ایده‌هایی برای نمایش استعداد در مدرسه

آیا از نمایش‌های استعدادها به صورت قدیمی و سنتی در مدرسه خسته شده‌اید و به دنبالِ برخی ایده‌های جدید و نو آورانه برای نمایش مدرسه‌ایِ استعدادها هستید؟ این مقاله را بخوانید تا ایده‌هایی برای نمایش‌ استعداد در مدرسه به شما بدهد.
سه‌شنبه، 18 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایده‌هایی برای نمایش استعداد در مدرسه
ایده‌هایی برای نمایش استعداد در مدرسه

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
آیا از نمایش‌های استعدادها به صورت قدیمی و سنتی در مدرسه خسته شده‌اید و به دنبالِ برخی ایده‌های جدید و نو آورانه برای نمایش مدرسه‌ایِ استعدادها هستید؟ این مقاله را بخوانید تا ایده‌هایی برای نمایش‌ استعداد در مدرسه به شما بدهد.
ایده‌هایی برای نمایش استعداد در مدرسه
نمایش استعدادها در مدرسه، فرصتی است که به دانش ‌آموزان شانس و صحنه‌ای برای بروزِ استعدادهایشان در خوانندگی، انجام حرکات موزون، بازیگری و بسیاری از هنرهای دیگر را می‌دهد. اما امروزه، حقیقتِ وجود نمایش‌ها در تلویزیون کاملاً این مفهوم را اندکی تغییر داده است. آن‌ها نسخه‌ی اصلاح شده‌ای از نمایش‌ استعدادها را ارائه می‌کنند که ما با کنجکاوی و اشتیاقِ زیاد تماشا می‌کنیم. در این جا، به معرفیِ برخی از ایده‌های جدید و قدیمی خواهیم پرداخت که نمایش مدرسه‌ی شما را کاملاً به هیجان خواهد آورد.
شما باید در نمایش‌های بسیاری شرکت کرده باشید. واقعاً تفریح فوق ‌العاده‌ای هستند. مدارس و دانشکده‌ها هر ساله چنین نمایش‌هایی را برگزار می‌کنند برای این که به دانش‌ آموزان خود شانسی بدهند تا مهارت‌ها و استعدادهای خود را ارائه‌ کنند. آیا در مدرسه شما نیز نمایش استعداد در حالِ برگزاری‌ است؟ آیا در حال اجرای کوتاه مدتِ ایده‌های خود برای نمایش استعداد در مدرسه‌تان هستید؟ اگر این چنین است، به ایده‌های زیر در سطوح مختلف نگاهی بیاندازید و به تماشاچیانِ خود اجازه دهید لذت برده و اوقات خوشی داشته باشند.

دبستان

حرکات موزون: کودکان به انجام حرکات موزون علاقه دارند. آن‌ها می‌توانند با هر نوع موسیقی، پاهای خود را به رقص آورند. به کودکان اجازه دهید هر سبکی از حرکات موزون را به عنوان علاقه‌ی خود انتخاب کنند.
از حفظ خواندنِ شعر: دانش ‌آموزان مقطعِ ابتدایی در به خاطر سپردنِ اشعار بسیار خوب هستند. به شعری که باید حفظ کنند، مضمون و مفهوم بدهید. از آن‌ها بخواهید با توجه به اشعار یا مضامین، لباسی بپوشند که چهره‌ی متفاوتی به نمایش خواهد داد.
خوانندگی: ما بالغ هستیم و هنوز هم در مورد همه چیز بسیار آگاهانه عمل می‌کنیم. اما بچه‌ها نسبت به روش‌های جهان بی ‌اطلاع هستند. بنا بر این در واقع آن‌ها هستند که می‌توانند بدون ترس، خجالت و یا نگرانی آواز بخوانند. به آن‌ها این فرصت را بدهید تا با صدای خوش آهنگ خود، شما را تحت تأثیر قرار دهند.
نمایش عروسکی: کودکان بسیار شبیه عروسک‌ و عروسک‌های خیمه شب بازی به نظر می‌رسند. بنا بر این، راه انداختن یک نمایش خیمه شب ‌بازی با کمک بچه‌های مدرسه ابتدایی، می‌تواند یک ایده‌ی خوب باشد. شما هم چنین می‌توانید به صورت خلاقانه از عروسک‌های مختلف استفاده کنید.

راهنمایی

نمایش سحر آمیزِ نا موفق: یک نمایش واقعاً بدِ سحر آمیز راه بیاندازید، جایی که در واقع هیچ سحر و جادویی اتفاق نمی‌افتد. آشفتگی و سر در گمی اطراف را در بر می‌گیرد . تماشاچیان عاشق این آشفتگی خواهند بود.
نمایش کوتاه: یک نمایش کوتاه با گروهی از دانش ‌آموزان آماده کنید. به آن‌ها یک کیف پر از اشیاء عجیب و غریب بدهید و از آن‌ها بخواهید تا این اشیاء را به صورت خلاقانه در بازی خود دخالت دهند. این چیزی بسیار متفاوت و خود جوش خواهد بود.
انجام حرکات موزون: شما حتی می‌توانید برای یک رقابت معمولیِ حرکات هماهنگ دو نفره یا انفرادی در هر شکلِ حرکات موزونِ معاصر، که زیاد هم شناخته شده نیست، برنامه‌ ریزی کنید.
ذهن خود را با آزمون (اطلاعات عمومی) به فعالیت وادارید: دانش ‌آموزان در این مقطع بسیار کنجکاو و تیز هوش هستند. به آن‌ها اجازه دهید با آماده کردن خود برای آزمون، چیزهای جدید را کشف کنند.

دبیرستان

نمایش تندیس: نظرتان در مورد برگزاریِ نمایش تندیس چیست؟ برخی از دانش‌آموزان را به عنوان برخی شخصیت‌های نمایشی معروف مثل پائولو، رندی و سیمون آماده کرده و گزارش خنده‌داری برای اجرایِ این تندیس‌ها به آن‌ها بدهید.
می‌توانید یک استاد حرکات موزون باشید؟ این یکی از هیجان‌انگیزترین نمایش‌ها برای دانش‌آموزان دبیرستانی است که پر از انرژی و شور و هیجانِ جدید بوده و همیشه منتظر فرصتی برای نمایش استعدادهای خود هستند.
کرکئو شبانه: این یک رقابت خوانندگی خود جوش است که شرکت‌کنندگان روی تِرَکِ مورد علاقه‌ی خود می‌خوانند و بعداً دیگران به آن‌ها ملحق می‌شوند.
حرکات هماهنگ با عصا: انواع مختلفی از عصا و آهنگ‌‌ را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده و به آن‌ها بگویید به بهترین روش ممکن از این ابزار استفاده کنند.
نمایش‌ استعداد همیشه یک سرگرمی عالی برای دانش‌آموزان و تماشاچیان بوده است. یک دروازه‌ی خوب برای دانش ‌آموزان است تا استعدادهای خود را نشان داده و اعتماد به نفس‌شان را بیشتر کنند. غیر از ایده‌های ذکر شده در بالا، شما هم چنین می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ی خود را ایجاد کنید. سطح استعداد دانش ‌آموزان و علاقه‌ی تماشاچیان را در ذهن خود نگه دارید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.