جنگ های سخت در قالب جنگ نرم

مدال افتخار ما را بد عادت کرده بود. طوری که دیگر خیال می کرد یم هر بازی تیراندازی اول شخص موفقی باید حال و هوای جنگ جهانی داشته باشد اما بازی های Eps نیاز به
جمعه، 27 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم
 





 
بررسی کوتاه و خلاصه سری بازی های Call of Duty
مدال افتخار ما را بد عادت کرده بود. طوری که دیگر خیال می کرد یم هر بازی تیراندازی اول شخص موفقی باید حال و هوای جنگ جهانی داشته باشد اما بازی های Eps نیاز به خون تازه ای داشت. عطش ما امروزی ها د یگر با کلت ها و مسلسل های قد یمی و زنگ خورد ه جنگ جهانی دوم سیراب نمی شد و می بایست هیجان خود را با ابزارهای امروزی تخلیه می کرد یم. جنگ های امروزی، داستان مدرن، روایت سینمایی هیجان انگیز و شخصیت پردازی برجسته Modern Warfare به راحتی سری Call of Duty را بالا کشید و مدال افتخار را زمین زد. EA که حسابی قافیه را باخته بود، به فکر افتاد مدال افتخار را وارد جنگ های د نیای واقعی کند تا بخشی از سود Modern Warfare را به جیب بزند اما این کجا و آن کجا.در این بخش بالا و پایین سری بازی های Call of Duty را مرور می کنیم تاببینیم Activision با این بازی هایش چه گلی به سر ما زد ه.

Call of Duty +15

تاریخ انتشار: 29 اکتبر 2003
نخستین قسمت از سری coD با عنوان خالی «کال آو دیوتی» و بدون هیچ پس و پیشی برای pc منتشر شد. Activision از همان ابتدا انتشار این سری را در دست داشت و Infinity Ward هم سازند ه نخستین کال آو دیوتی بود. این بازی بر پایه موتور گرافیکی id Tech 3 ساخته شد ه بود که در ساخت Quake III، بازی اول شخص مطرح آن زمان هم به کار گرفته شده بود. همچنین اولین نسخه کال آو دیوتی روی کنسول های xbox، ps2 و Game Cube با عنوان coD: Finest Hour منتشر شد. این بازی بر اساس نسخه pc بود اما از نظر داستانی با کال آوی دیوتی اصلی کاملا تفاوت داشت و بیشتر یک بسته مکمل به حساب می آمد. جالب است بدانید سیستم نشانه گیری معروف کال آو دیوتی که در آن بازیکن از ماشه تفنگ هدف گیری می کند و تصویر کمی زوم می شود در کال آو دیوتی 1 تا الان وجود داشته است. «کال آو دیوتی» عنوان بهترین بازی سال 2003 را از سوی بسیاری از منتقدان به خود اختصاص داد. یک بسته مکمل به نام United Offensive برای این بازی در 14 سپتامبر 2004 منتشر شد.
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم

Call of Duty2 +15

تاریخ انتشار: 25 اکتبر 2005
قسمت اول coD به مذاق بازیکنان و منتقدان خوش آمد و از همین رو Infinity Ward کال آو دیوتی 2 را هم ساخت.یک بار د یگر جنگ جهانی دوم مضمون این بازی بود و بازیکنان این بار در سه جبهه ارتش سرخ شوروی، ارتش انگلیس و ارتش آمریکا به نبرد می پرداختند. مضمون اصلی Call of Duty2 آزاد کرد ن ساحل نورماند ی از دست ارتش نازی بود. نسخه کنسولی Call of Duty2 با زیر عنوان Big Red One منتشر شد. این بازی هم مثل نسخه قبلی Call of Duty روی کنسول ها، با نسخه PC تفاوت های زیادی داشت. از Call of Duty2 بود که سیستم بهبود خود به خود در بازی جای
خورد ن بسته های خون در سری Call of Duty و بسیاری از بازی های دیگر باب شد. در این حالت، اگر بازیکنان بعد از خورد ن تیر و دریافت ضربه برای مد تی کوتاه هیچ ضربه ای دریافت نکنند، خود به خود از حالت بحرانی و نزیک به مرگ به حالت عادی برمی گرد ند. نسخه Xbox 360 بازی در هفته نخست انتشار 250 هزار نسخه فروش داشت و تا اکتبر سال 2006 به فروش 1/4 میلیون نسخه دست یافت.

Call of Duty3 +15

تاریخ انتشار: 7 نوامبر 2006
سومین قسمت CoD به طور همزمان برای xbox 360، ps3 و Wii منتشر شد. در آن زمان xbox و ps2 هنوز سرپا بود ند و نسخه ای هم مخصوص این دو کنسول منتشر شد. برخلاف دو نسخه قبلی، Treyarch ساخت سومین قسمت از کال آو دیوتی را برعهده داشت.این استودیو پیش تر نسخه کنسولی کال آو دیوتی 2 را ساخته بود. coD3 تنها نسخه از قسمت های اصلی کال آو دیوتی محسوب می شود که برای pc منتشر شد. این بازی 1/23 میلیون نسخه فروش داشت.
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم

Call of Duty4:Modern Warfare +18

تاریخ انتشار: 7 نوامبر 2007
پس از انتشار قسمت سوم کال آو دیوتی، Infinity Ward دوباره روی کار آمد تا این سری برای نخستین بار از فضای جنگ جهانی دوم خارج شود و پا در جنگ های مدرن بگذارد.«Modern Warfare» دستاورد مهمی در بازی های کامپیوتری محسوب می شود. یک داستان جدید و حال و هوای تازه همان چیزی بود که طرفداران بازی های Fps در انتظارش بودند. داستان Modern Warfare در سال 2011 اتفاق می افتد و بازیکنان در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه، روسیه، آذربایجان و اوکراین پا می گذارند. سیستم مولتی پلیر Call of Duty4 هم جان تازه ای در بازی های آنلاین د مید؛ به طوری که این بازی پس از کانتر استرایک، به محبوب ترین بازی Fps تحت شبکه در گیم نت های ایران تبد یل شد.
یکی از برگ های برند ه COD4 روایت سینمایی آن بود. بازیکنان در Modern Warfare به جای اینکه د مو با همان صحنه های سینمایی تماشا کنند و سپس وارد بازی شوند، خود این صحنه ها را بازی می کرد ند. به عبارت دیگر تمام روایت داستانی از طریق گیم پلی صورت می گرفت و بازیکنان دیگر مجبور نبودند به تماشای د مو های از پیش ساخته شد ه بنشینند.
Modern Warfare بر پایه موتور گرافیکی IW Engine استود یوی Infinity Ward ساخته شد ه است. Activision سال میلادی قبل اعلام کرد فروش Modern Warfare به بیش از 13 میلیون نسخه رسید ه است؛ در حالی که توزیع این بازی در کشورمان به خاطردرج نام جعلی خلیج عربی در بخشی از آن ممنوع اعلام شد.

Call of Duty:Word War +18

تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2008
Activision در پنجمین قسمت Call of Duty یک بار دیگر به جنگ جهانی دوم بازگشت. این استودیو اعلام کرد تکه هایی از پازل جنگ جهانی باقی ماند ه بود که باید پروند ه آن در سری Call of Duty بسته شود و WaW آخرین قسمت از این سری با حال و هوای جنگ جهانی دوم خواهد بود World At War که به وسیله Treyarch ساخته شد، بر خلاف بازی های قبلی راه های مختلفی برای رسید ن به هد ف پیش روی بازیکنان قرار می داد. World At War تا ژوئن سال میلادی گذشته بیش از 11 میلیون نسخه فروش داشت.
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم

Call of Duty:Modern Warfare2 +18

تاریخ انتشار: 10 نوامبر 2009
قسمت دوم جنگ های مدرن سری Call of Duty هم با همان استقبال روبه رو شد و هم حسابی به باد انتقاد گرفته شد. این بازی که بار د یگر استود یوی Infinity Ward را پشت خود می د ید، در یک مرحله جنجالی بازیکنان را در نقش تروریست هایی قرار می داد که در فرود گاه به قتل عام مرد م می پردازند.خیلی ها پیش از انتشار بازی خواستار حذ ف بی چون و چرای این مرحله بود ند اما Modern Warfare2 بی کم وکاست منتشر شد و دست آخر آب از آب تکان نخورد (البته بازی این اجازه را به شما می داد که بتوانید بدون انجام داد ن این مرحله به مرحله بعد بروید). Modern Warfare2 در 24 ساعت نخست انتشار 4/7 میلیون نسخه معادل 310 میلیون دلار فروخت و رکورد فروش روز نخست تمام نسخه های قبلی سری CoD را شکست.

Call of Duty: Black Ops +18

تاریخ انتشار: 9 نوامبر 2010
دست به دست شد ن قسمت های مختلف سری coD به طور یکی در میان بین Treyarch و Infinity Ward دیگر به یک سنت تبد یل شده بود .طبق نوبت ،Treyarch به Black ops رسید اما در موقع lnfinity Ward پس از انتشار Modern Warfare2 ناگهان به دنبال اخراج دو تن از مد یران اصلی اش از هم پاشید و بلک آپس بی قید و شرط به دست Treyarch افتاد.
Black Ops حد فاصل جنگ جهانی دوم و جنگ های مدرن را پوشش می داد: جنگ سرد. این بازی از نظر روایت و انسجام داستانی بی شک بهترین قسمت CoD است.Black Ops که مثل Modern Warfare2 حاشیه های زیادی داشت اما با این همه در روز نخست عرضه 5/6 میلیون نسخه، معادل 360 میلیون دلار فروخت و رکورد دست نیافتنی Modern Warfare2 را شکست.
جنگ های سخت در قالب جنگ نرم

Call of Duty:Modern Warfare3

تاریخ انتشار: سال 2011
انتشار مادرن وارفر 3 در سال 2011 قطعی و رسمی است. در حال حاضر از یک سو Treyarch که بالاترین آمار فروش یک نسخه CoD را به خود اختصاص داد ه، مد عی ساخت مادرن وارفر 3 است؛ در حالی که Infinity Ward به تازگی پس از از دست داد ن بسیاری از نیروهایش، تیم جدیدی جمع کرد ه و می خواهد سومین قسمت Modern Warfare را خود ش بسازد.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.