بوي دلخواه و شخصيت رفتاري

آلن هريس محقق و استاد دانشگاه درباره اهميت رايحه و حس بويايي مي گويد: «حس بويايي شما، در مغز و دقيقاً در منطقه احساسات اوليه واقع شده است.» به همين علت است كه ارتباطات بويايي تشكيل شده در دوران كودكي‌، مي تواند شخصيت رفتاري شما و سازه هاي ثبت آن را در دوران نوجواني و جواني شكل دهد.
يکشنبه، 7 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بوي دلخواه و شخصيت رفتاري

بوي دلخواه و شخصيت رفتاري
بوي دلخواه و شخصيت رفتاري


 





 
آلن هريس محقق و استاد دانشگاه درباره اهميت رايحه و حس بويايي مي گويد: «حس بويايي شما، در مغز و دقيقاً در منطقه احساسات اوليه واقع شده است.»
به همين علت است كه ارتباطات بويايي تشكيل شده در دوران كودكي‌، مي تواند شخصيت رفتاري شما و سازه هاي ثبت آن را در دوران نوجواني و جواني شكل دهد.
بنابراين آن بوي خوشي كه حس مي كنيد لحظات بسيار شادي را براي شما به وجود مي آورد، انتخاب كرده و ببينيد كه «رايحه» شخصيت شما چه رنگ و بويي دارد!؟
تذكر: براي شناخت صحيح آزمون و مبهم نبودن، از گزينه هاي زير، فقط يك گزينه را انتخاب نماييد.
گزينه يك: بوي كلر در استخرهاي بزرگ
گزينه دو: بوي كباب، همبرگر و...
گزينه سه: بوي سبزه و گل
گزينه چهار: بوي كرم هاي ضد آفتاب
گزينه پنچ: بوي بچه كوچك
پاسخ آزمون

گزينه يك- بوي كلر در استخرهاي بزرگ
 

مطالعات نشان مي دهد كساني كه به شدت به بوي تند و تيز كلر در آب استخر علاقه مندند افرادي مخاطره جو واهل ريسك هستند كه مدام به دنبال كسب تجربيات جديد هستند. شما عاشق تجربه كردن و در نتيجه شوكهاي غيرآشنايي هستيد كه يكباره بر شما فرود مي آيد.

گزينه دو- بوي كباب و همبرگر و...
 

تحقيقات نشان مي دهد كه بودن با خانواده براي شما از اهميت فراواني برخوردار است و بدين ترتيب هميشه از استرس كمتري نسبت به ديگران برخورداريد. شما تلاش مي كنيد تا تمام اوقات فراغت خود را با آنها بگذرانيد.

گزينه سه-بوي سبزه و گل
 

آيا به خاطر مي آوريد كه هميشه پدرتان را در كارهاي مربوط به گل و گياه و يا مادرتان را براي آماده كردن ميز غذا و جمع كردن آن، كمك مي كرديد؟ كساني كه عاشق بوي چمن هاي تازه كوتاه شده و يا گل و سبزه هستند، افرادي مسؤوليت پذير و دلسوزند و هرگز كاري را در نيمه راه رها نمي كنند. شما با بوي طبيعت زنده ايد و اين يعني شادكامي و سرزندگي، يعني حيات و شما اين حيات به دست آمده از طبيعت را با هيچ چيز عوض نمي كنيد!

گزينه چهار-بوي كرم هاي ضد آفتاب
 

شما فردي فعال، برون گرا و با نشاط هستيد كه شادترين لحظات زندگي تان مربوط به زماني است كه در حال انجام فعاليتي هستيد! يك سحرخيز واقعي كه با اعتماد به نفس بسيار مي تواند روز را به خوبي آغاز كند.

گزينه پنج- بوي بچه هاي كوچك
 

بوي شير خشك و بچه هميشه شما را سست مي كند و بوي نوزادان معمولي حسي غريب را در شما زنده مي كند! حسي كه به واسطه آن، خانواده بيش از همه برايتان اهميت مي يابد. شما همانند مادران خانه دار و يا مرداني كه عاشق زن و بچه خود هستند، دوست داريد تمام وقت خود را در خانه بگذرانيد و از بودن با نوزاد خود لذت مي بريد! بوي خوش شيري كه هميشه از او مي آيد، بي اختيار شما را به سمت خانه مي كشاند تا بهترين لحظات را با او سپري كنيد. شما در خانه بودن، آن هم به دور از هر گونه هياهو و جنجال را به همه چيز ترجيح مي دهيد.
منبع: نشريه جوانان امروز شماره 2129




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.