فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)

فنگ شويي اساساً يك دانش محيطي است و ريشه هاي ساده اي دارد. اين علم به ما فرصت مي دهد كه سلامتي، شادكامي و رفاه را از طريق تغيير در نحوه زندگي و هماهنگي با دنياي اطراف مان به دست آوريم و به ما مي آموزد كه چگونه براي خودمان محيطي فراهم كنيم تا در آن احساس امنيت و آرامش بيشتري داشته باشيم.
چهارشنبه، 28 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)

فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)


 






 
فنگ شويي اساساً يك دانش محيطي است و ريشه هاي ساده اي دارد. اين علم به ما فرصت مي دهد كه سلامتي، شادكامي و رفاه را از طريق تغيير در نحوه زندگي و هماهنگي با دنياي اطراف مان به دست آوريم و به ما مي آموزد كه چگونه براي خودمان محيطي فراهم كنيم تا در آن احساس امنيت و آرامش بيشتري داشته باشيم.
در اين نوشتار سعي بر اين است كه بدون نياز به وارد شدن به پيچ و خم ها و اصول پيچيده فنگ شويي، با ارائه راهكارهاي عملي، دكوراسيون داخلي خانه را ساماندهي كرده و با جاري ساختن انرژي هاي مثبت، خانه را به مكان سلامت جسم و روح تبديل سازيم. البته مراقب باشيد كه در به كارگيري اصول فنگ شويي، با صبر و حوصله عمل كنيد و پس از انجام هر تغيير در فنگ شويي خانه، اثر آن را ارزيابي و سپس تغيير ديگري را شروع كنيد. به قول چيني ها مانند جادوگري كه تازه به چوب جادو رسيده است عمل نكنيد.
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)

شش اصل كلي فنگ شويي در اين زمينه عبارتند از:
 

1- فنگ شويي توصيه نمي كند كه قواعد آن مو به مو اجرا شود. اين اصول را فقط در اتاق هايي به كار بريد كه فكر مي كنيد لازم است.
2- به كارگيري فنگ شويي، اضافه كردن اشياي ساخت چين به لوازم خانه نيست.
3- هر وسيله شكسته، خراب و بي استفاده را بازبيني كنيد و شهامت دور ريختن يا تعمير مجدد آن را داشته باشيد.
4- وسايلي را كه از آنها خوش تان نمي آيد، در كمدها انبار نكنيد. كمترين ضرر آنها اين است كه بيهوده جاي شما را اشغال مي كنند.
5- از بي نظمي بپرهيزيد. هوا را تهويه كنيد و به طور مرتب خانه را نظافت كنيد تا انرژي مثبت آزادانه جريان يابد.
6-... و بالاخره يك بار ديگر يادآوري مي شود كه فنگ شويي پيروي از خرافات و موهوم پرستي هاي چين باستان نيست، مديتيشن و تمرين روحي نيست، روشي زودگذر و دوره اي نيست. جادو هم نيست، بلكه هنري است ساده، انعطاف پذير و ملموس براي افزايش نشاط، آرامش و تعادل در زندگي روزمره كه با انواع سبك هاي دكوراسيون سازگاري دارد.

در ورودي
 

ورودي فضاي ارتباطي ما بين دنياي بيرون و آشيانه شما مي باشد. در اين مكان است كه افراد و انرژي ها داخل و خارج مي شوند. از نظر فنگ شويي، در ورودي اصلي ترين رابط بين دنياي بيرون و درون خانه است،
زيرا انرژي «چي»( انرژي حياتي مكان ها) پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگي اشخاص جريان مي يابد. در بايد صاف باشد، مطلقاً جير جير نكند، گير نداشته باشد و به راحتي باز و بسته شود تا توازن و هماهنگي ساكنان منزل از بين نرود. در قسمت ورودي منزل، پاكيزگي مهمترين عامل است. اگر درب اصلي به طور غيرعادي بزرگ باشد، باعث خدشه ديدن خانه مي شود و ساكنان آن دچار مشكلات مالي خواهند شد. اگر درب اصلي نسبتاً كوچك باشد ساكنان خانه همواره در مورد مسايل جزيي با يكديگر به بحث و جدل خواهند پرداخت. چهارچوب درب همچون ستون هاي محافظت كننده خانواده است و بايد قائم و بدون پوسيدگي باشد. اگر چهارچوب درب خميده يا سست باشد، ساكنان خانه دچار بدبختي خواهند شد. بهتر است دو چراغ، بيرون درب جلويي قرار داده شود. ولي اگر يكي از چراغ ها از كار افتاد، اين امر بدشگون تلقي مي شود و بايد چراغ معيوب فوراً تعويض شود. ورودي اصلي خانه را نبايد به انبار و محل نگهداري اشياي اضافي تبديل كرد. ديوار رو به روي در ورودي، محل مناسبي براي نصب دعاها و نمادهاي مذهبي است. كفش ها نيز بايد در جا كفشي چيده شوند. اگر ورودي شما كوچك و تاريك است، انرژي «چي» براي داخل شدن به بخش هاي مختلف خانه دچار مشكل خواهد شد، زيرا اين امكان بايد از روشنايي كافي برخوردار باشد. براي اين كه ورودي بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد رنگ روشن و درخشاني براي ديوارهاي اين مكان انتخاب كنيد و باز هم توجه داشته باشيد هرچه اثاثيه كمتر باشد اين فضا آزادتر و بازتر مي شود. اگر ورودي كوچك است، يك آينه بزرگ در اين مكان نصب كنيد، ولي مراقب باشيد كه آينه را جلوي در ورودي قرار ندهيد زيرا از نظر فنگ شويي اين كار انرژي هاي مثبت را بازپس مي فرستد. از كاشتن درختان مستقيماً جلوي درب اصلي خودداري كنيد زيرا قدرت زياد يين( نيروي منفي) درخت ها راه ورود نيروي يانگ( نيروي مثبت) را به خانه مسدود مي كند و نيروي يين بيشتري را به داخل خانه مي فرستد.
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)

آشپزخانه
 

آشپزخانه نيز نبايد رو به روي در ورودي باشد چون ممكن است مدام احساس گرسنگي كنيد. در عوض بهتر است اتاق نشيمن رو به روي در ورودي باشد.
فضاي آشپزخانه بايد روشن و گرم باشد. بهتر است به جاي قفسه از كابينت هاي دردار استفاده كرد. هود بالاي اجاق، تمام چي موجود در آشپزخانه را مي مكد و به بيرون هدايت مي كند. به جاي استفاده از هود بهتر است پنجره را باز كنيد تا چي جريان يابد و هوا عوض شود. تا حد امكان از قرار دادن ميز كارتان در اتاق خواب پرهيز كنيد.
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)

كفپوش
 

بهترين نوع كفپوش پاركت است، چون چوب تضمين كننده گردش يكنواخت و صحيح انرژي است. اگر مي خواهيد از فرش استفاده نماييد، سعي كنيد از فرش هاي كوچك يا قاليچه استفاده كنيد تا جا براي حركت انرژي وجود داشته باشد. استفاده از فرش هاي بزرگ و يكدست توصيه نمي شود.
كف حمام بايد سراميك باشد؛ هم به راحتي تميز مي شود و هم عنصر آب موجود در حمام را متوازن مي سازد، چون خودش از عنصر خاك است.

اتاق خواب
 

سقف اتاق خواب بايد هميشه روشن تر از ديوارها باشد. سقف تيره نزديك تر به نظر مي رسد و جريان انرژي را مختل مي كند. كساني كه احساس افسردگي، عصبانيت و آزردگي دارند، بايد طوري بخوابند كه سرشان رو به غرب باشد. تنها در اين صورت است كه احساس آرامش و رضايت خواهند داشت. هنگام خواب اگر سر شما رو به جنوب شرقي قرار گيرد، بدن تان انرژي هايي را جذب مي كند كه اوضاع مالي و روابط تان را بهبود خواهد بخشيد. تختخواب تان نبايد از سه طرف در محاصره ديوار يا وسايل تزييني باشد.
فِنگ شويي در منزل(قسمت دوم)
منبع: نشريه كوچه ما، شماره 8.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.