پلاستيك طبيعي درست كنيم

به اطراف خود نگاه كنيد. چيزي پيدا مي كنيد كه از پلاستيك ساخته شده باشد . دكمه هاي صفحه كليد رايانه پلاستيكي است . موس كه در دست شماست و حتي قسمت هايي از صفحه رايانه كه به آن نگاه مي كنيد هم پلاستيكي است . اين مواد پلاستيكي مي تواند پلاستيك طبيعي ساخته شده از موم يا لاستيك طبيعي باشد يا مي
سه‌شنبه، 10 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پلاستيك طبيعي درست كنيم

پلاستيك طبيعي درست كنيم
پلاستيك طبيعي درست كنيم


 

ترجمه : شيرين سليمي




 
به اطراف خود نگاه كنيد. چيزي پيدا مي كنيد كه از پلاستيك ساخته شده باشد . دكمه هاي صفحه كليد رايانه پلاستيكي است . موس كه در دست شماست و حتي قسمت هايي از صفحه رايانه كه به آن نگاه مي كنيد هم پلاستيكي است . اين مواد پلاستيكي مي تواند پلاستيك طبيعي ساخته شده از موم يا لاستيك طبيعي باشد يا مي تواند پلاستيك مصنوعي ساخته شده از «پلي اتيلن» يا «نايلون» باشد. بيش تر پلاستيك ها از مواد نفتي است . ما مي خواهيم پلاستيكي درست كنيم كه از نوع پلاستيك طبيعي است.
1 ـ فنجان خامه يا شير را به آرامي گرم كنيد.
2 ـ وقتي شروع به جوشيدن كرد چند قاشق پر سركه (يا آب ليمو) به آن اضافه كنيد.
3 ـ اين كار را ادامه دهيد تا ماده به ژل تبديل شود.
4 ـ حال بگذاريد خنك شود.
5 ـ با آب ، مواد پلاستيكي اضافه را از روي آن پاك كنيد. حالا مقداري پلاستيك داريد.
اسيد سركه با پروتئين شير واكنش مي دهد و پلاستيك درست مي شود . اين نوع پلاستيك براي استفاده در خانه بسيار گران قيمت است . پلاستيك هايي كه از مواد نفتي به دست مي آيند ارزان تر هستند ، چون مواد خام مورد نياز آن ها آسان تر به دست مي آيند ؛ اما افسوس كه نفت منبعي است كه روزي تمام مي شود. دانشمندان اين نكته را مي دانند و به سختي در حال جست و جوي راه هاي جديد ساخت پلاستيك هستند. شايد شما يكي از افرادي باشيد كه پاسخ را پيدا خواهيد كرد. پس فكرتان را به كار اندازيد.
منبع: ماهنامه ي فرهنگي کودکان شماره 42



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.