اصلاح الگوي مصرف در پخت غذا

-شعله هاي کثيف شده اجاق گاز که سوراخ هاي آن گرفته شده يا صفحات آن کثيف شده است را تميز کنيد. در صورت خرابي و فرسودگي ، آنها را تعويض کنيد. چون اگر کثيف باشند يا روي سطح شان مواد غذايي قديمي رسوب کرده باشد ، حرارت را به خوبي منتقل نمي کنند. اين قضيه درباره صفحات روي المنت هاي اجاق هاي برقي هم مصداق دارد. -از مايکروفر براي تهيه و پخت غذا بيشتر استفاده کنيد. توضيح: نگران امواج اش هم نباشيد ؛ اثر مضر براي سلامتي ندارند .البته ، پخت غذاهايي که شکل مايع دارند ، با اجاق گاز بهتر است تا داخل مايکروفر ، چون انرژي کمتري مصرف مي شود.
شنبه، 19 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اصلاح الگوي مصرف در  پخت غذا

 اصلاح الگوي مصرف در $پخت غذا
اصلاح الگوي مصرف در  پخت غذا


 






 
-شعله هاي کثيف شده اجاق گاز که سوراخ هاي آن گرفته شده يا صفحات آن کثيف شده است را تميز کنيد. در صورت خرابي و فرسودگي ، آنها را تعويض کنيد. چون اگر کثيف باشند يا روي سطح شان مواد غذايي قديمي رسوب کرده باشد ، حرارت را به خوبي منتقل نمي کنند. اين قضيه درباره صفحات روي المنت هاي اجاق هاي برقي هم مصداق دارد.
-از مايکروفر براي تهيه و پخت غذا بيشتر استفاده کنيد. توضيح: نگران امواج اش هم نباشيد ؛ اثر مضر براي سلامتي ندارند .البته ، پخت غذاهايي که شکل مايع دارند ، با اجاق گاز بهتر است تا داخل مايکروفر ، چون انرژي کمتري مصرف مي شود.
-اجاق گاز يا اجاق برق يا مايکروفر را چند دقيقه قبل از پايان مراحل پخت غذا ، خاموش کنيد ؛ گرماي باقيمانده از دستگاه آنقدر کافي هست که مراحل نهايي فرآيند پخت را به پايان برساند.
-مواد غذايي را به اندازه هاي کوچک تر خرد کنيد تا زودتر پخته و آماده شوند و انرژي کمتري براي طبخ آنها صرف شود.
-موقع طبخ غذا ، در ظرف ها را ببنديد تا حرارت کمتري از دست برود و غذا زودتر و در زمان کوتاه تري آماده شود.
-ظرف غذاي کوچک را براي گرم کردن روي يک شعله بزرگ قرار ندهيد.
-غذاهاي يخ زده را پيش از طبخ ، از فريزر بيرون آوريد تا يخ آن ها آب شود.
-در مايکروفر يا فر را دائم باز و بسته نکنيد فقط در صورت ضرورت به غذا سر بزنيد.مي توانيد از بيرون شيشه دستگاه به داخل نگاه بيندازيد و يا با استفاده از تايمر دستگاه يا ساعتي که تنظيم مي کنيد ، خيال تان را راحت کنيد که چه زماني غذا آماده مي شود. اکثر غذاها موقعي که بوي شان از اجاق بيرون مي زند و در آشپزخانه يا اتاق ها مي پيچد،به اين معني است که آماده شده اند.
منبع: هفته نامه فرهنگي -اجتماعي همشهري مثبت 162



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط