زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده کنند

رييس انجمن داندانپزشکي کودکان ايران گفت: بهترين روش تميز کردن دندان ها براي زنان بارداري که در زمان مسواک زدن دچار تهوع مي شوند شست وشو با آب نمک است. مجتبي وحيدگلپايگاني اظهار داشت: مراجعه به داندانپزشک در دوران بارداري و شيردهي برخلاف تصور بسياري از خانم ها و انجام درمان هاي دندانپزشکي در طول
يکشنبه، 1 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده کنند

زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده کنند
زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده کنند


 






 
رييس انجمن داندانپزشکي کودکان ايران گفت: بهترين روش تميز کردن دندان ها براي زنان بارداري که در زمان مسواک زدن دچار تهوع مي شوند شست وشو با آب نمک است. مجتبي وحيدگلپايگاني اظهار داشت: مراجعه به داندانپزشک در دوران بارداري و شيردهي برخلاف تصور بسياري از خانم ها و انجام درمان هاي دندانپزشکي در طول دوران بارداري و شيردهي براي کودک آنها هيچ خطري ندارد اگرچه در مورد نوع درمان و زمان انجام آنها اولويت ها و الزاماتي وجود دارد ولي زنان بارداري که در زمان مسواک زدن دچار تهوع مي شوند بايد از شست وشوي دندان ها و لثه خود با آب نمک استفاده کنند. وي افزود: در دوران بارداري تغييرات هورموني بدن مادر او را مستعد ابتلا به بيماري و التهاب لثه مي کند، روي همين اصل دندانپزشکان به زنان حامله توصيه مي کنند بيش از ساير دوران زندگي به رعايت بهداشت دهان و دندان خود بپردازند و نبايد به دليل برخي موارد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوند. گلپايگاني اظهار داشت: اين توصيه زماني جدي تر مي شود که مادران جوان به دليل دغدغه هاي تازه اي که در جريان زندگي مشمول آن شده اند از انجام بسياري از وظايف روزانه خود نظير مسواک زدن و شست و شو دهان غفلت مي ورزند ولي آنان مي توانند در صورت استفاده نکردن از مسواک که دربر گيرنده خميردندان نيز هست از آب نمک و در صورت لزوم هفته اي يکبار نيز از دهان شويه استفاده کنند. وي تصريح کرد: مراجعه دوره اي به دندانپزشک براي بررسي وضع سلامت دندان ها توصيه ديگر دندانپزشکان به زنان حامله و شيرده است تا پوسيدگي و بيماري هاي احتمالي دهان و دندان آنان در همان مراحل ابتدايي متوقف يا درمان شود و نياز به درمان هاي پيچيده و پرهزينه در اين دوران مرتفع شود ولي زنان بارداري که نمي توانند از مسواک و خميردندان براي بهداشت دهان و دندان استفاده کنند مي توانند از آب نمک که بسيار ارزان و همچنين بي خطر و فاقد مواد شيميايي است بهره ببرند.
رييس انجمن دندانپزشکي کودکان ايران خاطرنشان کرد: استفاده از آب نمک براي زنان بارداري که نمي توانند در زمان حاملگي از مسواک و خميردندان به دليل تهوع و ديگر مسائل استفاده کنند مي تواند پلاک موجود در دندان هاي آنان را از بين ببرد و بهداشت دهان آنان حفظ شود.
منبع: نشريه دنياي زنان شماره 69



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط