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.