30 نكته طلايي براي بالابردن اعتماد به نفس

1- در انجام رساندن كارهاي مهم و كارهايي كه جبران آن مشكل است، از تمركز و دقت حواس بيشتري كمك بگيريد. با توجه به ضرب المثل «پارچه را دوبار اندازه بگيريد و يك بار ببريد» در به انجام رساندن كارهايي كه امكان تكرار يا جبران ندارند، بيش از مابقي كارها دقت داشته باشيد.2- به ديگران و خودتان شانس جبران اشتباهات را بدهيد. شايد يك شروع جديد، زندگي جديدي برايتان به ارمغان بياورد.3- كودكان خود را نزد دوستانشان و در جمع اقوام تنبيه نكنيد و با شرح دادن اشتباهات آنان در جمع، آن ها را خجالت زده و شرمنده نكنيد.
يکشنبه، 30 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
30 نكته طلايي براي بالابردن اعتماد به نفس

 30 نكته طلايي براي بالابردن اعتماد به نفس
30 نكته طلايي براي بالابردن اعتماد به نفس


 






 
1- در انجام رساندن كارهاي مهم و كارهايي كه جبران آن مشكل است، از تمركز و دقت حواس بيشتري كمك بگيريد. با توجه به ضرب المثل «پارچه را دوبار اندازه بگيريد و يك بار ببريد» در به انجام رساندن كارهايي كه امكان تكرار يا جبران ندارند، بيش از مابقي كارها دقت داشته باشيد.
2- به ديگران و خودتان شانس جبران اشتباهات را بدهيد. شايد يك شروع جديد، زندگي جديدي برايتان به ارمغان بياورد.
3- كودكان خود را نزد دوستانشان و در جمع اقوام تنبيه نكنيد و با شرح دادن اشتباهات آنان در جمع، آن ها را خجالت زده و شرمنده نكنيد.
4- هرچه سعي مي كنيد، به مقصدتان نمي رسيد؟ قدري تأمل كنيد و از زاويه جديدي به خواسته هايتان بنگريد. شايد درهاي جديدي به سوي شما گشوده شود.
5- براي كم كردن ضريب خطاهاي خود در محيط كار، استانداردهاي كاريتان را رعايت كنيد.
6- ليستي از مواردي كه در زندگيتان وجود دارد و برايتان آزاردهنده است را تهيه كنيد و با بررسي علل به وجود آمدن آن ها، به مقابله با آنان بپردازيد.
7- در برابر افراد پير و مسن، بيشتر احساس مسئ‍وليت كنيد. يادتان باشد آنان حساس و شكننده هستند و نبايد با خشونت و بدخلقي از رفتارهايي كه شايد در سن و سال آن ها طبيعي است، ايراد بگيريد و اعتماد به نفس آن ها را از بين ببريد.
8- وقتي كه مسئوليتي را به عهده كودكان خود مي گذاريد، از دور آن ها را كنترل كنيد و طوري كمكشان كنيد كه خود را ناتوان احساس نكنند.
9- وقتي در جمع دوستان قرار داريد، سعي كنيد به همه توجه نشان دهيد و فقط يك يا چند نفر را مخاطب قرار ندهيد.
10- وقتي در يك مجموعه كار مي كنيد، تنها مهم نيست كه خودتان خوب و بي نقص باشيد. در نظر داشته باشيد حتي اگر يك نفر هم در جمع درست كار نكند، نتيجه كاملاً مطلوب حاصل نمي شود. پس براي رسيدن به نتيجه دلخواه، در حركت هاي گروهي، به افراد ضعيف بيشتر توجه كنيد و با همسو كردن آنان با گروه، موفقيت جمع را تضمين كنيد.
11- اگر در معاشرين شما كسي وجود دارد كه با روحيه شما سازگار نيست و با هم تفاهم نداريد، با كم كردن تدريجي ارتباط خود با آن شخص، او را از دايره رفت و آمدهاي خود حذف كنيد.
12- به ظاهر و سليقه شخصي ديگران بي احترامي نكنيد.
13- به ديگران كمك كنيد تا ويژگي هاي شايسته خود را آشكار كنند.
14- اگر اطرافيان شما سعي خود را انجام داده اند، اما نتوانسته اند از عهده مسئوليتي كه شما به آن ها داده ايد برآيند، نگذاريد تلاششان را بيهوده تلقي كنند و با تشكر از تلاش آنان، روحيه شان را تقويت كنيد.
15- در گردهمايي دوستانه، اگر كسي در مورد موضوعي اظهارنظر كرد يا برخلاف سليقه شما سخني به ميان آورد، با انتقادهاي تند و گزنده او را خجالت زده نكنيد. از ياد نبريد انتقاد سازنده با توهين، متفاوت است.
16- انتخاب هاي خود را بر مبناي واقعيت و نيازتان انجام دهيد، نه از روي اشتياق تند و گذرا.
17- تصور نكنيد هميشه نرمش و مهرباني مشكل گشا است. برعكس، گاهي در برخوردهاي اجتماعي لازم است با جديت و قاطعيت روي خواسته خود پافشاري كنيد تا به شما احجاف نشود.
18- ياد بگيريد در مواقع ضروري، بدون خجالت، «نه» بگوييد.
19- وقتي عصباني هستيد، در مورد هيچ كس و هيچ چيز تصميم نگيريد.
20- اگر براي حل معضلي كه پيش رو داريد، همه تلاش خود را انجام داديد و كار ديگري از دستتان برنيامد، تا حصول نتيجه، صبور باشيد و با اقدامات زائد و غيرضروري، آرامش موجود را به هم نزنيد.
21- مدافع حق خود و خانواده تان باشيد. به واسطه خجالت يا ترس يا عدم آگاهي، از چيزي كه حق شماست، به سادگي نگذريد. اگر با اشخاص حقوقي دچار مشكل هستيد كه راه حلي به ذهتنان نمي رسد، از وكلاي خبره و زبده كمك بگيريد تا در انجام كارها به صورت اصولي و قانوني به شما كمك كنند.
22- دوستان واقعي شما، سرمايه هاي پرارزشي هستند. آن ها را حفظ كنيد و به دليل كدورت هاي بي اهميت و بي ارزش، ارتباط خود را با آن ها قطع نكنيد.
23- گستاخي را از قاطعيت تميز دهيد.
24- براي دوستاني كه بيش از ديگران به شما كمك مي كنند، تا معايب و كاستي هاي خود را جبران كنيد، ارزش ويژه اي قائل باشيد.
25- رهرو آن نيست كه گهي تند و گهي خسته رود/رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود «سعدي»
26- گاهي تحمل فشار روحي حاصل از كارهاي نيمه تمام و معوّقه، از سختي انجام آنها دشوارتر است. براي رهايي از عذاب وجدان، از همين لحظه تصميم بگيريد، برنامه ريزي كنيد و با تمام كردن اين گونه كارها، آرامش را به خود هديه كنيد.
27- اگر بخشي از كارهاي شما بايد توسط شخصي انجام شود كه فقط او قادر به انجام آن است، اما فرد بي خيال يا پرمشغله اي است، درخواست خود را در مواقع مناسب با آرامش و متانت، مكرراً به او يادآوري كنيد و اين يادآوري ها را آن قدر تكرار كنيد تا به نتيجه اي كه مي خواهيد برسيد.
28- از هر كسي، به نسبت سن و دانش او توقع داشته باشيد.
29- اگر در معاشرت هاي خود، مرتباً شكست مي خوريد و دنبال روشي كم خرج و قابل اجرا هستيد، صداقت،روراستي، مهرباني و بخشش را سرلوحه خود قرار دهيد.
30- به قابليت هاي خود ايمان داشته باشيد و به خاطر بسپاريد: حتي يك «به دانه» با آنكه كوچك است، خواص درماني قابل توجهي دارد.
منبع: نشريه راه کمال، شماره 34.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.