درباره ماشین کوروت مدل ZR1

Chevrolet Corvette ZR1 شورلت کوروت ZR1 خود را با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مدیون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستی نقش شریان های خروجی قلب تپنده ی این خودرو را بازی می کند و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره ماشین کوروت مدل ZR1

شورلت کوروت ZR1

Chevrolet Corvette ZR1 شورلت کوروت ZR1 خود را با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مدیون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستی نقش شریان های خروجی قلب تپنده ی این خودرو را بازی می کند و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته برای کاهش بیشتر ورن در سقف و کاپوت و سه قسمت دیگر از این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1
 

مشخصات شورلت کوروت ZR1

تعداد سیلندر: 8 سیلندر با دو سوپرشارژر
قدرت: 638 اسب بخار
گشتاور: 806 نیوتون متر
حداکثر دور مجاز: 6300 RPM
شتاب صفر تا صد: 3.4 ثانیه
شتاب صفر تا 160:  8 ثانیه
حداکثر سرعت: 346 کیلومتر در ساعت
قیمت: 126 هزار دلار
 

مقایسه ی پورشه ۹۱۱ توربو با شورلت کوروت ZR1

در این مقایسه رانندگان گروه کار اند درایور به سراغ این دو خودرو رفته اند تا توانایی های این دو را با هم آن هم در داخل پیست مقایسه کنند.پورشه 911 توربو مدل 2010 است که یک جهش نسبت به نسل قبلی داشته به طوری که مهندسین پورشه با افزایش حجم موتور آن از 3.6 لیتر به 3.8 لیتر توانستند توانایی های آن را بهبود ببخشند.البته توربو ها نیز دستخوش تغییراتی شده اند.پورشه 911 قدرتی حدود۵۰۰ اسب بخار را تولید می کند که در مقابل قدرت ۶۳۸اسب بخاری کوروت ZR1 اگر چه حرفی برای گفتن ندارد اما توانایی های حرکتی اش بسیار بالاتر از قدرت موتورش است.کوروت نیز که با مدل ZR1 توانست بسیاری از رقبای خود مانند:فراری 599،لامبورگینی مورسیه لگو LP640 ، مرسدس SL65AMG Black و رقیب دیرینه اش یعنی وایپر را شکست دهد اکنون به سراغ پورشه آمده و با این موتور پرقدرت(LS9)حرف های زیادی برای گفتن دارد.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

در طراحی ظاهری هردو از بدنه های قدیمی استفاده کرده اند اما با تغییرات آن ها را زیباتر ساخته اند.کوروت بدنه ی عضلانی دارد البته پورشه نیز همین طور است اما ابعاد پورشه کوچک تر بوده و آن را مناسب رانندگی روزمره ساخته است.در بحث کیفیت ظاهری پورشه بسیار بهتر از کوروت است و کیفیت یک خودروی آلمانی را به رخ کوروت می کشد.

در داخل نیز اگرچه طراحی پورشه نیز زیاد زیبا نیست اما بسیار بهتر از کوروت بوده و کیفیت فوق العاده بالاتری دارد.طراحی داخلی کوروت اصلا زیبا نبوده و بهتر بود مهندسین کوروت داخل آن را دوباره طراحی می کردند و کیفیت بهتری نیز ارائه می دادند.در بخش طراحی و کیفیت پورشه بهتر بوده و امتیاز بهتری را کسب می کند.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

کوروت از یک موتور 8 سیلندر 7 لیتری استفاده کرده که با دو سوپرشارژر تغزیه می شود و دقیقا در جلوی خودرو نصب شده بر خلاف پورشه که موتورش در عقب سوار است.پورشه نیز از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر ۵۰۰ اسب بخاری استفاده کرده که توربوشارژرهای دوگانه اش توانایی های آن را بسیار بالا برده است.موتور ۶۳۸اسب بخاری کوروت گشتاور بیشتری ارائه می کند اما در بحث شتاب بر خلاف گشتاورش عقب می افتد.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

پورشه در شتاب صفر تا 96 کیلومتر رکورد 2.9 ثانیه ای را ثبت کرد در حالی که کارخانه شتاب آن را 3.3 ثانیه عنوان کرده و این یعنی توانایی هایش بی نظیر است.کوروت نیز رکورد 3.4 ثانیه را کسب کرد که مانند رکورد اعلام شده توسط کارخانه بوده است.در این نیز پورشه مهندسی برترش را به رخ می کشد زیرا هرزگردی چرخ هایش بسیار کم بوده در حالی که کوروت ابر سفیدی به هنگام حرکت ایجاد میکند!البته 4 دیفرانسیل بودن پورشه در این امر بسیار دخیل است.در قسمت طی مسافت 400 متر پورشه رکورد ۱۱ثانیه و کوروت رکورد ۱۱.۵ را کسب کرد که حاکی از برتر بودن پورشه است.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

کوروت با توجه به گشتاور بالایش رفته رفته فاصله را کم می کند اما واقعا نفس موتور پورشه بیش از تعداد سیلندرش است.البته پورشه دکمه ای با نام BOOST نیز قراری داده که با افزایش فشار توربو از 11.6 به ۱۴.۵ پوند بر اینچ به مدت 10 ثانیه قدرت را تا۴۰ اسب بخار افزایش داده و گشتاور آن را به عدد عظیم 696 نیوتون متر می رساند که در نوع خود جالب است.کوروت در حداکثر سرعت رکورد بهتری را کسب کرد و توانست به حداکثر سرعت 346 کیلومتر چنگ بزند در حالی که سرعت پورشه از 3۲0 کیلومتر فراترنرفت.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

حال می رسیم به بخش هندلینگ و پایداری:کوروت در مدل Z06 هندلینگ خوبی نداشت و به سرعت دچار انحراف در ناحیه ی عقب می شد اما مهندسین کوروت در مدل ZR1 با استفاده از کنترلر مغناطیسی توانایی های آن را فوق العاده بالا برده اند و از آن خودرویی با هندلینگ قابل توجه دریافت کرده اند.پورشه نیز توانایی های خود را ارتقاع داده و در این میان 2 دیفرانسیل بودن آن کمک بسزایی به آن کرده و تعادل را در سر پیچ برای آن ارمغان می آورد.اگر چه نمی توان در این بخش گفت که کدام خودرو برتر است اما پورشه بالانس بهتری را ارائه می دهد در حالی که کوروت زودتر از پورشه عقبش به حالت دریفت در می آید اما از پورشه در سر پیچ ها سریعتر و تیز تر بوده و موفق تر است البته کنترل آن سخت تر است.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

در رکورد گیری انجام شده کوروت یک ثانیه سریعتر از پورشه پیست را طی کرد و رکورد خوبی را ثبت کرد.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

در این میان باز مهندسی پورشه بهتر بود زیرا پس از تایم گیری فشار زیادی بر لاستیک های کوروت وارد شد و باعث شد آنها مقدار زیادی ساییده شوند در حالی که در پورشه این طور نبود.

درباره ماشین کوروت مدل ZR1

رانندگی با کوروت بسیار لذت بخش بوده و لذت رانندگی بالایی دارد البته پورشه نیز بسیار خوب است.میزان صدای ورودی به کابین در کوروت بیشتر است اما هردو خودرو بر خلاف قدرتشان بسیار نرم و آرام هستند و شما احساس سواری یک فراری یا لامبورگینی را در آن ها ندارید.در مصرف سوخت پورشه بسیار بهتر است و موتور شش سیلندر آن عدد باور نکردنی ۱۱.۷ را ثبت کرد که در خودرویی با این قدرت بی نظیر است.

در بحث هزینه ها هر دو خودروهای خوبی هستند اما بایستی اندکی بهتری بودن پورشه را پذیرفت اما در بخش قیمت کوروت قیمتی فوق العاده را ارائه می دهد ۱۲۰هزار دلار که برای خودرویی با این توانایی بسیار خوب است اما در پورشه شما با برچسب ۱۵۷هزار دلاری مواجه می شوید که اگر چه بد هم نیست اما در مقایسه با کوروت گران است.سوال این آخر کدام پیروز است؟ پاسخ سوال شما پورشه است که در کنار توانایی های بالای رانندگی به طور بی نظیری مهندسی شده است اما کوروت نیز خودروی فوق العاده ایست اگر راننده ی ماهری باشید می توانید با آن سریعتر رانندگی کنید اما این کوروت هم مانند نسل قبلی اش با مشکل کیفیت مواجه است!
 

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ توربو (مدل 2010)

تعداد سیلندر: ۶سیلندر تویین توربو
قدرت: 5۰۰ اسب بخار
گشتاور: ۶۴۶ نیوتون متر(696 با استفاده از سیستم BOOST)
حداکثر دور مجاز: ۶۷۰۰RPM
شتاب صفر تا صد: 3.۳ثانیه(۲.۹ در تست)
شتاب صفر تا 160:  ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: 3۲۰ کیلومتر در ساعت
قیمت: ۱۵۰هزار دلار

درباره ماشین کوروت مدل ZR1
 

شورلت کوروت ZR1 ارزان ترین سوپر اسپرت توانمند جهان

افرادی که با کوروت آشنایی دارند شاید در مواجهه با قیمت 102هزار و 45 دلاری آن تعجب کنند و گروهی از آنها ممکن است بگویند که تصور آن مشکل است که این همه از تکنولوژی در مجموعه ای عرضه شده که قیمت آن فقط حدود 100 هزار دلار است.

کوروت همواره عرضه کننده رکوردهای شتاب و سرعت خوبی بوده و این مدل واقعا سر آمد دیگران است.چون حداکثر توان تولیدی آن 638 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاور آن 604 پوند فیتدر 3800 درو در دقیقه است . که از یک موتور 8سیلندر V شکل مجهز به سوپر شارژر با حجم 2/6 لیتر تامین میشود و با وزن 1511 کیلو گرمی میتواند در مدت 3/3 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت برسد.و مسافت 400 متر را در 4/11 ثانیه طی کند که از فراری 599 اندکی کندتر است.

(قیمت فراری599 سه برار کوروت است) منتها در مقایسه با فراری، میزان چسبندگی به مراتب بالاتری داردو شتاب جی بیشتری را تحمل میکند.مهمترین ویژیگی کوروت این است که چنین توان بالایی را به نحو بسیار مطلوبی در اختیار راننده میگذارد.نرمی موتور آن تقریبا با بنتلی 12 سیلندربرابری میکند و عملکرد سیستم فنر بندی آن به دلیل برخوردار بودن از سیستم کنترل سواری یا Ride Control فوق العاده خوب است و فقط لامبورگینی از ان جهت برتری دارد.هنگامی که فنر بندی آن را در حالت اسپرت قرار دهید قدری محکم تر شده ولی باعث آزار راننده نمی شود.

لذت سواری چنانچه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت کنید به مراتب بیش از سوپر اسپرتهایی مانند فراری599، دوج وایپر SRTO ،لامبورگینی مورسه لاگو، بنتلی کانتیننتال GT و مرسدس SL65AMG است. گیر بکس 6 سرعته دستی آن بسیار دقیق بوده و تعویض دنده ها به سرعت انجام می گیرد. صندلی های آن نیز در عین راحتی دارای تنضیمات گوناگون هستند.

سایر مشخصات این اتومبیل به شرح زیر هستند:
فاصله دو محور جلو و عقب: 2685 میلیمتر
گشتاور: 604 پوند فیت
حد اکثر دور مجاز موتور: 6500 دور در دقیقه
ابعاد تایرها: 25ZR20/335
حجم باک بنزین: 70 لیتر
شتاب0-96 کیلومتر: 3/3 ثانیه
شتاب0-160 کیلومتر: 4/7 ثانیه
حد اکثر شتاب جانبی: 10/1 جی


منبع: Carback.blogfa.com


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.