نقاشي انگشتي

ابتدا رنگ مورد نظر را روي پالت صاف يا بشقاب پلاستيكي به اندازه ي كافي بريزيد. سپس سرانگشت اشاره را به داخل پالت زده تا به رنگ آغشته شود و آن را روي كاغذ يا مقوا فشار داده و برداريد. (درست مثل حالتي كه مي خواهيم با استفاده از جوهر استامپ، مهر بزنيم.) اين كار را تا زماني كه انگشت شما رنگ دارد مي توانيد ادامه دهيد. هر چه از تكرار اين كار بگذرد، رنگ كم رنگ تر شده و اثر خطوط انگشت شما روي زمينه كار چاپ مي شود. همين سايه روشن و
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقاشي انگشتي

نقاشي انگشتي
نقاشي انگشتي


 

نويسنده: ليلا هژير




 
نقاشي يا چاپ انگشتي، كار بسيار ساده ولي در عين حال لذت بخش و خلاقانه براي كودكان شماست. با كودك تان همراه شده و در لذت احساس رنگ ها با او شريك شويد.

نقاشي انگشتي

وسايل مورد نياز:
 

كاغذ يا مقوا به رنگ دلخواه، رنگ گواش يا آبرنگ، دستمال كاغذي، پالت صاف يا بشقاب يك بار مصرف

نقاشي انگشتي

روش كار:
 

ابتدا رنگ مورد نظر را روي پالت صاف يا بشقاب پلاستيكي به اندازه ي كافي بريزيد. سپس سرانگشت اشاره را به داخل پالت زده تا به رنگ آغشته شود و آن را روي كاغذ يا مقوا فشار داده و برداريد. (درست مثل حالتي كه مي خواهيم با استفاده از جوهر استامپ، مهر بزنيم.) اين كار را تا زماني كه انگشت شما رنگ دارد مي توانيد ادامه دهيد. هر چه از تكرار اين كار بگذرد، رنگ كم رنگ تر شده و اثر خطوط انگشت شما روي زمينه كار چاپ مي شود. همين سايه روشن و تيره گي و روشني رنگ، باعث زيبايي بيشتر كار خواهد شد. بعد از اتمام رنگ آميزي و خشك شدن كامل رنگ ها مي توانيد جزئيات نقاشي را با مداد،‌ مداد رنگي يا ماژيك كامل كنيد. مثلاً براي گذاشتن نوك، پر و پاهاي يك جوجه. (به نمونه ي تصاوير مراجعه شود)

نقاشي انگشتي

نكات لازم:
 

براي تميزي و راحتي كار مي توانيد يك سفره ي پلاستيكي پهن كرده و وسايل را روي آن بچينيد تا فرزندتان با خيال آسوده نقاشي خود را انجام دهد.
اگر رنگ دلخواه تان در بين بسته رنگ ها نيست، مي توانيد آن را در گوشه ي پالت با قلم مو يا انگشت خود بسازيد. به طور مثال رنگ سبز از تركيب زرد و آبي و رنگ نارنجي از تركيب قرمز و زرد به دست مي آيد. سپس بقيه ي مراحل را طبق روش گفته شده ادامه دهيد.
اگر از آبرنگ استفاده مي كنيد آن را با مقدار كمتري آب مخلوط كنيد تا غلظت كافي داشته و جلوه ي نقاشيتان روي زمينه بهتر باشد.
براي استفاده از رنگ بعدي، انگشت خود را با دستمال كاغذي تميز نموده و دوباره با رنگ بعدي ادامه دهيد.
بعد از اتمام كار دستان خود را با آب و صابون خوب شسته و اگر احياناً باز هم از لكه ي رنگ چيزي روي پوست تان باقي ماند از كمي آبليموي تازه براي رفع اين لكه استفاده كنيد.
در ضمن مراقب باشيد كه نسبت به تماس مستقيم رنگ با پوست دست تان حساسيت نداشته باشيد.
منبع: نشريه بانو شماره 32



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما