حضور آگاهانه و مسئولانه

شايد اگرحوادث تلخ روز عاشورا درتهران (سال 1388 )روي نمي داد و خباثت و جسارت فتنه گران آشکار نمي شد، معلوم نبود فتنه گران در تداوم فتنه انگيزي خود چه برسرامنيت و آسايش مردم و ارزش هاي ديني مي آوردند.
شنبه، 14 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضور آگاهانه و مسئولانه

حضور آگاهانه و مسئولانه
حضور آگاهانه و مسئولانه


 

نويسنده: مصطفي بيات




 
شايد اگرحوادث تلخ روز عاشورا درتهران (سال 1388 )روي نمي داد و خباثت و جسارت فتنه گران آشکار نمي شد، معلوم نبود فتنه گران در تداوم فتنه انگيزي خود چه برسرامنيت و آسايش مردم و ارزش هاي ديني مي آوردند.
شايد معجزه اي ازجانب امام حسين(ع) بود تا فتنه گران در روز شهادت سرور و سالار شهيدان(ع) و با برنامه اي که براي فتنه انگيزي و هتاکي طراحي کرده بودند، رسوا شوند. از 1400 ‏سال پيش تا به امروزهر جرياني که قصد داشت از امام حسين(ع) و عاشورا سکويي بسازد، سقوط کرده و ضربه خو رده است.
سال 1388 ‏پر از حادثه و تهديد بود، البته بايد اين نکته را يادآور شد که ملت ايران از بدو به ثمررسيدن انقلابش هرجا که احساس نموده است بايد با تمام توان و براي حفظ نظام در صحنه حاضر شوند با روحيه ي انقلابي خويش اعلام حضورکرده است؛ کما اينکه در حافظه ي تاريخي مردم حوادثي مانند 21 ‏بهمن1357، که مردم با حضوربه موقع انقلاب را به پيروزي رساندند، يا حوادث سال 1360‏درپي تصويب لايحه ي قصاص، وقايع شمال کشور و همچنين تيرماه 1378، که ملت غيو ايران ثابت کردند در دفاع ازدين و نظامشان ايستاده اند، ثبت شده است. در سال 388 ‏ا نيز مردم در انتخابات رياست جمهوري شرکت کردند تا رئيس جمهوري براي کشورانتخاب کنند. مشارکت 85 ‏درصدي مردم در اين انتخابات و ريختن چهل ميليون رأي در صندوق ها در تاريخ انقلاب بي سابقه است. شايد اين انتخاب نوعي رفراندوم بي سابقه در نوع خود بود و جلوه اي ديگر از ايستادگي و حضورمردم را نشان مي داد.
اما دشمنان چشم ديدن اين همه شکوه و عظمت وهمبستگي مردم ايران را نداشتند و با رمزتقلب‏! فتنه اي هشت ماهه را درکشور بر پا کردند تا مانع ازانسجام مردم ايران شوند. مردم ايران در سال 1388تهديدات دشمن را به فرصت تبديل کردند و توانستند با حضوردرعرصه بار ديگر دشمنان کشوررا نااميد کنند. اين فتنه ها باعث شد مردم به سلاح بصيرت مجهزشوند وبتوانند از آن براي عبوراز بحران ها و توطئه هاي دشمن استفاده کنند. فتنه گران ابطال نتيجه انتخابات به بهانه ي تقلب را کف خواسته هاي خود مي دانستند و اهداف مهم تري را در سرمي پروراندند. آنان انقلاب و نظام اسلامي را، که ملت ايران31 ‏سال برايش زحمت کشيده بود، هدف قرارداده بودند.
با تداوم فتنه طي حوادث سال گذشته، هر چه زمان جلومي رفت فتنه گران وقاحت و جسارت خود را شدت مي بخشيدند و هيچ خط قرمز و حريم را نيز به رسميت نمي شناختند. اوج وقاحت و هتاکي فتنه گران روز عاشورا بود. فتنه گران در روز قدس، روز هاي13آبان، 16آذر و عاشورا اتفاقات ناخوشايند وهتاکي خود را نمايان کردند. آنان مي خواستند از همه مناسبت ها و ظرفيت روزهاي تاريخي و اثرگذار ملت ايران براي رسيدن به اهداف خود سوء استفاده کنند. روزتاريخي عاشورا از ظرفيت بسياري براي قدرت نمايي فتنه گران برخورد اربود، اما در اين روز همه ي ابعاد فتنه براي مردم مشخص شد و مردم فهميدند که فتنه گران به دنبال اهداني چون مقابله با اساس دين و ولايت هستند. در اين روزآشوبگران در چند خيابان تهران، آشوبي برپا کردند تا سرشت ناپاک و نيت پليد خود را به همه آشکارکنند، اما پس از عاشورا، مردم ايران به خروش آمدند و ديگر نتوانستند بي حرمتي به عاشورا را تحمل کنند. در هشت ماه فتنه مردم از خود صبر نشان داده بودند و گمان مي کردند که هدف از اين همه فتنه گري، اعتراض به نتيجه ي انتخابات است، اما روزعاشورا ثابت کرد که هدف از بين بردن انقلاب و تضعيف ولايت است. سال 1388 ‏ايران اسلامي حوادث و اتفاقات متفاوتي را در ابعاد گوناگون سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي پشت سرگذاشت و مردم و مسئولان تجارب گران بهايي را در اين سال کسب کردند.
فتنه، مردم ايران را در مقابل حوادث آ ينده مقاوم تر کرد و مردم آموختند که بصيرت مي تواند چراغ راهشان باشد.
حماسه ي راه پيمايي 9 ‏دي و حضور ميليوني مردم در آن روزتاريخي و به ياد ماندني سبب خاموشي و شکست فتنه و فتنه گران شد. عکس العمل ملت بزرگ و انقلابي ايران با حادثه ي عاشورا و بي حرمتي هاي آن امواج اقيانوسي بود که هرسدي را ازراه برمي داشت.
حضور ميليوني مردم در روز 9 ‏دي بهت جهانيان را نيز به دنبال داشت. تحليل گران خارجي دربرابراين حرکت باشکوه متحير و مبهوت مانده بودند و هيچ توصيفي نمي توانست اين حضور را معنا کند.
فتنه گران، که از خارج هدايت مي شدند، در روز عاشورا با تجهيزات کامل آمده بودند تا براي براندازي نظام، دشمنان کشور را کمک کنند. تحليل هاي کارشناسان از برنامه ريزي ازپيش تعيين شده ي دشمنان نظام براي سوء استفاده ازشرايط انتخابات رياست جمهوري حکايت مي کرد.
9 ‏دي فرارسيد و تجمع خود جوش و ميليوني مردم درسراسر کشور براي دفاع از ايران ،انقلاب و نظام آغازشد. بعضي از صاحب نظران اعتقاد دارند 9 ‏دي فراتراز حماسه است؛ زيرا سبب شد سيرجديدي در صحنه ي انقلاب شکل بگيرد. روز9‏دي همه آمده بودند؛ پير و جوان، زن و مرد معترضان به انتخابات و هر کسي که دلش براي ايران و انقلاب مي سوخت به خيابان آمده بود تا به فتنه گران و دشمنان بفهمانند که ديگرازاين همه هتاکي، آشوب، تخريب و دروغ خسته شده اند. 9 ‏دي پايان روياي فتنه گران و روز سقوط و شکست آنان بود؛ هرچند مردم انقلابي وعاشورايي مشهد، تبريز، قم و چند شهر ديگر يک روز قبل از9 ‏دي به خيابان ها آمدند واعتراض خود را اعلام کردند.
تحليلگران مي گويند روز 9 ‏دي جريان فتنه به کما نرفت، بلکه ساقط شد. جريان فتنه در روز 9 دي نه تنها درجريان خود، بلکه در اصل حضور در عرصه ي سياست نيزسقوط کرد و شکست خورد. روز 9دي روز شکست فتنه گران و فتنه بود. پيام مهم و ماندگار9 ‏دي حماسه ي بيعت دوباره ملت با محوريت نظام جمهوري اسلامي، يعني نظام ولايي ومقام معظم رهبري، بود.
9 ‏دي، نقطه ي اوج ولايت پذيري ملت ايران نيزبود که سبب شد جمهوري اسلامي پس ازبحران چند ماهه، ناخالصي هايي را که هردهه از خود خارج مي کند، بار ديگر دفع کند و پاکيزه تر به مسيرادامه دهد؛ ناخالصي هايي که سه دهه، منافقانه خود را دوستدار کشور، ملت و ولايت نمايش مي دادند.
منبع: مجله زمانه، شماره95



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.