پیوند استراتژیک

بر اهل بصیرت پوشیده نیست که فرقه‌بازی، دین‌سازی و تشکیل گروه‌های ذی‌نفوذ در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام، بی‌تردید سر در آخور بیگانگان دارد و این گونه تشتت‌ها و
شنبه، 25 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیوند استراتژیک
پیوند استراتژیک

 




 
بر اهل بصیرت پوشیده نیست که فرقه‌بازی، دین‌سازی و تشکیل گروه‌های ذی‌نفوذ در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام، بی‌تردید سر در آخور بیگانگان دارد و این گونه تشتت‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها جز کمک به اهداف استعمار نتیجه‌ دیگری نداشته است.
در دو قرن اخیر استعمار برای تداوم سیطره خود بر جهان اسلام و غارت منابع غنی و سرشار مسلمانان مخصوصاً کالای استراتژیک نفت، چند فرقه خطرناک و مزدور را بلای جان سرزمین‌های اسلامی کرده است که در رأس این فرقه‌ها، وهابیت در کشورهای سنی و بهاییت در رکن جهان تشیع یعنی ایران بیشترین نقش را در حفظ منافع استعمار و استبداد و ایجاد نفاق و تشتت در میان مسلمانان ایفا کردند. هنوز قتل‌عام‌ها و فتنه‌افروزی‌های این دو فرقه مزدور در جهان اسلام در حافظه تاریخی ما ریشه عمیقی دارد. پس از تأسیس دولت حقیر و جعلی صهیونیسم در خاورمیانه یعنی قلب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام، تمامی این فرقه‌ها در خدمت حفظ منافع اسراییل قرار گرفتند و عملاً یک اتحاد ایدئولوژیک و استراتژیک عمیقی بین صهیونیسم،‌ بهاییت و هابیت در خاورمیانه برقرار شد؛ در حقیقت صهیونیسم عامل جمع این فرقه‌ها در حفظ منافع استعمار در منطقه بود.
اگر چه عده‌ای از شبه‌ روشنفکران غرب‌گرای مزدور استعمار و استبداد تلاش می‌کنند پیوستگی بهاییت و وهابیت با صهیونیسم را ناشی از غلبه توهم توطئه در ایران و جهان اسلام معرفی نمایند ولی اسناد به جا مانده از این اتحاد، تردید در این مورد را بخشی از روش‌های استعمار برای تطهیر مزدوری این عناصر و علمی جلوه دادن نظریه توهم توطئه می‌دانند. سندی که در این شماره از فصلنامه‌ 15 خرداد انتخاب شده است برگی از میان ده‌ها سندی است که نشان می‌دهد بهاییان ایران تحت حمایت رژیم پهلوی و کارگزاران بهایی ـ صهیونیسم این رژیم که در تمامی ارکان آن مخصوصاً در حوزه فرهنگ، آموزش و اقتصاد رخنه کرده بودند، با گردآوری پول و ارسال آن به اسراییل چگونه در خدمت سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اسلامی قرار داشتند و به انحاء مختلف برای این رژیم مزدوری، و به اسلام و مسلمانان خیانت می‌کردند.
امیدواریم انتشار این اسناد تا حدودی تبیین‌کننده این واقعیت باشد که چرا جمهوری اسلامی و مردم مسلمان ایران اجازه نمی‌دهند مسلک‌های شبه‌دینی ساخته دست استعمار مثل، بابیت، بهاییت، ازلیه و سایل فرقه‌های استعماری که با پیروزی انقلاب اسلامی تومار فعالیت‌های مزدورانه آنها در ایران برای استعمار و صهیونیسم در هم پیچید، مجدداً در پوشش دفاع از آزادی و حقوق بشر در قلب جهان اسلام لانه نموده و به نوکری اربابان خود و فتنه‌افروزی و شرارت مشغول شوند.
آنچه در این سند قابل تأمل و تفکر است نقش استعمار انگلیس در صحنه گردانی فرقه‌سازی و دین فروشی در جهان اسلام و رابطه تنگاتنگ این فرقه‌ها با این کشور استعمارگر و متجاوز می‌باشد. به تعبیر یکی از محققان تاریخ معاصر معلوم نیست چرا تمامی فرقه‌های جعلی دفتر آزادی‌خواهی و حفظ منافع خود را یا در انگلیس برپا می‌کنند و یا اخیراً ‌در امریکا!!! این دو کشور که در رأس تمامی کشورهای استکباری، استعماری و متجاوز به حقوق ملت‌ها در این دو قرن اخیر هستند چه نسبتی با آزادی و حقوق بشر آن هم حقوق فرقه‌هایی که تا دو قرن پیش نامی از آنها وجود نداشت،‌ دارند؟!
متن سند:
خیلی محرمانه
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
از اداره دوم ـ 32 د
شماره گزارش 4/664 ـ 78 ـ 401 ـ 423
تاریخ گزارش 5/8/52
موضوع:‌ جمع‌آوری وجه برای اسراییل
اطلاع واصله حاکیست:
بهاییان استان خراسان به خاطر جنگ اعراب و اسراییل درصدد جمع‌آوری و ارسال پول به آن کشور هستند گویا از سراسر ایران پول جمع‌آوری و برای ثابت پاسال به تهران حواله تا از آنجا به لندن که بیت‌العدل عظیم بهاییان سراسر جهان در انگلستان است فرستاده شود و از آنجا توسط مهندس فروتن که بیشتر در کشورهای عربی و انگلستان به سر می‌برد به اسراییل حواله گردد چون یکی از زیارت‌گاه‌های مهم بهایی‌ها به نام میرزا حسین در شهر عکا واقع در اسراییل است و برای اینکه اگر اعراب پیروز شوند ممکن است زیارتگاه بهایی‌ها نیز خراب شود به همین انگیزه به جمع‌آوری پول پرداخته‌اند و سید جلال اشراقی که در گرگان اقامت دارد مبلغ صد هزار تومان داده و اعلام داشته هر چقدر برایتان مقدور است کمک کنید. ن
ملاحظات ـ احتمالاً صحت دارد. 26/8/52
منبع: فصلنامه پانزده خرداد،‌ دوره سوم، سال نهم،‌ شماره 29، پائیز 1390



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.