assassin's creed: Brotherhood

خط داستانی در Brotherhoodدنباله ای مستقیم بر AC2 است. بازی دقیقاً از نقطه ای شروع می شود که اتزیو در Vault به سر می برد و از صحبت هایی که شنیده مات و مبهوت مانده و همچنین ذکر نام دزموند مشغله فکری جدیدی
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
assassin's creed: Brotherhood
assassin's creed: Brotherhood

نویسنده: شهاب سبزی




 

رم زیر پای شما

خط داستانی در Brotherhoodدنباله ای مستقیم بر AC2 است. بازی دقیقاً از نقطه ای شروع می شود که اتزیو در Vault به سر می برد و از صحبت هایی که شنیده مات و مبهوت مانده و همچنین ذکر نام دزموند مشغله فکری جدیدی برای او ایجاد کرده است. اتزیو به این فکر می کند که جنگ را به پایان رسانده و مقابله با Templar ها تمام شده است؛ اما دستان روزگار داستانی جدید و پیچیده برای او رقم زده است. پس از چند روز ویلای خاندانی اتزیو توسط خاندان بورجیا (همان Templar ) مورد حمله قرار گرفته و تقریباً نابود می شود در طی این حمله ماریو عموی اتزیو، توسط سزاربورجیا کشته می شود و Apple of Eden باز به دست Templar ها می افتد. پس از ناموفق بودن رودریگوبورجیا پدر سزار، حال پسر او قدرت را به دست گرفته ومی خواهد همه Assassins ها را نابود کند. اتزیو به رم می رود تا با همکاری و دوستان نزدیکش پایه های حکومت بورجیا را متزلزل کرده و آن ها را سرنگون کند، اما این کار چندان هم راحت نیست. در این راه نیکولو ماچیاولی، اتزیو را به عنوان معاون و راهنما همیاری می کند. رم کاملاً توسط بورجیا کنترل می شود و بسیاری از مغازه های مختلف به خاطر اوضاع بد اقتصادی و سیاسی تعطیل شده اند و شهر در بدترین وضع ممکن به سر می برد.
بازی در 9 مرحله مختلف انجام می شود و در هر مرحله اتزیو مأموریت خاصی را دنبال می کند. تنوع این مراحل بسیار خوب بازیباز انجام شود به طور کلی با مأموریت قبلی و بعدی تفاوت دارد. این مورد یکی از نقاط قوت طراحی مراحل است که باعث زیباتر شدن بازی و همچنین کشش بیشتر برای ادامه می شود البته این بخش ها کمی طولانی هستند و بعضی از مراحل بیشتر از 1 ساعت به طول می انجامند و گاهی حوصله بازیباز را سر می برند. با توجه به طولانی بودن مراحل، سازندگان قابلیت ذخیره شدن بازی را در میان مأموریت ها ایجاد کرده که اجازه تنفس را به بازیباز می دهد. در نسخه اول، بازی روندی شبیه به همه بازی های Open World داشت و تکراری بودن مراحل اصلی و جانبی به ساختار کلی بازی لطمه وارد کرده بود؛ اما در نسخه دوم مراحل جانبی بسیار کمرنگ تر شده بودند و روند بازی بیشتر به صورت خطی دنبال می شد. ساختار Brotherhood بیشتر شبیه به نسخه اول است با این تفاوت که دیگر ماموریت ها خسته کننده نیستند. حتماً مراحل جانبی پر طرفدار Assassinُs Tomb را به خاطر دارید که بازیبار را در محیطی شبیه به قسمت های پلتفرمر Prince of Persia Sands of Time قرار می داد. این قسمت همچنان در بازی وجود دارد اما نام آن به Lair of Romulus تغییر یافته است و سرعت عمل بازیباز در این مراحل به خاطر وجود محدودیت زمانی باید بسیار بالاتر باشد. محدودیت زمان برای رسیدن به پایان مرحله باعث جذابیت بیشتر این مراحل شده است. پس از پایان محدودیت زمانی امکان ادامه مرحله وجود دارد؛ اما دیگر نمی توانید پاداش Full Sync Memory را دریافت کنید. به این منظور قابلیت تکرار این مراحل برای بازیباز در منوی بازی گنجانده شده است. پاداش کامل کردن این مراحل همانند Ac2 یک رزه بسیار مقاوم و گران بها است که در مراحل پایانی کمک بسیاری به بازیباز خواهد کرد.

قدیمی اما جدید

مکانیسم گیم پلی تقریبا تفاوتی با AC2ندارد و دقیقاً همان مکانیک ها را دنبال می کند و فقط چند نوع اسلحه جدید به بازی اضافه شده اند. یکی از اسلحه های اضافه شده تیر و کمان (Crossbow) است که در نمایش های نخست AC1 وجود داشت؛ اما بعدها حذف شد. تیر و کمان یکی از اسلحه های کارآمد و گران قیمت بازی است. بزرگ ترین خصوصیت Crossbow بی صدا بودن آن است؛ در صورتی که استفاده از Pistol به خاطر وجود صدای تیراندازی توجه دیگر دشمنان را به سمت بازیباز جلب می کند. بزرگ ترین تفاوت Brotherhood نسبت به نسخه های قبلی، تأکید بسیار زیاد بر مخفی کاری است به صورتی که تقریباً برای همه مراحل پاداشی برای انجام مخفیانه وجود دارد. گر چه هنوز نیز می توان بدون توجه به این مورد مستقیماً وارد نبرد تن به تن شد نکته جدیدی که در نبردهای تن به تن وجود دارد. Kill Streak است. وقتی توسط دشمنان محاصره شده اید کافی است. یک نفر را با استفاده از شیوه ضد حمله از پا در آورید؛ سپس می توانید بدون استفاده از ضد حمله، یکی پس از دیگری دشمنان را از پا در آورید. این روند تا موقعی که کسی شما را مورد حمله قرار ندهد. می تواند ادامه داشته باشد. اگر به خاطر داشته باشید. در نمایشگاه XO6 نمایش کوچکی از AC وجود داشت که اولین نمایش رسمی از گیم پلی بازی نیز بود. در این نمایش قابلیت اسب سواری درون شهر نیز وجود داشت؛ اما به دلایلی این مورد از بازی حذف شد در این نسخه همه رخدادها در شهر رم امکان اسب سواری در معابر شهری نیز وجود دارد. البته اسب سواری نیز همه مشکلات مربوط به طولانی بودن مسیرها را حل نکرده و مسیرهای طولانی بین دو مأموریت می تواند بازیباز را کمی خسته کند؛ اما سازندگان برای رفع این مشکل راهکار جدیدی ارایه کرده اند. در سراسر شهر روم تونل های زیر زمینی تعبیه شده است که بازیباز می تواند برای رسیدن به مکان مورد نظر خود از آن ها استفاده کند. Brotherhood یک دنباله عالی و تقریباً بی نقص برای Assassin Creed2 است و کمتر کسی فکر می کرد، ساخت بازی با این وسعت در کمتر از یک سال با موفقیت انجام شود. Brotherhood داستان اتزیو را پیگیری می کند و نشان می دهد که ماجراجویی او به این زودی ها به پایان نخواهد رسید.طراحی عالی مراحل اصلی، در کنار مراحل جانبی جدید و تغییر ساختار مأموریت های جانبی قدیمی گیم پلی را بسیار متنوع کرده است. با سیر صعودی که سازندگان AC در دو نسخه گذشته به نمایش گذاشته اند، تأیید شدن نسخه بعدی چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد کماکان باید منتظر بود و دید پایان این جنگ به کجا خواهد رسید.
assassin's creed: Brotherhood

برج های قدرت

View Pointها در سری بازی های AC به یک سنت تبدیل شده اند و بازیبازها برای دسترسی به نقاط مختلف در نقشه باید View Pointهای مختلفی را کشف کنند. سازندگان با نوآوری جالبی، مکانیسم خسته کننده بالا رفتن از برج های بلند را بهتر کرده اند. شهر رم به نقاط مختلفی تقسیم شده که بورجیا نمایندگان خود را برای برقراری نظم در این مناطق قرار داده است. هر یک از این مناطق شامل یک برج با نام Borgia Tower است. این برج ها مرکز قدرت بورجیا در قسمت های مختلف شهر رم هستند. برای آزاد کردن کامل شهر رم و بازسازی همه مغازه ها و مکان های تاریخی بازیباز باید تمامی این برج ها را از بین ببرید. برای نابود کردن این برج ها بازیباز ابتدا باید نماینده بورجیان در آن منطقه را از پا درآورد و سپس به بالای برج رفته و علاوه بر دسترسی به View Point جدید، برج را نیز نابود کرده و دسترسی به مغازه ها و مکان های تاریخی جدید داشته باشد. این ایده باعث جذاب شدن دسترسی به View Pointها شده و باعث می شود بازیباز همراه با پیشروی در بازی به آرامی شهر رم را بازسازی کند.

نسلی جدید از آدمکش ها

اگر جزو بازیبازهایی باشید که نسخه اول را تجربه کرده اند، حتماً از مرحله جانبی کمک به مردمانی که توسط سربازها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، بسیار آزرده خاطر هستید. این مراحل در Brotherhood بازگشته اند اما با قابلیتی بسیار جدید! هرگاه شما فردی را از چنگال سربازها نجات می دهید، آن فرد به گروه Assassins می پیوندد و بازیباز می تواند از این افراد برای انجام مأموریت ها در شهرها و کشورهای مختلف بهره گیرد. پس از هر مأموریت مقداری Experience توسط هر سرباز کسب می شود که بازیباز می تواند به انتخاب خود زره یا اسلحه سرباز مورد نظر را ارتقا دهد. یکی از بهترین راه های کسب درآمد در بازی استفاده از این روش است. مراحل حداکثر با 4 سرباز و حداقل 1 سرباز آغاز می شوند و پیش از فرستادن سربازها به مأموریت شانس پیروزی در این مأموریت به بازیباز نشان داده می شود که کمک شایانی به تصمیم گیری می کند. یکی از نکات جالب در مورد سربازهایی که توسط بازیباز آزاد می شوند این است که بازیباز می تواند به سربازها دستور دهد به افراد دشمن حمله کنند یا هدف مشخصی را از پا درآورند.
همان طور که اشاره شد Brotherhood تاکید بیشتری بر مخفی کاری دارد و بازیباز باید تا آن جا که می تواند به صورت مخفیانه مأموریت خود را انجام دهد. در بعضی از مأموریت ها رسیدن به هدف به صورت مخفیانه تقریباً ناممکن است. در این مواقع می توانید از سربازهای خود استفاده کرده و بدون این که توسط نگهبانان شناسایی شوید هدف مورد نظر را از پا درآورید.

لئوناردو، دوست قدیمی

بسیاری از سلاح های خوش ساخت اتزیو در AC2 ساخت لئوناردو داوینچی بود. داوینچی در Brotherhood نیز حضور دارد اما این حضور چندان پررنگ نیست! یکی از مأموریت های جانبی در بازی مربوط به داوینچی می شود. اکنون داوینچی در چنگال Templarها اسیر شده و برای آن ها سلاح های جدید و مرگباری طراحی می کند! مأموریت اتزیو این است که محل این سلاح های مخوف را پیدا کرده و آن ها را همراه با تمامی اطلاعات مربوط به ساخت شان نابود کند. ساختار این مراحل به صورت مخفی کاری است و در صورتی که نگهبان ها متوجه حضور شما شوند، باید از ادامه چک پوینت قبلی بازی را پیگیری کنید. این مراحل تنوع خوبی دارند و هر مرحله در نقطه ای مخصوص انجام می شود و مأموریت های مختلفی در هر کدام وجود دارد. به عنوان مثال در یک مرحله باید به پایگاه دشمن نفوذ کرده، تانک طراحی شده توسط داوینچی را با کمک زندانی ها بدزدید و دیگر تانک های موجود را نیز نابود کنید. همچنین در یکی از مراحل بازیباز مجبور به نابود کردن ماشین پرواز معروف است که هم اکنون مانند یک هواپیمای بمب افکن مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد این مراحل کم است و از طرف دیگر مانند مراحل اصلی، مدت زمان به پایان رساندن شان بسیار زیاد است و شاید هر مرحله چیزی بالغ بر 45 دقیقه طول بکشد!
assassin's creed: Brotherhood

مزایا

گیم پلی عمیق و درگیر کننده طراحی بسیار زیبای شهر رم، طراحی بسیار قوی مأموریت های اصلی و جانبی، داستان بسیار غنی، صداگذاری عالی

معایب

پارگی تصویر و افت سرعت فریم در بعضی از قسمت های بازی، طولانی بودن بیش از حد بعضی مراحل
منبع: نشریه بازی رایانه، شماره 40.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.