بهترین محافظت در برابر سرقت هویت

این روزها، سرقت هویت با تعداد قربانیانی حدود ده میلیون نفر، تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا، تبدیل به یک نگرانی عمده شده است. بیایید در مورد برخی از بهترین برنامه‌های محافظتی سرقت هویت، بیشتر بدانیم.
يکشنبه، 19 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین محافظت در برابر سرقت هویت
بهترین محافظت در برابر سرقت هویت

 

ترجمه و تألیف: جمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 
این روزها، سرقت هویت با تعداد قربانیانی حدود ده میلیون نفر، تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا، تبدیل به یک نگرانی عمده شده است. بیایید در مورد برخی از بهترین برنامه‌های محافظتی سرقت هویت، بیشتر بدانیم.
سرقت هویت ، که هم چنین به عنوان کلاه برداری هویتی یا جعل هویت نیز شناخته می‌شود، تقلبی است که در آن شخص وانمود می‌کند که شخص دیگری است تا منافعی را به دست آورد. در چنین مواردی، کلاه بردار از اطلاعات شخصی مانند شماره امنیت اجتماعی، اطلاعات کارت اعتباری و غیره برای مقاصد مختلف مانند به دست آوردن یک اتصال تلفنی جدید یا اجاره‌ی یک آپارتمان و یا حتی گرفتن وام و اعتبار استفاده می‌کند. به طور کلی این عمل به صورت غیر قابل تشخیص پیش می‌رود تا زمانی که بررسی گزارش اعتباری انجام می‌شود یا مأمور وصول بدهی برای دریافت آن مراجعه می‌کند. اجازه دهید در مورد سرقت هویت و خدمات محافظتی بیشتر بدانیم.

در مورد سرقت هویت

سرقت هویت می‌تواند به پنج گروه کلی تقسیم شود:
• سرقت هویت تجاری یا کسب و‌ کار: این سرقت هویت برای به دست آوردنِ اعتبار با استفاده از نام تجاری دیگران انجام می‌شود.
• سرقت هویت جنایی: در این جا، وقتی فردی برای هر نوع جرمی باز داشت می‌شود، خود را به عنوان فرد دیگری جا می‌زند.
• سرقت هویت مالی: این سرقت برای به دست آوردن کالا و خدمات با استفاده از هویت دیگران، انجام می‌شود.
• سرقت هویت پزشکی: سرقت هویت انجام شده، برای به دست آوردنِ مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است.
• همانند سازی هویت: ادعا کردن هویت کسی در زندگی روزانه.

سرقت هویت به روش‌های مختلفی مانند سرقت مرسولاتِ پستی، جست ‌‌و جو در زباله ‌دانی برای دست یابی به اطلاعات دور ریخته شده، جست ‌‌و جو در تلفن‌های همراه یا کامپیوترهایی که اطلاعاتشان مرتب شده است، استراق سمع، جیب‌ بری، نفوذ در اطلاعات، پیشنهادات شغلی جعلی، سرقت اطلاعات از طریق فریب کار بران با استفاده از ایمیل‌های به ظاهر آشنا، تباه کردن اطلاعات فرد، هک کردنِ کامپیوتر و یا از طریق سایت‌های شبکه‌‌ی اجتماعی صورت می‌گیرد.

محافظت در برابر سرقت هویت

محافظت در برابر سرقت هویت، نوعی بیمه است که هزینه‌های مربوط به سرقت هویت را پوشش می‌دهد.‌ این بیمه عموماً توسط بانک‌ها یا شرکت‌های کارت اعتباری پیشنهاد می‌شود. برای انتخاب بهترین خدماتِ محافظتی، باید موارد زیر را در نظر داشت.
اعتبار: اعتبار یک شرکت را می‌توان توسط پیشینه‌ی آن‌ها و سطح رضایتی که برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، بررسی کرد. هم چنین، تجربه‌ی پرسنلی که در شرکت کار می‌کنند نیز می‌تواند مفید باشد.
امنیت: امنیت جنبه‌های بسیاری را که شرکت باید ارائه کند، می‌تواند پوشش دهد؛ مانند ویژگی‌های نظارت بر تقلب و هشدارهای تقلب، مسدود کردن یا اتصالِ اعتبار و یا تأیید کردن.
باز یابی: شرکت باید به مسائل حقوقی مانند پر کردن گزارش‌ها، مخالفت با معاملات غیر مجاز و باز یابی اطلاعاتِ به سرقت رفته از مشتریان، کمک کند.
کمک: شرکت باید هدایت و انگیزه‌ی بهتر و پاسخ‌های مفید در مورد کلاه برداری اتفاق افتاده، ارائه کند.
بعضی از بهترین شرکت‌های حفاظتی سرقت هویت در ایالات متحده آمریکا، تراستد آی دی، آیدن تی تی گارد، لایف لاک، آی دی واچ داگ، دبیکس و غیره هستند. این شرکت‌ها ویژگی‌های مختلفی برای محافظت از سرقت ارائه می‌کنند که در حفظ ایمنی هویت یک فرد تا حد زیادی مفید است.
روش دیگر برای جلو گیری از سرقت هویت، مسدود کردن حساب اعتباریِ خود است. در این روش حتی خود شما
نیز نمی‌توانید از حسابتان، پول برداشت کنید. هنگامی که نیاز به قرض گرفتن دارید، می‌توانید حساب خود
را آزاد نموده و بعداً دو باره آن را مسدود کنید. هر چند، هر بار که حساب خود را مسدود یا آزاد می‌کنید باید
مبلغی را بپردازید. میزان این مبلغ به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد و البته برای تمام سه نمایندگی
اعتباری یعنی اکسپرین، ترنسیونیون و کیوفکس خواهد بود.
اما همان ‌طور که آن‌ها می‌گویند، پیش گیری بهتر از درمان است. بیشتر سرقت‌های هویت به دلیلِ غفلت در بخش فردی اتفاق می‌افتد. اگر برخی اقدامات کوچک اما جدی در زندگی روزمره صورت بگیرد، می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات اجتناب کرد. اجازه دهید ببینیم پیش گیری از سرقت هویت چه مراحلی دارد.
بهترین محافظت در برابر سرقت هویت

پیش گیری از سرقت هویت

1. اسنادی که شامل اطلاعات مالیِ خصوصی مانند حساب‌های کارت اعتباری و غیره است را ریز ریز و نابود کنید.
2. هر گونه اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد یا شماره امنیت کارت اعتباری را نگه داشته و به کسی نگویید.
3. از شماره امنیت اجتماعی خود محافظت نموده و آن را روی چک‌ها و غیره نگذارید. هنگامی که کارت‌های دارای اطلاعات شخصی خود را حمل می کنید، مراقب باشید.
4. هرگز رسید کارت‌های اعتباری یا چیزهای مشابه مانند رسید دستگاه خود پرداز که می تواند اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار دهد، رها نکنید.
5. صندوق پست خود را ایمن کنید و آن را قفل نگه دارید. از پرداخت پستیِ صورت حساب‌های مخارج از منزل خود داری کنید، از اداره پست یا موقعیت‌های امن دیگر استفاده کنید.
6. در حالی که پرداخت‌ها را با کارت اعتباری انجام می‌دهید، مطمئن شوید که کارت هرگز از دید شما خارج نشود. اگر این امر ممکن نیست پس پرداختِ نقدی را انتخاب کنید.
7. خودتان را در فهرست ملی "تماس نگیرید" ثبت نام کنید. این باعث اطمینان خواهد شد که شماره‌ی شما از لیست بازار یابان تلفنی حذف شده است. هم چنین، مراسلات بیهوده و به درد نخور و درخواست‌های کارت اعتباری را کاهش دهید.
8. بدون تحقیق در مورد هویت تماس گیرنده، دلیل تماس آن‌ها و این که از طرف کدام شرکت هستند، اطلاعات شخصی خود را پشت تلفن ارائه نکنید. اگر مطمئن نیستید، با شرکت تماس بگیرید تا تأیید کند.
9. توجه داشته باشید که در مورد سیاست محرمانه‌ی شرکتِ کارت اعتباری‌تان، شرکت بیمه و دیگر سازمان‌های این چنینی که اطلاعات خصوصی خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، تحقیق کنید.
10. گزارش اعتباری خود را حد اقل سالی یک بار بررسی کنید. با انجام این کار شما می توانید متوجه شوید که آیا تضادی وجود دارد یا خیر. در این موارد شما می توانید بلا فاصله به شرکت اعتباری یا طلبکار خود هشدار دهید تا از خسارت‌های بیشتر جلو گیری کند.
11. صورت حساب‌های کارت‌های اعتباری خود را مرور کنید و تمام حساب‌هایی که استفاده نمی‌کنید یا نیاز ندارید را ببندید.

در صورتی که تقلبی رخ داده است، با بخش کلاه برداریِ هر یک از هر نمایندگی‌ها تماس بگیرید. از اعتبار دهندگان بخواهید قبل از ایجاد تغییرات در حسابتان یا افتتاح یک حساب جدید، تماس بگیرند و شما را تأیید کنند. با اعتباردهندگانِ حساب اشتباه تماس گرفته واز طریق نامه پی گیری کنید. گزارشی را در ایستگاه پلیس محلی ثبت کرده و یک کپی از آن گزارش را همراه خود نگه دارید. هم چنین یک سند از هر مکاتبه و تماس تلفنی که در روند تشخیص کلاه برداری انجام می‌دهید، نزد خود نگه دارید تا زمانی که پیشینه‌ی اعتبار شما پاک شود. با در نظر گرفتن این توصیه‌ها برای جلو گیری از سرقت هویت، می‌توانید بهترین محافظت از هویت خود و یا پیش گیری از سرقت هویت را تضمین کنید. موفق باشید!



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط