ده نظریه ی برتر مثلث برمودا

راز مثلث برمودا یکی از محبوبترین اسرار در جهان محسوب میگردد. افراد بسیاری در تلاش برای حل نمودن این راز که به مدت سالها انسان را سر در گم گردانیده است چندین نظریه را مطرح ساخته اند، و ما در این جا ده تا از این
يکشنبه، 6 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده نظریه ی برتر مثلث برمودا
ده نظریه ی برتر مثلث برمودا

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
راز مثلث برمودا یکی از محبوبترین اسرار در جهان محسوب میگردد. افراد بسیاری در تلاش برای حل نمودن این راز که به مدت سالها انسان را سر در گم گردانیده است چندین نظریه را مطرح ساخته اند، و ما در این جا ده تا از این نظریه ها را می آوریم. از خواندن آن‌ها لذت ببرید!
مثلث برمودا منطقه ای واقع در ناحیه ی شمال غربی اقیانوس اطلس و در خارج ساحل فلوریدا است که بر طبق گزارشات از بالاترین تعداد هوا پیماها و کشتی هایی برخوردار است که به طوری اسرار آمیز و بی آن که از خود رد و نشانی بر جای گذارند نا پدید گردیدند. این نقطه منطقه ای است که تقریباً به شکل یک مثلث قرار دارد و در میان شهر میامی در ساحل فلوریدا و دو جزیره ی دیگر به نام های جزیره ی برمودا و جزیره ی سن خوآن واقع در کشور پورتوریکو قرار دارد. معمای مثلث برمودا که هم چنین با نام "مثلث شیطان" و یا "جزیره ی شیاطین" هم شناخته میشود، حتی تا امروز هم حل نشده باقی مانده است. با این وجود، نظریه های متعددی مطرح گردیده اند که حتی شامل آن دسته از نظریه هایی میشوند که حتی به وجود عناصر ماوراء الطبیعه و غیر عادی اشاره می نمایند. فقط این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید تا متوجه شوید که کدام یک از آنها ده نظریه ی برتر مثلث برمودا به حساب میآیند.
ده نظریه ی برتر مثلث برمودا

ده نظریه ی برتر پس پرده ی مثلث برمودا

در این جا ده نظریه ی برتری که در تلاش بر می آیند تا این معما را توضیح دهند آورده شده اند.

نظریه ی 10: تأثیر یک ستاره ی دنباله دار

نخستین نظریه ای که ما آن را در این جا مورد بررسی قرار میدهیم نظریه ی است که اظهار میدارد در حدود چند هزار سال پیش ستاره ی دنباله داری از فضای خارجی به سطح کره ی زمین و در نزدیکی منطقه ای که در حال حاضر مثلث برمودا نام دارد برخورد نمود. به نظر میرسد افرادی که این نظریه را باور دارند، این موضوع را هم پذیرفته باشند که بقایای این ستاره ی دنباله دار جایی در اعماق اقیانوس اطلس قرار دارد و این میدان الکترو مغناطیسی همین ستاره ی دنباله دار است که موجبات تمامی این مسائل را به وجود آورده است، از جمله قطع شدن سیگنال هوا پیماها. هنوز هیچ گونه نشان های از یک ستاره ی دنباله دار و یا چیزی مشابه آن یافت نگردیده است و در فقدان هر گونه مدرک، این نظریه چیزی جز یک فرض باقی نمی ماند.

نظریه ی 9: جهش زمانی

این نظریه یکی از محبوبترین نظریه ها به حساب میآید، حتی با وجود این واقعیت که هیچ گونه مدرکی در اثبات آن وجود ندارد. نظریه ی "جهش زمانی" ادعا میکند که دلیل این همه ناپدید شدنها سفر زمانی است. به عبارت دیگر، این نظریه بیان مینماید که هنگامی که سر و کار چیزی با مثلث برمودا میافتد، آن چیز یا سفری به عقب در زمان پیدا خواهد کرد و یا این که به زمانی در آینده خواهد رفت. هم چنین افرادی نیز پیدا میشوند که گزارش مشاهده ی یک ابر تونل شکل را در اطراف این منطقه داده اند که آنها بر این باور هستند که تونلی برای سفر در زمان است.

نظریه ی 8: حمله ی دزدان دریایی

با وجود این که نمیتوان به طور کامل این نظریه را رد کرد، اما این عامل نمیتواند دلیل نا پدید شدن هوا پیماها را توضیح دهد. بر طبق این نظریه، دلیل این که چرا کشتیهای بسیاری در این منطقه نا پدید گردیده اند وجود دزدان دریایی ای است که به طور خاص در این قسمت از اقیانوس اطلس به فعالیت میپردازند. دزدی دریایی علت پس پرده ی بسیاری از موارد نا بودی و نا پدید شدن کشتی های بزرگ در دیگر بخش های جهان در گذشته بوده است. برخی از نظریه پردازان بر این نظر هستند که علاوه بر حمله ی دزدان دریایی، حمله ی کشتی های دشمن نیز میتواند از جمله این دلایل باشد. امکان دارد که این نظریه حداقل در باره ی برخی از موارد نا پدید شدن ها در گذشته واقعی از کار در آید.

نظریه ی 7: گاز متان

چیزی که این نظریه برای اظهار کردن دارد این است که گاز متان را تا حد زیادی مسبب شهرت بد نام منطقه ی مثلث برمودا میداند. بر طبق این نظریه، حباب های گاز متانی که به سمت روی سطح آب میآیند موجب کاستن از چگالی آب اقیانوس و بدین ترتیب پایین آوردن نیروی بالا بر اعمال شده به وسیله ی آب اقیانوس میشوند. به همین خاطر امکان دارد که کشتی های بزرگ دیگر قادر نباشند که بر روی سطح آب اقیانوس شناور باقی بمانند و ممکن است بی هیچ رد و نشانی نا پدید گردند. اما چه اتفاقی بر سر بقایای کشتی های میافتد؟ باید بتوان آنها را جایی در اعماق اقیانوس پیدا نمود، این طور نیست؟ خوب، به نظر میرسد که برای این مورد هم یک توضیح عملی وجود داشته باشد! جریان های شدید خلیج مکزیک آنها را به سمت جایی بسیار دورتر از منطقه حرکت میدهد. خوب، حتی در صورتی که این نظریه قابل قبول به نظر آید این واقعیت هم چنان پای بر جا می ماند که هیچ منبعی از گاز متان در زیر آب که در نزدیکی این منطقه باشد وجود ندارد.

نظریه ی 6: شهر آتلانتیس

این نظریه مورد حمایت آن دسته از افرادی قرار میگیرد که بر این باور هستند که شهر گم شده ی آتلانتیس در مکانی در نزدیکی کشور باهاما واقع گردیده بوده است. آنها هم چنین بر این باور هستند که این شهر اسرار امیز هم چنان در جایی زیر اقیانوس مدفون باقی مانده است و افسانه ها میگویند که نیروی این شهر از انرژی به دست آمده از کریستال هایی پر قدرت تأمین میشود. بر طبق این نظریه، اثر بقایای همین کریستال ها چیزی است که مسبب ایجاد اختلال در سیگنال های رادیویی هواپیما میشود. حتی مدارکی فرضی دال بر وجود چنین قارهای وجود دارد، مهمترین آنها جاده ی بیمینی است که یک سازه ی سنگی عجیب و غریب است که به نظر میرسد یک کارگاه کشتی سازی قدیمی باشد.

نظریه ی 5: فعالیت موجودات فرا زمینی

تفاوت اندکی در دو روایت از این نظریه وجود دارد، اما ایده ی اصلی هر دوی آنها یکی است: فعالیت موجودات بیگانه علت پس پرده ی تمامی نا پدید گشتنهای این همه کشتی و هوا پیما است. یکی از این روایات چنین اظهار میدارد که تمامی این اتفاقات به خاطر بیگانگان و یا موجوات زندهای از دیگر سیارات اتفاق میافتد که اقدام به ربودن افراد مینمایند، در حالی که روایت دیگر از نظری اندکی متفاوت برخوردار است. این روایت این گونه بیان مینماید که گاهی اوقات هواپیماها و کشتیهایی که در این منطقه به مسافرت میپردازند، به هنگامی از آن جا سر در میآورند که از قرار معلوم موجودات بیگانه در حال سفر بین سیاره ی ما و سیاره ی خودشان هستند. سپس این کشتیها خود به خود به یک بعد دیگر برده میشوند و یا شاید، چه کسی میداند، حتی امکان دارد که کلاً به یک سیاره ی دیگر برده شوند. و سپس به نظر میرسد که این هواپیماها و کشتیهای نگون بخت قادر به بازگشت نخواهند بود و یا این که حد اقل این چیزی است که این نظریه از شما میخواهد تا بپذیرید. با وجود این حقیقت که هیچ گونه مدرکی حاکی از درست بودن این نظریه وجود ندارد، اما این نظریه تا کنون محبوبترین نظریهای بوده است که در باره ی مثلث برمودا ارائه گردیده است و قدرت تخیل همگان را به خود جلب کرده است. این امر پس از اکران فیلم استیون اسبیلبرگ با نام "برخورد نزدیک از نوع سوم" حتی افزایش هم پیدا کرد.

نظریه ی 4: میدان مغناطیسی قوی

این نظریه اظهار میدارد که دلیل اتفاقاتی که موجب آوازه ی بد نام منطقه ی مثلث برمودا گردیده است، میدان مغناطیسی کره ی زمین در این منطقه ی خاص است. در اغلب مواد مشاهده شده است که عقربه های قطب نما در نزدیکی این منطقه با سرعت زیادی شروع به چرخش مینمایند و لوازم جهت یابی عمل کرد مناسب خود را از دست میدهند. این امر بدین دلیل است که این منطقه یکی از دو ناحیه ای قرار گرفته بر روی کره ی زمین است که در آن شمال جغرافیایی با شمال مغناطیسی تقارن پیدا مینماید. به همین علت است که توفان های الکترو مغناطیسی ای که در زیر سطح زمین شکل میگیرند به سمت بالای جو برخاسته و از پس خود یک مه را بر جای میگذارند. این باور وجود دارد که تأثیرات مغنناطیسی شدید در این ناحیه مسئول ناپدید شدن چنین افراد بسیاری در هوا شده است.

نظریه ی 3: پایگاه نظامی ایالات متحده ی آمریکا

آیا تا کنون چیزی درباره ی منطقه ی 51 شنیده اید؟ این منطقه محل پایگاه نیروی هوایی دولت ایالات متحده ی آمریکا است که در آن آزمایش تجهیزات نظامی صورت میپذیرد و به خاطر گزارشات بسیاری که از مشاهده ی اجسام پرنده ی نا شناخته در این منطقه به دست رسیده مشهور است. خوب، پایگاه آزمایشی مشابهی نیز متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا در جزایر آندروس در کشور باهاما وجود دارد. برخی از افراد بر این باور هستند که این مقر چیزی بیش از یک پایگاه ساده ی آزمایش تسلیحاتی است و این مکان جایی است که دولت تجهیزاتی را در آن ساخته که به وسیله ی آن با موجودات فرا زمینی ارتباط برقرار نماید. و از قرار معلوم این یک نوع فناوری پیش رفته است که با نا پدید شدن کشتیها و هوا پیماها در ارتباط است!

نظریه ی 2: آب و هوای توفانی

این نظریه، یکی از قابل قبولترین نظریه هایی است که به توضیح دادن این معما میپردازد. اقیانوس اطلس به داشتن کولاکها، تند بادها و آب و هوای توفانی خود مشهور است. کولاکهای شدید و تند بادها موجب بلند شدن امواج تا ارتفاع 80 پایی و یا بیشتر میگردند. به این موضوع جریانات شدید خلیج مکزیک را هم اضافه نمایید تا با وضعیتی رو به رو شوید که فرار کردن از آن تقریباً غیر ممکن است. حتی خطرات بیشتری در زیر اقیانوس در کمین هستند، چرا که این ناحیه عمیقترین منطقه ای است که در اقیانوس اطلس وجود دارد، منطقه ای در مرز کشور پورتوریکو. از این رو، در صورتی که یک کشتی و یا یک هواپیما در کولاک گیر کند و در اعماق آبهای اقیانوس اطلس غرق شود، به خوبی به نظر میآید که بدون بر جای گزاردن هر گونه رد و نشانی از خود ناپدید گردیده باشد!

نظریه ی 1: خطای انسانی

این نظریه که دلیل شماره ی یک برای نا پدید گردیدنها محسوب میشود بیان مینماید که تمامی این اتفاقات در نتیجه ی بروز خطای انسانی به وقوع پیوسته اند. منطقه ی موجود در اطراف مثلث برمودا شامل سلسلهای از چند جزیره میشود که هر کدام از آنها شبیه به یک دیگر هستند. به دلیل این امر، یافتن مسیر خود در آن جا تبدیل به کار بسیار دشواری می‌گردد. علاوه بر این، آب و هوای توفانی و کولاکها بر عامل خطر می افزایند. در چنین موقعیتی و هنگامی که شما گم شده اید، پیدا کردن مسیر خود و باز گشتن کار بسیار دشواری میگردد. هم چنین، این ناحیه رفت و آمد بسیار زیادی را تجربه مینماید که این امر احتمال بروز سانحه را افزایش میدهد.
این موارد ده نظریه ی برتر مثلث برمودا بودند که به طور اختصار توضیح داده شدند. خوب، به نظر کدام نظریه مناسبترین گزینه برای توجیه این معمای مشهور است؟ بسیار خوب، ما تصمیم این کار را بر عهده ی خود شما وا میگذاریم!



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا