بال هایی برای رهایی

نسخه جدید بازی Start Craft که با نام فرعی Wings of Liberty منتشر شد، توانست یک تکان درست و حسابی به دنیای بازی های استراتژیک بدهد. مطمئناً کمپانی بلیزارد نقش اصلی این موفقیت را بر عهده داشته و دارد.
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بال هایی برای رهایی
 بال هایی برای رهایی

نویسنده: بهزاد یوسفی



 

عنوان: بال هایی برای رهایی

همراه با نسخه دوم استار کرفت

نسخه جدید بازی Start Craft که با نام فرعی Wings of Liberty منتشر شد، توانست یک تکان درست و حسابی به دنیای بازی های استراتژیک بدهد. مطمئناً کمپانی بلیزارد نقش اصلی این موفقیت را بر عهده داشته و دارد.
یک دهه پس از آنکه بلیزارد نسخه ای از استار کرفت روانه بازار نکرده بود، حالا دومین نسخه در دسترس عموم قرار گرفته و کمتر «استراتژیک باز حرفه ای» می تواند وسوسه بازی آن را از سر بیرون کند.

دنیای دوقطبی

ماجرای Wings of Liberty دقیقاً چهار سال بعد از به اتمام رسیدن Start Craft: Brood War شروع می شود. نژاد Terran ها یک بار دیگر با قدرت حق مالکیت زمام قدرت بخش Koprulu را در دست می گیرند. از آن طرف به دلیل ناشناخته ای سارا کریگان (رئیس نژاد Zerg) تمام نیروهایش را جمع می کند و به طور ناگهانی ناپدید می شود. با این اتفاق گروه سوم که Protoss ها باشند قدرت بیشتری می گیرند و بیشتر کهکشان را از آن خود می کنند.
بال هایی برای رهایی

نیروی بیشتر، پیروزی راحت تر

مثل اغلب بازی های استراتژیک، در Wings of Liberty هم باید اول به فکر ساخت و ساز نیروهای نظامی و ساخت زیربناهایی برای تولید این نیروها باشید. هرچند در بخش کمپین- البته در مراحل اولیه- این ساخت و سازها چندان به کار نمی آیند اما در مراحل بالاتر همین بخش و در skirmish مجبورید به هر نحوی شده نیروی بیشتری برای مبارزه تولید کنید وگرنه خودتان می دانید که دشمنانتان می توانند به راحتی از روی شما عبور کنند. بخش کمپین بازی که همان بخش داستانی است، برخلاف نسخه قبلی، داستانی غیرخطی و غیرمستقیم دارد. شما با در دست گرفتن کنترل جیم رینر (رئیس نژاد Terran ها) بازی را شروع می کنید و با تمام کردن هر مرحله پولی به دست می آورید که می توانید آن را خرج تقویت نیروهایتان بکنید. البته این، بخش اول کمپین ها محسوب می شود. دو کمپین دیگر در بازی وجود دارد که در آن، کنترل نژادهای دیگر را برعهده خواهید گرفت. بخشی از اینکه چرا این بازی توانسته تا این حد سر و صدا به پا کند، به این برمی گردد که گستردگی المان های بازی بسیار زیاد است. همان صفحه اصلی بازی شبیه یک سکان دیجیتال کشتی است که در آن همه چیز یافت می شود.

گرافیک

پر از جزئیات، پر از جزئیات، پر از جزئیات، باز هم تأکید لازم است؟ بهترین تعریف از گرافیک بازی همان مانور دادن روی جزئیات بازی است. اگر قدرت پردازش سیستمتان فوق العاده بالا باشد، می توانید به این دنیای جزئی و پر از ریزه کاری قدم بگذارید و این اتفاق را با چشم هایتان ببینید. طراحی نیروهای نظامی، چه پیاده و چه سواره، چه هیولا و چه روبات و همچنین پایگاه های نظامی آن قدر خوب است که از حد استانداردهای بازی های هم سبک هم فراتر رفته و تعریف جدیدی برای بازی های استراتژیک بر جای گذاشته. در بازی، دوربینی در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با قدرت زوم بالای آن، این طراحی ها را با دقت و وسواس بالاتر ببینید و لذت دوچندان ببرید. قدرت زوم دوربین آن قدر زیاد است که می توانید بازی را به حالت سوم شخص پرسپکتیو هم دنبال کنید.

بازخوردها

ـ فروش

فروش بازی: بیش از 3 میلیون نسخه (تا پایان ماه اول انتشار)

ـ منتقدین

92 از 100 سایت
Game Rankings
93 از 100 سایت
Metacritic

ـ اطلاعات

سازنده: Blizzard Entertainment
عرضه کننده: Blizzard Entertainment
بال هایی برای رهایی

پلتفرم: PC

سبک: استراتژی همزمان
تاریخ انتشار: 27 جولای 2010
حداقل سیستم:
CPU:
2.6 گیگاهرتز به بالا
Ram:
1 الی 1/5 گیگ به بالا
video card:
512 مگابایت
HDD:
12 گیگ
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.