بهترین ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان

ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان در مواجهه با محاسبات و رسم نمودار، نعمت بزرگی است. ماشین حساب گرافیکی علاوه بر آن که انجام کارها را آسان می‌سازد، دلهره‌ی دانش آموزان در جبر را کاهش می‌دهد. در این‌ جا
چهارشنبه، 28 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان
بهترین ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 
ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان در مواجهه با محاسبات و رسم نمودار، نعمت بزرگی است. ماشین حساب گرافیکی علاوه بر آن که انجام کارها را آسان می‌سازد، دلهره‌ی دانش آموزان در جبر را کاهش می‌دهد. در این‌ جا راهنمای انتخاب بهترین ماشین حساب گرافیکی، برای تمامی افرادی که به رسم نمودار می‌پردازند ارائه شده است.
بهترین ماشین حساب نموداری برای دانش آموزان
هنگامی که تکلیف دانش آموزان، رسم نمودار و حل معادلات و هم چنین کار با متغیرهای متعدد را شامل می‌شود، ماشین حساب‌ گرافیکی ابزار مفیدی به شمار می‌رود. این ابزار به صورت انحصاری توسط مهندسان و دانشمندان به کار می‌رود. استفاده ار ماشین حساب گرافیکی در سطح دبیرستان، به ویژه در دروس حساب دیفرانسیل و انتگرال توصیه می‌شود.
اساساً دو نوع ماشین حساب نموداری وجود دارد: ماشین حساب عددی (ماشین حساب غیر CAS که نتایج عددی ارائه می‌دهد) و CAS یا ماشین حساب نمادی که نتایج نمادی ارائه می‌دهد. ماشین‌ حساب‌های CAS، یاد گیری ریاضیات را به معنای واقعی کلمه آسان می‌سازند. بیایید نگاهی بر بهترین ماشین‌ حساب‌های گرافیکی موجود بیندازیم.

بهترین ماشین حساب‌های گرافیکی

TI-84 Plus: پیش رو در میان بهترین ماشین حساب‌های تگزاس اینسترومنتز بوده و معیاری برای سایر ماشین حساب‌های گرافیکی به شمار می‌آید. قابلیت انطباق آن با بیش‌تر آزمون‌ها باعث محبوبیتش در میان دانش آموزان سراسر جهان شده است. علاوه بر شهرت این ماشین حساب از نظر کار بر پسندی، با دوام‌ترین مدلی است که یافت می‌شود. این ماشین حساب هم برای دانش آموزان و هم برای دانش‌ آموزان و دانش جویان، خرید خوبی به شمار می‌رود.

مشخصات:

قدرت پردازش: 480 کیلو بایت ROM و 24 کیلو بایت RAM
نمایش‌گر: 160x120 پیکسل؛ صفحه‌ی نمایش تک رنگ
HP 50g: نسبتاً قدرتمندترین ماشین حساب موجود. ماشین حساب هیولت پاکارد روش‌های ورودی چندگانه را پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب ابزاری همه کاره به شمار می‌رود. این ابزار با بیش از 2300 ویژگی داخلی خطای بسیار کمی دارد و به ویژه هنگامی که از جبر به فیزیک پیش ‌رفته وارد می‌شوید، بسیار کار آمد است. این ماشین حساب انتخاب خوبی برای دانش جویان کالج و دبیرستان بوده و در حساب دیفرانسیل و انتگرال کارایی زیادی دارد.

مشخصات:

قدرت پردازش: 2 مگا بایت ROM و 512 کیلو بایت RAM
نمایش‌گر: 131x80 پیکسل؛ صفحه نمایش تک رنگ
ویژگی‌های ضمیمه: شیار حافظه‌ی قابل ارتقاء برای استفاده از کارت SD
TI-89 Titanium: از آن‌ جا که نوعی از ماشین حساب‌های CAS به شمار می‌رود، در ساده سازی عبارات ریاضی و محاسبات دیفرانسیل و انتگرال متوسط گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. این ماشین حساب فضای ذخیره سازی خوبی دارد و نقطه‌ی اوج ماشین حساب‌های گرافیکی به شمار می‌رود. به لطف رابط گرافیکی موجود در آن به جای منو از آیکون‌ها استفاده می‌کند، کنترل و پیمایش آن آسان‌تر است. این دستگاه در موضوعاتی هم چون جبر خطی، حساب دیفرانسیل و انتگرال و آمار و هم چنین سایر مواردی از این دست ابزار مناسبی به شمار می‌رود.

مشخصات:

قدرت پردازش: 2.5 مگا بایت ROM و 190 کیلو بایت RAM
نمایش‌گر: 100x160 پیکسل؛ صفحه نمایش رنگی
TI-Nspire: از آن‌ جا که در بر دارنده‌ی ویژگی‌هایی هم چون صفحه‌ی لمسی و صفحه‌ی نمایش با وضوح بالا است، ابزار محبوبی به شمار می‌رود. صفحه کلید آن قابل تعویض بوده و با استفاده از صفحه‌ی نمایش‌ قابل تقسیم آن می‌توانید به انجام محاسبات متعدد بپردازید؛ هم چنین شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی دانلود موجود در آن سؤالات مربوط به آمادگی آزمون را دانلود کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها و نمودارها را ذخیره نموده و آن‌ها را از ماشین حساب به کامپیوتر ارسال کنید.

مشخصات:

قدرت پردازش: 20 مگا بایت ROM و 16 مگا بایت RAM
نمایش‌گر: 320x240 پیکسل، صفحه‌ی لمسی با وضوح بالا به همراه قلم
TI-83 Plus: این مدل برای دانش آموزان کارایی زیادی دارد. این ماشین حساب، پایه‌ای در آموزش به شمار می‌رود و روش‌های ورودی جبری را پشتیبانی می‌نماید. تناسب آن برای استفاده در موضوعاتی هم چون جبر پیش رفته، جبر و مثلثات، آمار و امور مالی باعث شده است که همراه و همدم خوبی برای دانش آموزان باشد.

مشخصات:

قدرت پردازش: 160 کیلو بایت ROM و 124 کیلو بایت RAM
نمایش‌گر: 160x120 پیکسل، صفحه نمایش LCD تک رنگ
بله، در مجموع با کمک ابزارهای الکترونیکی کارها آسان‌تر می‌شوند اما شرط آن این است که بدانید چطور از آن استفاده کنید. به گفته‌ی S. Gudder ماهیت ریاضیات این نیست که مسائل ساده را پیچیده کنیم، بلکه ساده سازی مسائل پیچیده است.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.