نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)

آندروئید در مدتی کوتاه از فرزند ناتوان غول اینترنت یعنی گوگل، به یک سیستم‌عامل پیشرفته، توانمند و پرکاربرد برای گوشی‌های هوشمند تبدیل‌شد. شرکت گوگل در راستای حمایت از جنبش اپن‌سورس، سیستم‌عامل آندروئید را عرضه کرد و درها را به روي توسعه‌دهندگان نرم‌افزار گشود. البته این اقدام با مشکلاتی نیز همراه بود...
چهارشنبه، 30 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)

نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)
نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)


 





 
آندروئید در مدتی کوتاه از فرزند ناتوان غول اینترنت یعنی گوگل، به یک سیستم‌عامل پیشرفته، توانمند و پرکاربرد برای گوشی‌های هوشمند تبدیل‌شد. شرکت گوگل در راستای حمایت از جنبش اپن‌سورس، سیستم‌عامل آندروئید را عرضه کرد و درها را به روي توسعه‌دهندگان نرم‌افزار گشود. البته این اقدام با مشکلاتی نیز همراه بود. اما امروزه آندروئید یک رقیب جدی برای آي‌فون محسوب می‌شود. گوشی‌های آندروئید جزء توانمندترین گوشی‌های هوشمند امروزی محسوب می‌شوند. فروشگاه اینترنتی Android Market نیز با سرعت بسیاری درحال رشد است. همچنين تعداد کاربران آندروئید نیز هرروز بیشتر از قبل می‌شود. از طرفی میزان فروش گوشی‌های آندروئید بسیار بیشتر از تولید آن است و به دلیل همین محبوبیت تصمیم گرفتیم راهنمای جامعی را در اختيار کاربران حرفه‌ای آندروئید قرار دهيم. در این مقاله نحوه کار با سیستم‌عامل موبایل گوگل را به‌طور کامل شرح می‌دهیم.

يگان زرهي در زرادخانه آندروئيد
 

آندروئيد نيز مانند آي‌فون بدون وجود برنامه‌هاي كاربردي چيزي جز يك ابزار الكترونيكي بدون استفاده نيست. استفاده از برنامه‌هاي زير براي حداكثر بهره‌مندي از امكانات آندروئيد ضروري است:
برنامه Astro File Manager: ظرفيت گوشي‌هاي هوشمند امروزي به سرعت در حال نزديك شدن به كامپيوترهاي مدرن است. اكنون اين گوشي‌ها توانايي مرور وب، پخش صوت و تصوير،‌ تهيه عكس‌هاي ديجيتالي، ويرايش اسناد و تعامل با اينترنت را دارند. مديريت تمام اين اطلاعات بدون كمك يك برنامه مديريت فايل، غيرممكن است. برنامه Astro File Manager كه از فروشگاه Android Market قابل دريافت است، بهترين برنامه مديريت فايل در آندروئيد بوده و فعلاً به‌طور كاملاً رايگان عرضه مي‌شود. برنامه Astro علاوه بر امكان مشاهده ساختار درختي فايل‌ها در كارت حافظه، مجموعه‌اي از ابزارهاي كارآمد را براي مديريت فايل‌ها در اختيار كاربر مي‌گذارد. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد فايل‌ها را ببريد، كپي كنيد، بچسبانيد، آن‌ها را حذف يا فشرده كرده و حتي نرم‌افزارها را روي گوشي نصب كنيد؛ همچنين مي‌توانيد اسناد و تصاوير را مشاهده كرده يا فايل‌هاي ويديويي را پخش كنيد. اين برنامه امكان جست‌و‌جو و انتقال فايل‌ها را نيز فراهم مي‌كند.
از يك برنامه Task Manager استفاده كنيد: آندروئيد به عنوان سلطان ابزارهايي با قابليت اجراي همزمان چند وظيفه شناخته شده است و به‌يقين نيز چنين است. اين واقعيت كه توسعه‌دهندگان مي‌توانند ميزان مصرف منابع را به‌نحو مناسب تعيين‌كنند، اميد بسياري را در آنان ايجاد‌مي‌كند. اما متأسفانه همواره چنين نيست و اغلب برنامه‌هاي غير‌ضروري يافت مي‌شوند كه در پس‌زمينه اجرا شده و علاوه بر مصرف باتري، سرعت گوشي را نيز كاهش‌مي‌دهند. يك برنامه Task Manager امكان حذف فرآيندهاي پردازشي غيرضروري را در حال اجرا در پس‌زمينه فراهم مي‌كند. به اين ترتيب، حافظه گوشي آزادتر شده و عمر باتري آن افزايش مي‌يابد. در فروشگاه Android Market چندين برنامه رايگان و پولي Task Manager يافت مي‌شوند كه محبوب‌ترين آن‌ها Advanced Task Manager و Taskiller هستند. هر دو ابزار مذكور قابليت پيكربندي به‌منظور حذف خودكار فرآيندها را دارند و در دو نسخه Lite به صورت رايگان و نسخه داراي پشتيباني با مبلغي كمتر از يك د‌لار عرضه شده‌اند. برنامه ارسال پيغام خود را به‌روزرساني كنيد: يكي ديگر از نقاط ضعف آندروئيد، صرف‌نظر از صفحه كليد پيش‌فرض آن، برنامه مورد استفاده براي ارسال و دريافت پيغام‌ها است. با وجود اين كه برنامه مذكور به خوبي كار مي‌كند، داراي يك رابط ناكارآمد و قابليت‌هاي بسيار محدود است.

نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)
برنامه Chomp SMS يك رابط زيبا و يك ويجت كارآمد را در اختيار كاربر مي‌گذارد.
 

خوشبختانه تمام اين نواقص را مي‌توان با مراجعه به فروشگاه Android Market و دريافت يكي از برنامه‌هاي رايگان Handcent SMS و Chomp SMS برطرف كرد. قابليت‌هاي اين دو برنامه بسيار شبيه هم بوده و امكان ارسال و دريافت و ارسال پيغام‌هاي MMS ذخيره فايل‌هاي ضميمه روي كارت حافظه SD و سفارشي‌سازي رشته‌هاي مكالمه را در اختيار كاربر مي‌گذارند. انتخاب يكي از اين دوبرنامه كاملاً به سليقه‌هاي شخص بستگي دارد. آشكارترين تفاوت برنامه‌هاي مذكور اين است كه Chomp SMS داراي يك ويجت توانمند و Handcent SMS داراي كادر اعلانات بالاپر است. با تمام اين توصيفات هر دو برنامه مذكور جايگزين مناسبي براي برنامه پيش‌فرض ارسال و دريافت پيغام در آندروئيد محسوب مي‌شوند.
برنامه Locale: برنامه Locale كه در فروشگاه Android Market با قيمت 9,99 دلار عرضه مي‌شود، با وجود بالا بودن قيمت يكي از بهترين ابزارهاي پلتفرم آندروئيد محسوب مي‌شود. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد ترتيبي دهيد كه گوشي شما همواره از موقعيت جغرافيايي خود آگاه بوده و تنظيمات متناسب با محيط را به‌كار گيرد. به عنوان مثال، هنگامي كه به محل كار يا خانه مي‌رسيد، ‌برنامه Locale مي‌تواند ويژگي واي‌فاي را به‌طور خودكار فعال و هنگام خروج شما از محيط آن را غيرفعال كند؛ يا هنگامي كه به اتاق كنفرانس دفتر كار يا اتاق تلويزيون در منزل خود وارد مي‌شويد، Locale گوشي را در حالت بي‌صدا قرار مي‌دهد. براي اين برنامه نرم‌افزارهاي ضميمه‌هايي وجود دارند كه بر‌اساس موقعيت يا زمان دريافت شده از برنامه Locale برخي از برنامه‌ها يا عملكردها را اجرا مي‌كنند. اگر برنامه Locale را به درستي پيكربندي كنيد، هرگز نيازمند انجام تنظيمات به‌صورت دستي نخواهيد بود.

نكاتي برای تبحر در کار با سیستم‌عامل موبايل گوگل (قسمت سوم)
برنامه WaveSecure امكان يافتن گوشي را در صورت گم شدن و همچنين امكان محافظت از آن را در زمان سرقت فراهم مي‌كند.
 

برنامه Wavesecure Mobile Security: از دست دادن گوشي‌همراه مي‌تواند به يك كابوس تبديل شود و همواره اين ترس وجود دارد كه به دست افراد ناشناس افتاده اطلاعات موجود در آن (شامل گذرواژه‌ها،‌ نام‌هاي كاربري، شماره‌هاي تلفن و حتي شماره كارت‌هاي اعتباري در راه‌هاي ناشايست مورد استفاده قرار گيرد. برنامه WaveSecure به‌طور رايگان در Android Market عرضه‌شده و چند خط دفاعي را در اختيار كاربر مي‌گذارد. اگر جاي گوشي را فراموش كرده‌ايد،‌ WaveSecure مي‌تواند GPS آن را فعال كرده و موقعيت دقيق گوشي را در اختيار كاربر بگذارد. اگر گوشي شما دزديده شده است،‌ ‌WaveSecure مي‌تواند حافظه گوشي را از راه دور قفل كرده و اطلاعات مهم را محفوظ دارد، از اطلاعات نسخه پشتيبان بگيرد و حتي گوشي را پاكسازي كند. به اين ترتيب، امكان سرقت هويت يا مكالمه چندين ساعته با نقاط دور از سارق گوشي گرفته مي‌شود.
منبع:ماهنامه شبکه
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط