فراماسونری و سیاست

ماسون ها، ضمن ارائه طرق و شیوه های مختلف برای رسیدن به مقاصد از پیش تعیین شده، از کتمان و مخفی نگاه داشتن این روش ها، و ارائه اهداف کاذب، باز نمی مانند. مطالب زیر که در نشریه نکته چاپ شده، برای این مدعا می
سه‌شنبه، 7 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراماسونری و سیاست
فراماسونری و سیاست






 

سیاستمداران ماسون

ماسون ها، ضمن ارائه طرق و شیوه های مختلف برای رسیدن به مقاصد از پیش تعیین شده، از کتمان و مخفی نگاه داشتن این روش ها، و ارائه اهداف کاذب، باز نمی مانند. مطالب زیر که در نشریه نکته چاپ شده، برای این مدعا می تواند نمونه مناسبی باشد.
«اگر برادران ماسون در ترکیه مدنظر قرار گیرند، شناسائی و تثبیت هویت آنان بسیار آسان است برادرانی که آنان را بی مورد به اتهاماتی چون حاکمیت بر مقدرات کشور، و یا در دست داشتن مهره های کلیدی سیاسی و اقتصادی کشور متهم نموده و دروغ های ناروایی بسیاری به آنان می بندد. این ادعاها کلاً اساس صحیحی ندارد.
خبرنگار: در حال حاضر ماسون هایی فعال در امور سیاسی، عضو کدام احزاب هستند؟ اوکتن: من مجاز به افشای ماسون بودن هیچ کدام از اعضاء به احزاب اطلاعی ندارم، ولی می توانم به جرأت خاطر نشان سازم، امروز تعداد ماسون هایی که وارد گود سیاست شده اند از شمار انگشتان دست تجاوز نمی نماید.
خبرنگار: رؤسای جمهور یا نخست وزیران ماسون کدام ها بوده اند؟ آیا جلال بایر ماسون است؟ اوکتن: من مجاز به افشای ماسون بودن هیچ کدام از اعضایمان نیستم. جناب جلال بایار ماسون نیستند. در تشکیلات مان هم، کسی که رئیس جمهور و نخست وزیر بوده باشد، نداریم. در مورد اعضای موسسه مان، به مطلب دیگری قصد دارم اشاره کنم و آن این است: امروز اگر به تشکیلات ملی ماسون های بیش از صد کشور جهان دقیق شویم، در کادر رهبری ماسونی به افرادی که در سطح همان کشور در مسائل سیاسی و اقتصادی حرف آخر را بزنند، برنخواهیم خورد.» (نشریه نکته شماره 40 ص 27)
برخلاف مطالب نشریه نکته، ادعای عدم دخالت ماسون ها در امور سیاسی، بسیار به دور از حقایق و واقعیات است. چون شمارش افراد ماسون که بر شاخه های مختلف سیاسی کشور گماشته شده اند آسان و عملی است.
«نامزد ماسونی نباید با محکومیت و یا ارتکاب جرمی خجلت زده شود، و نباید بر علیه دولت اقدامی مرتکب شود. اما این ممنوعیت شامل جرائم عقیدتی نمی شود. مثلاً خود من با توجه به نوشته هایم محاکمات مطبوعاتی زیادی در انتظارم بوده است. این موضوع باعث بحث های زیادی شده و چون به علت عقاید شخصی بوده، لذا پافشاری زیادی بر آن معمول نشده است. به این صورت «آرگون برگر» روزنامه نگار، به سخنان خود پایان داد.» - (نشریه نکته شماره 40 ص 29)
در اصل نیز همان طور که در نشریه قید، جرم های ناشی از افکار و عقاید، مانع ورود اشخاص بیگانه، به داخل محفل نمی گردد. یک ماسون همان گونه که می تواند وابسته به احزاب افراطی راست گرا باشد، عضو گروه های چپ گرای نیز می تواند باشد. سروده زیر تاکتیک های سیاسی ماسون ها را به وضوح به تصویر می کشد:

«نصیحت»

راه گروه های دیگر را مگو، این راست و آن چپ است / راهی که به سوی نور و ضیا رود، اصلح است
مسافرش، دوست و برادر ناشناخته توست / آن که ره گم کرده نیز، همکار توست
- (شعر از فواد خلوصی - نشریه نکته شماره 14)
روزنامه نگار مشهور «چتین آلتان» جزء افراد نادری است که ماسون بودنش انکار نمی نماید:
«سوال: «الهامی سوسیال»، همکار روزنامه نگارمان در آخرین اثرش، شما را به عنوان ماسون معرفی کرده، آیا این موضوع صحت دارد؟
«جواب: بلی درست است، من یک ماسون هستم. از نظر دیدگاه های طبقه حاکم بر کشور، بین انجمن های قانونی، تفاوتی ملاحظه نمی گردد. در یک جامعه سرمایه داری (بورژوازی) یک فرد، بلی حتی یک نفر مخالف با بورژوازی، بدون اینکه وارد تشکیلات بشود، نمی تواند باقی بماند.» - (کتاب «ماسون ها و ماسونی در دنیا و ترکیه» نوشته الهامی سوسیال صفحه 468).
به عبارت دیگر«چتین آلتان» ضمن مدح ماسونی که سازمانی است بورژوازی، با لحن زیرکانه ای بورژوازی و استعمار بین المللی را ستایش می کند. چتین آلتان نویسنده معروف که با آثارش قشر به خصوصی از جامعه را تحت تاثیر ایدئولوژیکی قرار داده بود، اقرار به ماسون بودنش تعجب برانگیز است.
«ماسونی که در ابتدای امر فقط استادهای اصیل را در خود جای داده بود. از سال 1723 با قانون اساسی «آندرسون»، از شکل و حالت تشکیلات مسلکی به درآمده و در قالب سازمان فکری و عملی فرو رفت. این افکار چه بود؟ آزادی، برابری و برادری. انفجار عظیم انقلاب کبیر فرانسه که شصت هفتاد سال بعد به وقوع پیوست، فلسفه و ریشه های اصلی و اساسی خود را از افکار و عقاید پیشروانی مانند دیدروها، ولترها، روسوها و آثار آنان اخذ نمود، و همه این پیشروان ماسون بوده اند. لژها فقط مختص تمرکز افکار و ایده های انقلاب نبوده بلکه در همان آن، به شکل قرارگاه های عملی درآمده بودند. روبسپیرها، دانتون ها، ماراها در دامان لژها پرورانده شدند. ماسون بودن «سون یات سن» یکی از رهبران تراز اول انقلاب مردمی چین، همچنین «گاریبالدی» قهرمان ملی ایتالیا، «سیمون بولیوار» مظهر آزادیخواهی آمریکای لاتین و یا «جرج واشینگتن » رهبر جنگ های استقلال آمریکا، و خیلی از انقلابی های بورژوازی مشهور، حتی ماسون بودن پنجاه و سه نفر از مجموع پنجاه و شش نفر امضا کنندگان اعلامیه استقلال آمریکا، تصادفی نمی باشد. چون ماسونی، زائیده امواج انقلاب های دموکراتیک تاریخی است. یکی از مواردی که
مرتباً و مکراً به ماسون ها توصیه می گردد، این است، که کنار گود سیاست نباید گشت، ولی بیان این مطلب که لژها بایستی خارج از مسائل تحولات سیاسی کشور قرار گیرند، آسان نمی باشد.» (نشریه نکته، صفحه 29، 25، 26)
در حقیقت هم، قراردادن لژها در مکانی به جز مکان سیاسی، آسان نیست، چون حتی ایجاد انقلاب هایی که عصر جدیدی را در پهنه جهان ظاهر خواهند ساخت، در ید قدرت ماسونی است.
«در صورت تحقیق و تطابق اساسی هر کدام از اعضاء لژهای ماسونی، ملاحظه خواهیم نمود، اشخاص و افرادی که از نظر عقیده سیاسی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، در حال که همدیگر را برادر خطاب می کنند زیر یک سقف برادروار مشغول فعالیت هستند. نظامیان، صلح طلبان، طرفداران رژیم شاهی، جمهوری خواهان، در آن واحد می توانند در یک لژ عضویت یابند.» - (نشریه شرق بزرگ شماره 10 صفحه 6 سال 1934)
سیاستمداران ماسون، که در ظاهر ایدئولوژی های مخالف هم را به نمایش می گذارند، در اصل با یکدیگر همبستگی شدیدی برقرار نموده و دفاع از همدیگر را به عهده دارند. در چنین وضعی، سیاستمداران ماسون که ظاهراً با عقاید جداگانه منسوب به احزاب مختلف با یکدیگر به مباحثه می پردازند، نمی توانند در اصل دشمن و رقیب محسوب شوند.

معبد ماسون ها

از یک ماسون، اگر ابعاد معبد پرسیده شود، جواب خواهد داد: طولش از غرب تا شرق، عرضش از شمال تا جنوب است. البته منظور از عرض و طول، ابعاد حیطه گسترده ای است که ماسون ها می توانند در آن به فعالیت بپردازند. اگر این سوال از یک فرد یهودی پرسیده شود، بلاشک آیات زیر از تورات تحریف شده، خواهند:
پیدایش: باب 13: آیه 15 و 14:
« و خداوند گفت، چشمانت را باز کن، از جایی که هستی به شمال، جنوب و به مشرق و مغرب نگاه کن، زیرا تمام این زمین را که می بینی، به تو تا به ابد خواهم بخشید.»
در به ثمر رسیدن ایده های تورات تحریف شده، اساسی ترین گام ها توسط مؤسسات بین المللی که به طریقه ماسونی شکل گرفته اند، برداشته می شود.
«در عرصه سیاسی امروز، قوانین اساسی سازمان ملل متحد، اعلامیه حقوق بشر، حتی مرام های بازار مشترک اروپا، دلیل بارزی بر رشد شعور فکری است. به علاوه بر آن، ایجاد مؤسسات خیریه، تاسیس کانون های نوع پرور، نشان می دهد که دیگر احساسات بشر دوستی در میان انسان های کره زمین بیدار گردیده است.» - (نشریه ماسون ترک ص 252)
«ماسونی، برای موفقیت در الگوها و اهداف خود، به یاری بشر مضطرب شتافته است. تاسیس صلیب سرخ، مؤسسات خیریه، پرورشگاه ها، جمعیت های یاری دهنده بیوه زنان و بی کسان، از همین افکار ناشی شده است. ماسونی برای برقراری صلح در جهان از تأثیرگذاری بر سازمان های سیاسی، غافل نمانده است. بدون این که خللی به موفقیت های سیاسی و اجتماعی وارد شود، ماسونی برای یاری رسانی به جامعه بشریت، با سازمان های خیریه ای که به وجود آورده، در همکاری و فعالیت است.» - (نشریه شرق بزرگ، سال 1935، شماره 19 ص 20)
«جمعیتی که به وسیله یک رهبر، یک رهبر ماسون اداره می شود، نیز یک جامعه ماسون محسوب می گردد. بنابراین اگر تعداد اعضایمان زیاد نشود. به کرسی نشاندن آداب و اصول، از طرف هر کسی که می خواهند باشد، یک موفقیت به شمار می آید.» - (نشریه ماسون ترک، ص 3032)
همان گونه که روشن است، یک شاه ماسون، یک رئیس جمهور یا نخست وزیر، یا وزیر ماسون، جامعه و توده مردم تحت تسلط خود را با اصول ماسونی اداره می کند.
پیدایش، باب 48 آیه 19:
«من تو را باور و پرثمر خواهم ساخت. نسل تو جهان را پر خواهد کرد. قوم تو سرور اقوام جهان خواهد شد، بعد از تو دیار را به عنوان ملک ابدی به ذریت تو خواهم سپرد، سلسله تو سرور امت های جهان خواهد شد.»
تثنیه، باب 9و آیه 22، 24:
«پادشاهان آنها را به دست تو خواهم سپرد. آنها را محو و نابود خواهی کرد، تا هنگامی که آنها را هلاک کنی کسی را یارای مقاومت نخواهد بود.»
دوم سموئیل، باب 48، آیه 46 و 44:
«مرا برای سرداری امت ها حفظ خواهی کرد، و قومی که نشناخته بودم مرا بندگی خواهند نمود. غربیان پژمرده خواهند شد و از مکان های مخفی خود با ترس بیرون خواهند آمد. غربیان نزد من تذلل خواهند نمود وبه مجرد شنیدن من، مرا اطاعت خواهند نمود.»
اشعیا، باب 49،آیه 23 و 22:
«خداوند به یهوه چنین می گوید: اینک دست خود را به سوی امت ها دراز خواهم کرد علم خویش را به سوی قوم ها برافراشت. پادشاهان لله های تو و ملکه های ایشان دایه های تو خواهند بود، و نزد تو روبه زمین افتاده، تو را خواهند لیسید.»
اشعیا، باب 55، آیه 5 و4:
«اینک من او را برای طوایف شاهد کردانیدم، رئیس و حاکم طوایف، آن امتی را که نشناخته بودی دعوت خواهی کرد و امتی را که نشناخته بودند نزد تو خواهند دوید به خاطر یهوه که خدای که خدای تو است و قدوس اسرائیل که تو را تمجید نموده است.»
اشعیا، باب 60، آیه 12 و 10:
«و غربیان حصارهای بنا خواهند نمود و پادشاهان ایشان خدمت خواهند کرد. دروازه های تو دائماً باز خواهد بود و شب و روز بسته نخواهند گردید تا دولت امت ها را نزد تو بیاورند و پادشاهان ایشان همراه آورده شوند زیرا هر امتی و مملکتی که خدمت نکند تلف خواهد شد.»
اشعیا، باب 60، آیه 16:
« و شیر امت ها را خواهی مکید و پستان های پادشاهانت را خواهی مکید.»
اغراض و اهداف مندرج در تورات تحریف شده، امروزه مو به مو توسط یهودیان در حال اجراست. این موضوع با نگاهی به حاکمیت ماسون ها در جهان، با توجه به لیست پادشاهان، رؤ سای جمهور، صدراعظم ها و مسئولین دولتی ماسون، به خوبی مشخص می گردد.

رهبران یهودی و ماسون

بنیامین فرانکلین: 1790 - 1706، نویسنده و سیاستمدار معروف آمریکایی، یهودی، یکی از رهبران استقلال آمریکاست. - (نشریه معمار سنان، شماره 8 ص 53)
جرج واشنگتن: 1799 - 1732، ماسون، اولین رئیس جمهور آمریکاست. - (نشریه معمار سنان، شماره 1 ص 80)
توماس جفرسون: 1826 - 1743، سومین رئیس جمهور آمریکا، در لژ چارلستون ویل به عضویت تشکیلات ماسون ها درآمده است.(نشریه معمار سنان شماره 21 ص 71)
جیمز مدیسون: 1836 - 1751، چهارمین رئیس جمهور آمریکا، در لژ شماره 59 حیرام عضو ماسون ها درآمده است. - (نشریه معمار سنان شماره 31 ص 75)
جمس مونرو: پنجمین رئیس جمهور آمریکاست. - (ماسونی چیست و چه نیست، نوشته مدحت گور آتا)
آندریو جکسون: هفتمین رئیس جمهور آمریکاست. - (نشریه معمار سنان، شماره 19، ص 93)
ویلیام هنری هاریسون: نهمین رئیس جمهور آمریکاست. - (ماسونی چیست و چه نیست، م.گورآتا)
جان تایلر: دهمین رئیس جمهور آمریکا.-(ماسونی چیست و چه نیست، م. گور آتا)
جیمز نوکس پولک: 1848 - 1795، یازدهمین رئیس جمهور آمریکا، در لژ شماره 31 کلمبیا به عضویت تشکیلات ماسونی درآمده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 31، ص 75)
زاخاری تایلر: دوازدهمین رئیس جمهور آمریکا.-( ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
جمس بوکانان: 1868 - 1791، پانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 1816/11/11 در شهر لانکارتر لژ شماره 43 عضو شده و به استاد اعظمی همان لژ رسیده است. - (نشریه معمار سنان شماره 21 صفحه 71)
ابراهام لینکن: شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا و یهودی بوده است. جنگ های شمال و جنوب آمریکا را آغاز کرده است. - (نشریه معمار سنان شماره 8 صفحه 53)
آندریو جانسون: هفدهمین رئیس جمهور آمریکا. - ( ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
جیمز ابراهام گارفیلد: 1881 - 1831، یهودی، بیستمین رئیس جمهور آمریکا، در لژ ماگنولیای اوهایو در 1861/11/19 ماسون شده است. - (نشریه معمار سنان شماره 31، صفحه 75)
ویلیام مک کینلی: 1901 - 1843، بیست و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، در اثر حیرام وینچستر در تاریخ 1865/4/1 ماسون شده است.-(نشریه معمار سنان شماره 31، ص 75)
ویلیام هوارد تافت: 1930 - 1857، بیست و هفتمین رئیس جمهور آمریکا، در لژ شماره 365 سن سیناتی ماسون شده است. - (معمار سنان شماره 31، صفحه 75)
وارن گامالیل هاردینگ: 1923 - 1865، بیست و نهمین رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 1901/6/28 در لژ 28 ماریون ایالت اوهایو ماسون شده و به درجه سی و سوم نیز رسیده است. - (معمار سنان شماره 31، صفحه 75)
تئودور روزولت: سی و دومین رئیس جمهور آمریکا. - (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
هاری ترومن: سی و سومین رئیس جمهور آمریکا، به سال 1909 نیز در گراند لژ میسیوری، استاد اعظم گردیده است. (معمار سنان شماره 20، صفحه 67)
لیندون جانسون: سی و ششمین رئیس جمهوری آمریکا. - (ماسون چیست و چه نیست، م. گورآتا)
ریچارد نیکسون: سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکاست. - (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
جرالد جی. فورد: سی و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا، در 1977/1/11 با انجام مراسمی در کاخ سفید: عنوان استاد ماسون برگزیده ی طاق خسروی به او داده شده و به خاطر اهمیت کار و یادبود آن، پاکت های تمبردار مخصوصی چاپ و منتشر شده است. - (معمار سنان شماره 25، صفحه 72)
رونالد ریگان: چهلمین رئیس جمهوری آمریکا. - (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
آدالای استیونسون: 1914 - 1835، معاون بیست و سومین رئیس جمهور آمریکاست. در سال 1874 در لژ شماره 82 متامور ماسون شده است. - (معمار سنان شماره 23، صفحه 81)
مانوئل موریلو ترو: 1880 - 1816، دو دوره رئیس جمهور کلمبیا بوده است. عضو لژاسترلاتکوئن داما - (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
کاردناس لازارو: 1970 - 1895، چهل و پنجمین رئیس جمهور مکزیک است در سال 1955 جایزه صلح استالین به وی تعلق گرفت. به سال 1925 در گوادالاج، عضو ماسون ها شد. به هر جائی که وارد می شده لژ ماسونی تاسیس می کرده است. از فعالیت های راهب ها علیه ماسونی و کمونیسم جلوگیری نمود. - (معمار سنان شماره 31، صفحه 75)
خوزه هیلاریو لوژز: رئیس جمهوری کلمبیا. - ( معمار سنان، شماره 36)
خوزه ماریو کامپو سررانو: 1915 - 1833، ژنرال و رئیس جمهور کلمبیا. به سال 1864 در لژ شماره 33 سانتامارتا ماسون شده است. - (معمار سنان، شماره 27، صفحه 63)
پتیون: 1818 - 1770، ناجی جمهوری هائیتی - (معمار سنان، شماره 34، صفحه 74)
آرتورو آله ساندری: رئیس جمهور شیلی و عضو گراند لژ فرانسه. - ( ماسونی چیست و چه نیست، م. گور آتا)
لئون گامبت تا: 1882 - 1813، رئیس جمهور یهودی فرانسه.در شهر بوردو ماسون شده و به سال 1875 عضو لژ کلمنت پاریس گردیده است. - (معمار سنان، شماره 20، صفحه 67)
آلکساندر میلران: 1943 - 1859، بار کلمانسوی ماسون در روزنامه لاجستیس (عدالت) همکاری داشته، در سال 1889 به عنوان وکیل آزاد انتخاب شد. 1913 وزیر جنگ شد. در به سال 1924 رئیس جمهور فرانسه شد. - (مجلسه لاپوینت، 9 دسامبر 1985)
فرانسوا میتران: متولد 1916، در روزنامه های مختلف کارکرد. به سال 1963 رهبر حزب سوسیال دموکرات. سال 1965 رئیس اوپوزیسیون و بعد رئیس جمهور فرانسه شد. - (مجله پاپوینت 9 دسامبر 1985)
ژول گروی: 1807 - 1891 توجه چپی های افراطی را جلب کرد در سال ها 1879 و 1885 برای دوبار رئیس جمهور فرانسه شد. - (مجله لاپوینت، 9 دسامبر 1985)
پل دومر: 1857 - 1932، درسال 1913 نخست وزیر سوسیالیست فرانسه شد، او که نقش مهمی در جنگ اول جهانی بازی کرده بود در سال 1924 رئیس جمهور فرانسه شد. - (مجله لاپوینت ، 9 دسامبر 1985)
فلیکس فوره: 1841 - 1899، در سال 1883 وزیر مستعمرات و در سال 1895 رئیس جمهور فرانسه شد. در حادثه دریفوس از «آلفرد دریفوس» یهودی الاصل جانبداری نموده، باعث شد جرم به گردن سرهنگ استرهازی بیفتد. - (مجله لاپوینت، 8 دسامبر 1985)
امیل لوبه: 1838 - 1929، درسال 1892 نخست وزیر فراسه شد. باتی قرار داد اتحاد روسیه و فرانسه است . در سال 1899 بجای ماسون فلیکس فوره رئیس جمهور فرانسه شد. در این میان با وجود مخالفت ملی گراها دریفوس را عفو کرد. امور دولتی و دیانت را از هم تفکیک نمود. با ادوارد هفتم (ماسون) و با ویتوریو امانوئل (ماسون)، روالبط سیاسی و دیپلماتیک برقرار کرد. (مجله لاپوینت، 9 دسامبر 1985)
آدولف تیرز: رئیس جمهور فرانسه. - (تاریخ ماسونی در فرانسه - نوشته ژرارد سربنسکو)
× والری ژیسکاردستن: رئیس جمهور فرانسه-( تاریخ ماسونی در فرانسه - ژ. سرنسکو)
سیمون بولیوار: اولین رئیس جمهور بولیوی. با برنامه ریزی های ماسونی، ناجی آمریکای لاتین شناخته شده است عضو لژ بزرگ آمریکا بوده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 50، صفحه 74)
بنیتو خوارز گارسیا: 1806 - 1872، رئیس جمهور مکزیک.
ادوارد بنش: 1884 - 1948، رئیس جمهور چکسلواکی بوده و در لژ شماره 10 پراک به نام کامنسکی در سال 1924 ماسون شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 20، صفحه 67)
سون یات سن: رئیس جمهور چین. - (نشریه نکته، شماره 40، سال 1985)
چیانکایچک: رئیس جمهوری چین.-( نشریه نکته، شماره 40)
سالوادور آلنده: رئیس جمهور سوسیالیست مارکسیست شیلی. - (نشریه نکته، شماره 40، سال 1985)
گاریبالدی: رئیس جمهور ایتالیا. - (نشریه نکته شماره 40، سال 1985)

نخست وزیران و سیاستمداران یهودی و ماسون

والتر هالشتاین: یهودی، نخست وزیر آلمان بوده است. استاد و رئیس دانشگاه فرانکفورت، موسس اتحادیه چدن و آهن و بازار مشترک اروپا می باشد.
ویلی برانت: اسم اصلی: کارل فراهم، یهودی الاصل، نخست وزیر آلمان بوده است. رئیس حزب اوپوزسیون است. (دائرة المعارف رهبران عصر حاضر)
برونو کرایسکی: نخست وزیر فعلی اتریش، مرام کمونیستی دارد. ماسون بودنش در مجله اکسپرس مورخ 1971/10/18 افشا گردید.
تئودور ژیکف: یهودی الاصل و نخست وزیر لهستان است. (کمون سنس - پاریس مورخ 1954/12/15)
لئون بلوم: 1950 - 1872: یهودی الاصل، به سال 1936 نخست وزیر فرانسه شده است. -(دایرة المعارف فلسفی، نوشته اورهان خنجر جی اوغلو)
کلمنت ریچارد داتل: 1883 - 1967، دیدگاه های کمونیستی داشته، در سال 1945 به جای چرچیل نخست وزیر انگلستان شد. آتل ماسون، در سال 1949 انگلستان را وارد پیمان نظامی ناتو و جامعه مشترک اروپا کرد. - (نشریه معمار سنان، شماره 3)
وینستون چرچیل: نخست وزیر انگلستان. - (نشریه معمار سنان، شماره 13)
ویتوریو امانوئل: نخست وزیر ایتالیا - (ماسونی چیست و چه نیست. م. گور آتا)
کریسپی: نخست وزیر ایتالیا. - (کتاب استاد، صفحه 33)
جان جوزف کالدول آبوت: 1893 - 1812، یهودی، نخست وزیر کانادا، در سال 1847 در مونترال عضو لژ شماره 3 سنت پاولی شده و در همان لژ به کمک. استادی و استادی رسید. - (معمار سنان، شماره 25، صفحه 73)
سرمکنزی بوول: 1823 - 1917، نخست وزیر کانادا و سردبیر روزنامه بلویل اینلی جنسر، در لژ شماره 640 سنت لورنس ماسون شده بعد یکی از مؤسسین لژ شماره 11 موریای اونتاریو گردیده است. - (معمار سنان، شماره 29، صفحه 71)
ریچارد بدفورد بنت: 1870 - 1949، نخست وزیر کانادا، در سال 1896 در لژ شماره 18 نیوبرانشوایک ماسون شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 24، صفحه 77)
پل رامادی: 1881 - 1961، یکی از ارکان دولتی فرانسه بوده، در زمان لئون بلوم وزیر شده در 1941 دوره دوگل هم به وزارت رسیده است. در تاریخ 1931/2/22 در لژ پارفوریت رودز ماسون گردیده است. (نشریه معمار سنان، شماره 30، صفحه 77)
کارل دلبرگ: 1774 - 1817، یهودی و نخست وزیر آلمان. - (کتاب استاد، صفحه 78)
پله سیس دوک دوریشیلیو: 1821 - 1766، در زمان انقلاب فرانسه، به روسیه عزیمت کرده و در آنجا ژنرال شده است. فرماندار اودسا بوده و در لژ دراگون سمت سخنگو را داشته است. - (نشریه معمار سنان، شماره 26، صفحه 77)
کنستانتین دو گرونوالد: 1881 - 1976، سیاستمدار روس، درزمان چنگ روسیه و ژاپن، و جنگ بین المللی دوم، رئیس سازمان صلیب سرخ شوروی بوده است. به سال 1921 در فرانسه ماسون شده و عضو لژ کاسموس گردیده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 32، صفحه 71)
آنتونی آشلی کوپر: 1895 - 1801، نماینده پارلمان انگلیس و عضو حزب محافظه کار بوده است، پیشنهادات بسیار رادیکالی در مورد تحولات اجتماعی ارائه داده و در تصویب قانون کار 10 ساعتی مؤثر بوده است. به مدت پنجاه سال، استاد اعظم منطقه دورست بوده است. (نشریه معمار سنان، شماره ی 25، صفحه 73)
فیلیپ ژاپاتا: 1902 - 1838، دیپلمات و سیاستمدار کلمبیایی، به سال 1874 در لژ شماره پنج استلا - دول سلامیتا ماسون شده است. (نشریه معمار سنان، شماره 26، صفحه 77)
جان دیکیسنون: 1808 - 1732، یکی از رهبران جنگ های استقلال آمریکاست. قانون اساسی آمریکا را به سمت نماینده ایالت دلاوره، امضاء کرده است. بعد ها فرماندار دلاوره و پنسیلوانیا گردیده است. در لژ دوور ماسون شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 29، صفحه 71)
نیکلا واسیلوویچ رپنین: مارشال و سفیر کبیر روسیه در برلین، ورشو و استانبول بوده است. در دوره ی حکومت تزارها، در جنگهای روسیه علیه امپراتوری عثمانی، شرکت کرده و در سال 1714 معاهده چشمه را به نام تزار امضاء نموده است. در سال 1776 عضو لژ موزه شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 26، صفحه 72)

پادشاهان

ارنست آگوست اول: پسر جرج سوم پادشاه انگلستان، و شاه هانوور بودهاست. در مراسم مخصوصی که در منزل کنت موریا، استاد اعظم فراماسونی انجام پذیرفت در تاریخ 1796/4/11 ماسون شده و در سال 1828 استاد اعظم مگراند لژ هانوور گردیده است. - (نشریه معمار سنان، شماره ی 25، صفحه 73)
کریستان دهم: 1879 - 1947، از سال 1912 تا آخر عمر پادشاه دانمارک و از سال 1918 - 1944 پادشاه ایرلند بودهاست. در سال 1946 از طرف گراند لژ انگلستان، سمت استاد اعظمی افتخاری به وی اعطا شده. با مرگ پدرش فردریک هشتم، استاد اعظم گراندلژ دانمارک شده و تا مرگ این سمت را حفظ کرده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 23، صفحه 81)
فیلیپ مون باتن: دوک اینبورگ و همسر ملکه انگلیس، در سال 1952 در لژ شماره 2612 نیوی ماسون شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 23، صفحه 81)
لوئی هیجدهم : 1755 - 1824، پادشاه فرانسه، در زمانی که کنت پروانس بوده، ماسون شده است.
ویلهلم اول: 1797 - 1888، پادشاه پروس بوده بعدها امپراتور آلمان گردیده است. در مراسم باشکوهی که در لژ لندس برلین انجام پذیرفت ماسون شد. - (نشریه معمار سنان، شماره 33، صفحه 75)
فردریک سوم: 1831 - 1888، امپراتور آلمان، از طرف پدرش ویلهلم اول، در تاریخ فواداول (احمد فواد پاشا): 1868 - 1936، پادشاه مصر، عضو لژ پرویا گاندا در شهر رم. - (نشریه معمار سنان، شماره 21، صفحه 71)
شاهزاده نورالدین افندی: پسر سلطان عبدالمجید امپراتور عثمانیف در لژ پرودوس استانبول ماسون شده، در این جلسه که در تاریخ 1873/11/8 تریب یافته، سخنرانی، بعهده شاهزاده محمد مراد افندی (ماسون مراد پنجم) واگذار شده بود. - (نشریه معمار سنان، شماره 21، صفحه 71)
شاهزاده احمد کمال الدین افندی: 1847 - 1905، از شاهزادگان دربار عثمانی و پسر سلطان عبدالمجید است در تاریخ 24 اگوست 1875 عضو لژ پرودوس شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 20، صفحه 67)
پرنس صباح الدین: 1877 - 1947، پسر محمود جلال الدین پاشا، مادرش صنیعه سلطان دختر سلطان عبدالمجید است. - (ماسونی در جهان و در ترکیه، نوشته الهامی سوسیال)
پرنس حلیم پاشای مصری. - (نشریه معمار سنان، شماره 26، صفحه 77)
پرنس عزیز حسن پاشای مصری. - (نشریه معمار سنان، شماره 31)
حسن شاه فاس: پادشاه فعلی مراکش، در سال 1986، روزنامه حریت فاش ساخت که وی در قصبه آشکلون واقع در اسرائیل با شیمون پرز ملاقات و مذاکرات محرمانه ای با وی داشته است. نکته شگفت انگیز اینکه به خاطر این سفر، قرار است برای اولین بار یکی از مناطق به نام یک رهبر عرب نامگذاری شود. یکی دیگر از دوستان یهودی و ماسون شاه حسن، که بارها با وی ملاقات و گفت و گو داشته، مناخیم بگین است. (LECRAPOUILLOT) 1853/11/5 در یکی از سالن های قصر که به شکل معبد درآورده شده بود ماسون گردید. به سال 1860 استاد اعظم لژ بزرگ آلمان شد. - (نشریه معمار سنان، شماره 21، صفحه 71)
ادوارد هشتم: 1972 - 1894، پادشاه انگلیس، در تاریخ 1919/4/2 عضو لژ (هاوس هولد بریج) شده و سپس درجه سی و سه استادی به طور افتخاری به وی اعطا شده است. - (معمار سنان، شماره 22 صفحه 75)
دوک دو لورن: 1765 - 1708، با عنوان فرانسوای اول امپراتور آلمان شده است. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
آدولف فردریک: 1771 - 1712، پادشاه سوئد. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
ژوزف دوم: 1790 - 1740، امپراتور آلمان. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
گوستاو سوم: 1792 - 1746، پادشاه سوئد.
فردریک ویلهلم دوم: 1797 - 1744، امپراتور آلمان .- (کتاب استاد)
بناردوت: 1820 - 1766، با نام چارلز چهاردهم پادشاه سوئد شده است. - (کتاب استاد)
فردریک ویلهلم سوم: 1840 - 1770، امپراتور آلمان، -(نشریه ماسون ترک شماره 1)
پرنس موراته: 1815 - 1721، شاه ناپل - (کتاب استاد)
ناپلئون: امپراتور فرانسه. -( نشریه نکته، شماره 40)
ناپلئون سوم: امپراتور فرانسه .- (نشریه نکته، شماره 40)
پدروی سوم: تزار روس. - (نشریه نکته، شماره 40)
ملک حسین: شاه اردن. - (نشریه نکته، شماره 40)
دوک اگوست دوکانت: 1820 - 1767، پدر ویکتوریا ملکه انگلیس.- (کتاب استاد)
گوستاو چهارم: 1837 - 1778، پدشاه سوئد. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
لئوپولد اول: 1865 - 1790، پادشاه بلژیک. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
ویلهلم دوم: (1849 - 1792)، پادشاه هلند. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
دون پدرو: 1834 - 1798، پادشاه مکزیک. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
جرج پنجم : 1878 - 1857، شاه هانوور. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
اسکار دوم: 1907 - 1829، پادشاه سوئد. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
لوئی شانزدهم: امپراتور فرانسه در دوره انقلابی که ماسون ها به وجود آوردند. - (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
گوستاو ششم: پادشاه سوئد. (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
فردریک ویلهلم چارلز: 1816 - 1754، پادشاه ورتنبرگ - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
فردریک دوم: 1786 - 1712، امپراتور پروس و بانی سیستم اسکاتلندی. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
فردریک دوگال: 1820 - 1738، امپراتور انگلیس و ایرلند. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
ماگزمیلیاناول: 1825 - 1736، شاه باواریا. - (نشریه ماسون ترک، شماره 1)
مراد پنجم: امپراتور عثمانی، در لژ پرودوس استانبول ماسون شده است. - (نشریه نکته، شماره 40)

صدر اعظم های ماسون در عثمانی و ترکیه

سعید چلبی: صدراعظم و اولین ماسون ترکیه - (نشریه معمار سنان، شماره 10، صفحه 39)
مصطفی رشید پاشا: سفیر کبیر دولت عثمانی در انگلیس صدراعظم امپراتوری عثمانی، در 16 اگوست 1838 با کشور انگلستان قرارداد تجاری امضاء نموده، کشور متبوع خود را تبدیل به بازار فروش اجناس انگلیسی کرد. - (نشریه معمار سنان، شماره 15، صفحه 102)
محمد امین علی پاشا: 1871 - 1815، از دیپلمات ها و صدراعظم های دوره عثمانی / در بحرانی ترین ایام سلطنت سلطان عبدالعزیز و سلطان عبدالمجید در صدر مسائل قرار داشته است. در فاصله سال های 1867 - 1846، هشت بار وزیر امور خارجه بوده و پنج مرتبه منصب صدراعظمی به وی محول شده است. - (نشریه معمار سنان، شماره 13، صفحه 81)
احمد وفیق پاشا: 1898 - 1823، به سال 1891 صدراعظم دربار عثمانی شد. در این زمان شام، اسکندرون و حلب از امپراتوری عثمانی منتزع گردید. - (نشریه معمار سنان، شماره 10، صفحه 96)
خیرالدین پاشای تونسی: صدراعظم سلطان عبدالعزیز دوم - (نشریه معمار سنان، شماره 10، صفحه 96)
طلعت پاشا:1921 - 1874، سیاستمدار ترک، در فعالیت های سیاسی علیه سلطان عبدالحمید شرکت کرد، بعد در شهر سالونیک * با گروه های آزادیخواه، جمعیت «اتحاد و ترقی» را پایه ریخت، و در همان شهر ماسون شد. در زمان مشروطیت از شهر ادرنه، به وکالت مجلس انتخاب شد، در سال 1909 معاون مجلس مبعوثان گردید. به سال 1917 با استعفای سعید حلیم پاشا، صدراعظم ترکیه شد. با تأسیس مشرق کبیر در ترکیه وارد لژ وطن شد و در همان لژ به تاریخ اول اگوست 1909 به سمت استاد اعظمی انتخاب گردید. - (نشریه معمار سنان، شماره 20، صفحه 67)
کچه چی زاده فواد پاشا: اولین صدراعظم سلطان عبدالعزیز. (ماسونی چیست و چه نیست، م. گورآتا)
مشیراحمد عزت پاشا: صدراعظم. (ماسونی در دنیا و در ترکیه)
پرنس سعید حلیم پاشا: صدراعظم امپراتوری عثمانی.
ابراهیم حقی پاشا: 1918 - 1863، از صدراعظم های مشروطیت دوم. (نشریه معمار سنان، شماره 19، صفحه 96)
مدحت پاشا، با عنوان صدراعظمی، اولین کابینه مشروطه را تشکیل داد. جزء کسانی است که تاتر را وارد ترکیه کردند. (نشریه معمار سنان، شماره 10، صفحه 96)
مترجم محمد رشدی پاشا: 1874 - 1828، در سال 1863 وزیر شد. (ماسونی در دنیا و ترکیه)

از کتاب برادری:*

«ژنرال نیروی هوایی، استاد بزرگ فرانسوی، برادر رئیس جمهور، ژاک میتران نیز، ماسون است. رئیس جمهور سابق و سوسیالیست فرانسه، ژیسکاردستن، روزی که در انتخابات ریاست جمهوری برنده اعلام می شود، عضو لژ فرانکلین روزولت می گردد. قریب شصت سال است که احزاب سوسیالیست فرانسه در ید قدرت ماسونهاست.» - (صفحه 32)
«رونالد ریگان، رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه در ید قدرت ماسون هاست.» - (صفحه 32)
«سومین استاد بزرگ، پاپ جان تئوفیلوس ساکولیرس، دوست نزدیک پرنس فردریک عضو انجمن پادشاهی بود، و پرنس را عضو جمعیت ماسونها کرد.» - (صفحه 25)
«علت اطلاق عبارت "grand master general " (بزرگ بازرس کل) به ماسون های سی و سه درجه این است که عموماً اینها را افسران رده بالای ارتش و فرماندهان نظامی تشکیل می دهند. مثال: فرمانده نیروهای صلح مستقر در خاورمیانه «ژنرال الکساندرارل» - (صفحه 41)
«در سال 1872، با کشته شدن «ویلیام کور» در لژ ماسونی، پرونده و اطلاعات لازم از طرف پلیس متروپولیتین به کارگاه اسکاتلند یارد «جان مایکل جون» (ماسون) داده شد. وی اقدام به از بین بردن پرونده نمود. با فاش شدن این مسئله، توجه افکار عمومی به آن جلب و راز آنان برملا گردید. بعدها روشن شد که کلیه پرسنل اسکاتلندیارد و کارآگاهان، ماسون بوده اند.» - (صفحه 50)
«امروزه ماسون ها، به عنوان لژ ماسونی، ساختمان های اسکاتلندیارد و مراکز متروپولتین را نیز، مورد استفاده قرار می دهند.» - (صفحه 2)
«با توجه به روند افکار عمومی و در اثر فشاری که از طرف مردم وارد می شد، کمیسری در سال 1970، مأمور تحقیق درباره فعالیت ماسون های لندن گردید. باعث تعجب خواهد شود که خود کمیسر نیز، ماسون بود و طبیعتاً، هیچ نمی دید.» - (صفحه 49)
«در تمام نقاط انگلستان، ایرلند شمالی و اسکاتلند، مجموعاً پنجاه و دو اکیپ، نیروی پلیس موجود است؛ سی و هشت اکیپ از آنان، زیر نظر ماسونها اداره می شود.» - (صفحه 75)
«ماسون ها، لاینزی و راوند تابلرها، فعالیتهای تشکیلاتی مشترک دارند.» - (صفحه 71)
«برای رسیدن به درجه «رویال آرک» (اطلاق خسروی) ماسون باید قبول و تعهد نماید که در صورت افشای اسرار سرش بریده خواهد شد و موسیقدان بزرگ، موازات، چون با سرودن قطعه آهنگ «فلوت سحرآمیز» اقدام به نشر بعضی از اسرار ماسونی کرده بود، به قتل رسید.» - (صفحه 2)
«در یک جزیره دور افتاده کشور جامائیکا، تعداد لژهای ماسونی کمتر از دوازده نیست. فاصله این در 1919/1/18 چهار مرد بزرگ تاریخ، برای شرکت در کنفرانس پاریس در یک جا گرد آمده اند. للوید جورج نخست وزیر آمریکا وودرو ویلسون، این چهار رهبر چهار کشور بزرگ دنیا ماسون بوده اند. نیروی محرکه خلق ها و جنگ ها، پس از شناخت رهبران ماسون، بیشتر قابل درک و فهم است.
لژها از هم، حتی به چند کوچه هم نمی رسید. در سال 1944 تعداد لژها در انگلستان به /6000 و در سال 1950 به /7000 و در سال 1981 به /9003 و رد سال 1985 به 9950 رسیده است. فقط در انگلستان ششصد هزار ماسون وجود دارد.» - (صفحه 36 و 35)
«مرکز ریاست گراندلژی سی و سه درجه، در لندن به شرح زیر است:
10- خیابان دوک - سن جیمز، لندن».- (صفحه 39)
«بعد از جنگ جهانی دوم، لژهای موجود در کشور چین، از طرف لژهای ایالت ماساچوست ایالات متحده آمریکا کنترل می شود.» (صفحه 33)
اینک دو نمونه از حاکمیت ماسونی در کشور انگلستان، مهد آزادی و دموکراسی:

للوید جورج

دولتمرد ماسون انگلیسی، الگو قرار دادن سیستم بیمه آلمانی توسط وی، اختلالاتی را در امور بیمه های اجتماعی به وجود آورد که بسیار گران تمام شد.
لوید جورج از افشای نفرتی که از افشای نفرتی که از مجلس لردها داشت ابا نمی کرد. با یک سیاست ماهرانه باعث شد بودجه تقدیمی به مجلس لردها که حامی و پشتیبانی حزب محافظه کار محسوب می شد، مورد تصویب قرار نگیرد.
این واقعه که مغایر با قانون اساسی انگلستان بود باعث بروز انتقادات و نارضایتی گردید. برابر قانونی که در 1911 تصویب شد قدرت مجلس لردها کاهش پیدا کرد. لوید جورج خطر جنگ را احساس نمی کرد. در سال 1914 با اشغال بلژیک توسط قوای آلمان، افکارش عوض شد. و با صرف مال و ثروت برای تهیه مقدمات و ملزومات جنگی، وارد فعالیت گردیده ابتدا وزیر مهمات و سپس در 1916 وزیر جنگ شد و در پایان همان سال به جای آسکوئیت، بر مسند نخست وزیری نشست.
با عنوان نمودن این مطلب، که با ورود ترکیه در جنگ به عنوان متحد آلمان، مدت جنگ دوم طولانی تر شده و تلفات و خسارات جانی و مالی زیادی به انگلستان واردگردیده، موجب شد بزرگ ترین ضربه سهمگین تاریخ با همکاری کلمانسو و ویلسن رئیس جمهور آمریکا، برپیکر ترکیه وارد گردد. با برنامه ریزی قبلی و با اشتراک مساعی سه ماسون فوق الذکر، واحدهای ارتش یونان، در شهر ازمیر پیاده شوند. (لاروس)

بنیامین دیسرائیلی

کنت بیکانسفیلد، نویسنده، دولتمرد انگلیسی و پسر اسحق دیسرائیلی است.1881 - 1804، علیرغم تولد در یک خانواده یهودی، به علت افکار مذهبی آنگلوساکسن ها غسل تعمید داده شد. این امر موجب شد بعدها بتواند در میدان سیاست وارد شود. در سال 1868، با استعفای دربی، نخست وزیر شد. مباحثات دیسرائیلی و گلادستون حاکم بر زندگی مردم انگلیس شد. دیسرائیلی به حمایت ملکه انگلستان که با تملق و چاپلوسی محبت و اعتماد وی را جلب کرده بود امیدواری داشت. از این رو دیسرائیلی، به محض کسب آراء اکثریت توسط محافظه کاران، برمسند نخست وزیری تکیه داد. در 1875 سهام زیادی از شرکت سوئز خریداری شد. با اهمیتی که مستعمرات کسب کرده بود در 1877، ملکه انگلیس را به عنوان امپراطریس هندوستان معرفی نمود. ماجرای مستعمرات بعدها مشکلات زیادی برای حکومت ایجاد کرد.
اقدامات تعرضی علیه قبایل زولوی آفریقای جنوبی، با یک رشته عملکردهای غلط و نادرست مقامات محلی افغانستان در سال 1879 موجب شکست های پیاپی شده و رویدادهای خونبار و تأسف انگیزی بروز کرد.
همچنین در سالهای اول دهه هشتاد، با ظهور عقب گردی پی در پی اقتصادی در زمینه امور تولیدی و کشاورزی نارضایتی های فراوانی در بین مردم به وجود آمد. - (لاروس صفحه 744)
*. شهر سلانیک با سالونیک که امروزه در کشور یونان قرار دارد، در دوره عثمانی جزو قلمرو امپراطوری عظیم عثمانی بود - مترجم
*. نویسنده کتاب ماسونی چه است و چه نیست - مترجم
*. درباره کتاب برادری (brotherhood) نوشته استیفن نایت نشر از انتشارات گرانادا که توسط خانم فیروزه خلعتبری به فارسی ترجمه شده، در بخش رسوائی درایتالیا و ماجرای لژ پ2 توضیح داده شد - ویراستار
منبع: مبانی فراماسونری ترجمه: جعفر سعیدی تألیف: گروه تحقیقات علمی ترکیه [یحیی هارون]؛ نوبت چاپ: چاپ ششم بهار 1391 شمارگان: 2000

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط