فراماسونری و اخلاق

برداشت و نظریه ی ماسونها را در مورد اخلاق، بر مبنای آثار خود آنها مورد بررسی قرار می دهیم: امید و ترس ایجاد شده در ذهن انسان، ناشی از تصور وجود دوزخ و بهشت، موجب فساد اخلاق است. ادعای اینکه خوبی ها و فضائل در اثر امید و ترس
سه‌شنبه، 7 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراماسونری و اخلاق
فراماسونری و اخلاق






 

اخلاقیات عقب مانده و مترقی

برداشت و نظریه ی ماسونها را در مورد اخلاق، بر مبنای آثار خود آنها مورد بررسی قرار می دهیم:
«امید و ترس ایجاد شده در ذهن انسان، ناشی از تصور وجود دوزخ و بهشت، موجب فساد اخلاق است. ادعای اینکه خوبی ها و فضائل در اثر امید و ترس [به بهشت و از دوزخ] نتیجه بخش خواهد بود در خور مرامی است که ازعقل و علم بهره ای نبرده است.» - (نشریه ماسون ترک شماره 63، ص 3289، سال 1966)
در مطالب بالا، ضمن در رد بهشت و جهنم، ازنظریه ی مغایرت دین و اخلاق دفاع شده است. از دیدگاه ماسون ها، برای داشتن اخلاق نیک، نیازی به دین نیست. دین که منبع اخلاق است از نظر آنها سبب ایجاد بیم و امید در دل انسان ها می شود، و در اخلاق یک فرد متدیّن، فضیلت به چشم نمی خورد. کسانی که عکس این مسائل را مدعی گردند از طرف قشر ماسون به بی عقلی متهم می شوند.
«اعتقاد به لایموتی روح، فریب اوهام خوردن است. ایمان به بقای روح، از نظر ما واجب نیست، چون ما را به سوی اخلاقیات مبتنی بر ترس و امید سوق می دهد.» - (نشریه ماسون شماره 18، ص 8، سال 1975)
در اینجا نیز در همان ابعاد، از فناپذیری روح دفاع شده است. توازن و تشابه عجیب افکار انحرافی ماسون ها، با مطالب مندرج در نشریه ای که در اصل برای ترویج فساد در جامعه، و در ظاهر برای راهنمایی مردم در امور جنسی، چاپ و منتشر می گردد، نمی تواند بطور تصادفی اتفاق افتاده باشد:
«دیگر همه چیز را می دانیم. همه چیز برای ما روشن شده است. در افکار زندگی پس از مرگ غوطه ور نگردید، زیرا چنین چیزی وجود نخواهد داشت. فریب تقدس مادری را نخورید، نیازهای جنسی را جلوگیری ننمائید.» (مجله براوو - اگوست 1984)
موسسه چاپخانه ی نشریه ی فوق، «علی ناجی قاراجان» یک ماسون است! بدین - سبب چنین نشریه ای افکار ماسون ها را پذیرفته و در انتشار آن کوچک ترین تردیدی بخود راه نمی دهد.
برعکس، اخلاق دینی از طرف ماسون ها، مورد طعن و سرزنش قرار می گیرد:
«ولی در مورد قواعد اخلاقی باید گفت، که برای قبول اصول اخلاقی، فقط به صورت آداب و رسوم دینی، بایستی انسان زیر فشار تزریق فکری قرار گیرد، یعنی جاهل و بی احساس باشد.» - (نشریه ماسون ترک، شماره 44، ص 2358، سال 1961)
علل این همه مقابله و دورویی با اخلاق دینی را، باید در مطالب و نشریات خود ماسون ها جست و جو کرد:
«دین که عوامل باطنی و اسرارآمیز را در خود جمع کرده، وعده بهشت می دهد. اخلاق پیشنهادی آن با قواعد اولسیون، هم آهنگی لازم پیدا نکرده، لذا پیشرفت مهمی نداشته است.»-(نشریه ماسون، شماره 16- ص 38، سال 1974)
در حالی که تئوری اولسیون انسان، از نظر علمی با ارائه اسناد معتبر رد شده است، لذا نیازی به مطابقت آن با دین و یا اخلاق دینی باقی نمی ماند. چون دین و اخلاق ناشی از آن، از روز اول با نظریه اولسیون رودررو بوده و در این میان نمی تواند انطباقی بروز دهد.
به عقیده ی ماسون ها، به پیروی از روش اولسیون، اخلاق نیز با توجه به شرائط زمان و مکان، بایستی در معرض تحول و دگرگونی قرار گیرد. به عبارت دیگر یک عمل منافی عفت، فردا به عنوان مظهر اخلاق نیک معرفی شود. اساس و اصل اهداف ماسونی، ضایع کردن ارزش های اخلاقی در جامعه است.
«در کشورهای عقب افتاده، علی الخصوص در ممالک اسلامی، اخلاق ارتجاعی و جزمی، ضمن بذل و بخشش آزادی های مختلف به جنس مذکر، حکم می کند که زنان باید دست نخورده و باکره باشند، در تلقی کلمه ناموس به این هم اکتفا نکرده، کوچک ترین حرکت و حرفی، تعرض به ناموس محسوب می شود.» (نشریه ماسون، سال 1972، شماره 85، ص 8)
سعی بر آن است اخلاق اسلامی، به عنوان تنها عامل عقب ماندگی کشورهای مسلمان، به مردم معرفی گردد. از عبارت «کوچک ترین حرکت و حرفی، تعرض به ناموس محسوب می گردد» چنین بر می آید که اقدامات زشت و دور از اخلاق مانند مزاحمت، متلک پرانی و یا حرکات مستهجن، از طرف ماسون ها یک امر عادی محسوب می شود. همانطور که از طرف ماسون ها دین اسلام بدین علت که در مورد اخلاق و حرمت ناموس تأکید بسیار نموده، علناً مورد شماتت قرار می گیرد، یکی از استادان ممتاز ماسون ها به نام «جمیل صنعا» در مقاله ای تحت عنوان «افکار آزاد» در یک نشریه ماسونی چنین می نویسد:
«اگر استخوان برای سگ، مدفوع و زباله برای خوک مزه ی جذاب و خوشایندی نداشت، آیا باز هم آنها حاضر می شدند شکم شان را با استخوان و زباله و مدفوع پر کنند؟ بر افراد با اراده ای که هر رسوایی و هر رذالتی برای آنان مزه بخصوصی به همراه دارد، خرده می گیرید.» - (نشریه ماسون، شماره 29، ص20)
عقیده خوش برخوردی با هر گونه اعمال پست و رذالت بار و منحرف، برداشت اخلاقی استاد اعظم ماسونی و هم مسلکانش را به خوبی آشکار می سازد.
اخلاق کامل دینی، در ادیان حقیقی تحریف نشده که افکار باطله با آن نیامیخته باشد، متجلی می گردد. افکار مربوط به رد دین، در اثر عدم قبول اخلاق دینی، می تواند جوامع بشری را تا پست ترین، خوارترین و رسواترین سطوح بی عفتی و بی اخلاقی تنزل دهد. چون با این گونه طرز تفکر، هر گونه حرکتی خارج از حدود و مقررات اخلاقی، نه تنها باعبث عذاب وجدان و ندامت نخواهد شد بلکه هیچ مسئولیتی نیز در پی نخواهد داشت. همان طور که استاد اعظم «جمیل صنعا» در توضیحاتی که به هم مسلکانش داده: «اعتقادات مذهبی افراد خارجی که داخل جرگه ماسون ها می شوند بتدریج از درجه شاگردی با اعمال تعلیمات لازم بایستی از میان برداشته شود،» مشروعیت هر گونه امور منافی عفت عمومی را اعلام و انسان ها را با مقایسه با حیواناتی نظیر خوک، و .. مورد اهانت قرار داده است.
به وضوح معلوم گردید که هدف نشریه های ماسونی در متدین نشان دادن ماسون ها فریب دادن اذهان عمومی است. ماسون ها که با توجه به محتویات کتب و نشریاتشان و مدارک موجود، لامذهب شناخته می شوند دارای تشکیلات سازمان یافته ای هستند که اهداف و مقاصد آن، در نشر اخلاق پست و انتشار فساد در جامعه، علی الخصوص جوامع مسلمان خلاصه شده است.

فعالیت های فراماسون ها

آیا روز به روز ماسون ها ضعیف تر می شوند؟ آیا ماسونها در حال از دست دادن نیرویشان هستند؟
«سال هاست افسانه های سرهم بندی شده غیر حقیقی در مورد ماسونی و ماسون ها، تابلوئی ساخته که اطلاعات جمع آوری شده در مورد وضعیت، قدرت سازمان ماسونی چه در جهان و چه در ترکیه، در این تابلو مشخص و منعکس گردیده است. ماسونی که سیصد سال تاریخ مدون و هزاران سال سابقه افسانه وار دارد، دروضع خواب و بیداری قرار گرفته بود. گذشت ایام نمودار سازمانی ماسونی را عوض کرده و قدرت و تأثیرپذیری آن را از بین برده بود. مهم تر از همه، مأموریت تاریخی آن به سر آمده بود. آیا ماسونی درحال مرگ بود؟ سوالی که مطرح می شود، این است: اگر موضوع بحث همین بوده و کار انجام یافته همان، پس چه نیازی به سازمان دادن چنین تشکیلاتی بوده است.» - (نشریه نکته، شماره 40، ص 24)
درست با یکصد و هشتاد درجه اختلاف، در جریان عکس نوشته های نشریه فوق، قدرت حاکمیت ماسون ها روز به روز درحال افزایش است.
«امروزه در اکثر مناطق جهان غرب، ماسونی پیروز گردیده است. علیرغم انتقادات عده ای بی انصاف و دور از منطق، ادعاهایش بر اجتماع حاکم گشته و بدین وسیله موجب اشاعه مفاهیم آزادی، برابری، و برادری در میان مردم شده است. در کشورهای عقب افتاده نیز در راه رسیدن به آرمان ها در تلاش است. که یقیناً به این مقاصد نائل و پیروز خواهد شد.» - (نشریه ماسون ترک، ص 3036)
منبع: مبانی فراماسونری ترجمه: جعفر سعیدی تألیف: گروه تحقیقات علمی ترکیه [یحیی هارون]؛ نوبت چاپ: چاپ ششم بهار 1391 شمارگان: 2000

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط