سنگها؛ درمانگر طبيعي

يک نظريه متافيزيکي مي گويد که ما چيزهايي مثل ارتعاش و بسامد (فرکانس يا تواتر) را به خود جذب مي کنيم و چيزهايي را که با آن بسامد طنين دار نمي شود را از خود دفع مي کنيم. آن چيزي که صدايش در وجود شما پيچيده و طنين انداز شود، هماهنگ وجود در نظر مي گيريم و آنچه که در وجودتان طنين انداز نشود، ناهماهنگ و ناساز تصور مي کنيم. اگر با اين نظريه موافق باشيد، در هنگام صحبت در مورد خواص متافيزيکي سنگها به اين نتيجه مي رسيد که انرژي نامحسوس و ظريف سنگها قادر است ارتعاش و نوسان وجودتان را با هر چيزي سازگار کند و به آن حد برساند که در زندگي تان خواهان دستيابي با آن هستيد.
چهارشنبه، 16 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سنگها؛ درمانگر طبيعي

 سنگها؛ درمانگر طبيعي
سنگها؛ درمانگر طبيعي


 

نويسنده: مجيد عابدي زاده- دبير زمين شناسي شهرستان مسجد سليمان




 
يک نظريه متافيزيکي مي گويد که ما چيزهايي مثل ارتعاش و بسامد (فرکانس يا تواتر) را به خود جذب مي کنيم و چيزهايي را که با آن بسامد طنين دار نمي شود را از خود دفع مي کنيم. آن چيزي که صدايش در وجود شما پيچيده و طنين انداز شود، هماهنگ وجود در نظر مي گيريم و آنچه که در وجودتان طنين انداز نشود، ناهماهنگ و ناساز تصور مي کنيم. اگر با اين نظريه موافق باشيد، در هنگام صحبت در مورد خواص متافيزيکي سنگها به اين نتيجه مي رسيد که انرژي نامحسوس و ظريف سنگها قادر است ارتعاش و نوسان وجودتان را با هر چيزي سازگار کند و به آن حد برساند که در زندگي تان خواهان دستيابي با آن هستيد. در برخي از شيوه هاي شفابخش معنوي و متفاوت از انرژي سنگها و خواص متافيزيکي آنها استفاده بعمل مي آيد. در اين روش ها روي اين نظريه عمل مي شود که همه چيزهاي اطرافمان، از انرژي برخوردارند و اينکه حتي اشياء و چيزهاي بي جان و فاقد حيات، مثل سنگها هم از خود انرژي ساطع مي کنند و ما به منظور تاثيرگذاري روي انرژي مان براي ايجاد خلق واکنش روان تني (جسمي-رواني) مي توانيم اين انرژي حاصله از اشياء را مهار کنيم. در اين شيوه هاي شفابخش از سنگها به شکل استفاده از آنها به صورت آويز، النگو، دستبند و يا بازوبند بهره گرفته مي شود و يا مي توان يک تکه از آنها را در جيب لباس قرار دهيد تا در سرتاسر روي با پوست بدنتان در تماس باشند. يا آنها را در کيسه اي قرار داده و در اطراف گردن يا مچ دستتان بگذاريد.
اگرچه مهم است که همواره به ياد داشته باشيد که استفاده از اين سنگها بايستي تحت نظر يک متخصص مجرب و ورزيده در اين زمينه صورت گيرد.

نظر پيشينيان
 

کاربرد گوهر ها و بلورها سابقه اي ديرينه دارد. مصريان باستان از آنها در مراسم مذهبي و نيز شفابخشي بهره مي بردند و يا به گمان برخي مردم، فلزاتي مانند طلا و نقره داراي قدرتهاي خاص شفابخشي است.
آنها اعتقاد داشتند که سنگها داراي نيروي مغناطيسي هستند و نوساناتي را که بر جسم وجان اثر مي گذارد، از تن آدمي مي زدايند.

خواص بعضي از کريستالها
 

1- الماس
 

به تقويت مثانه و کليه ها کمک مي کند، يعني از بوجود آمدن سنگ کليه و مثانه جلوگيري مي کند. در ضمن ناراحتي و مشکلات دستگاه گوارش را از بين مي برد، جهت تقويت مغز و اعصاب بکار مي رود و نيروهاي منفي و انديشه هاي فاسد را دور مي کند.

2- زمرد
 

جهت جلوگيري از صرح استفاده مي شود. جهت تعادل سيستم عصبي و درمان گرفتگي رگهاي قلب مفيد است. باعث تقويت معده مي شود. زمرد انرژي بخش و آرام بخش است.

3- عقيق
 

جهت جلوگيري از خون ريزي، تقويت نقاط مختلف بدن، زدودن انرژي منفي، جهت تعالي روح و شادابي و آرامش بدن و برطرف شدن غم و ناراحتي هاي روحي بسيار مؤثر است.

4- فيروزه
 

چشم را تقويت مي کند، براي درمان گلودرد، تقويت تارهاي صوتي، رفع بيماريهاي ريوي و تنفسي مفيد است. قلب را نيز تقويت مي کند. درمانگر افسردگي روحي و رواني است. جهت چشم زخم استفاده مي شود.

5- ياقوت
 

ياقوت در چهار رنگ اصلي قرمز، زرد، کبود و سفيد در درجه هاي مختلف از جهت کمي و زيادي رنگ و شفافيت يافت مي شود. ياقوت بعد از الماس سخت ترين سنگ است.
ياقوت قرمز: براي درمان بيماران قلبي و مبتلايان به سرطان خون به کار مي رود و عامل تصفيه و تنظيم فشار خون است. آويختن سنگ ياقوت بر گردن، مانع لخته شدن خون در بدن مي شود و از سکته جلوگيري مي کند. در درمان ناتواني هاي جنسي و دردهاي قاعدگي تاثير دارد.
ياقوت زرد: جهت تنظيم متابوليسم بدن و تقويت دستگاه گوارش به ويژه روده ها مناسب است. بدن را از سموم پاک کرده و ناراحتي هاي کبد و کيسه صفرا را برطرف مي سازد و از خستگي هاي روحي مي کاهد.
ياقوت کبود: سنگي است پر انرژي و نيروي پاکسازي و شفابخشي فوق العاده دارد. اعصاب بدن را تقويت و آرام مي کند و براي درمان بيماري هاي صرع، رعشه، سردردهاي عصبي و ميگرن مفيد است و براي درمان سرگيجه و بي خوابي نيز کاربرد مؤثري دارد.
سنگ مفيدي براي تسکين دردهاي روماتيسمي و مفصلي، دردهاي جراحتي و نقرس به شمار مي رود.
شستن پوست با آب ياقوت کبود و نيز مالش آن بر روي پوست، براي رفع جوش هاي صورت و حساسيت هاي پوستي مفيد است و براي درمان تيروئيد، بيماري هاي لوزه و تقويت تارهاي صوتي نيز به کار مي رود.
منابع:
1- سنگ ها و خواص اعجاب انگيز: موحد ابطحي
2- سنگ درماني: دينس ويچلوبراون
3- سنگ درماني: مينا غرويان- تبسم آتشين (ترجمه)
4- سنگ درماني: آرياب (ترجمه)
منبع: نشريه اطلاعات علمي شماره8



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.