راه‌های حفاظت از محیط زیست در کسب و کار

واقعا چشم پوشی کردن از این همه تبلیغی که با ریش خند از افراد می‌خواهد در خانه یا در محیط کار مواظب محیط زیست باشند؛ سخت است. ما می‌دانیم که محافظت از محیط زیست برای محیط پیرامون و نسل آینده‌ی‌مان بسیار مفید است،
يکشنبه، 6 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌های حفاظت از محیط زیست در کسب و کار
راه‌های حفاظت از محیط زیست در کسب و کار

 

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
واقعا چشم پوشی کردن از این همه تبلیغی که با ریش خند از افراد می‌خواهد در خانه یا در محیط کار مواظب محیط زیست باشند؛ سخت است. ما می‌دانیم که محافظت از محیط زیست برای محیط پیرامون و نسل آینده‌ی‌مان بسیار مفید است، اما آیا روش‌های حافظت از محیط زیست برای کسب و کار هم سودی دارد؟
راه‌های حفاظت از محیط زیست در کسب و کار
آمار نشان می‌دهد اگر شرکت‌های کوچک تجاری شروع کنند به جای کاغذهای معمولی از کاغذهای الکترونیکی استفاده کنند می توانند در سال 30000 دلار صرفه جویی کنند. با نگاهی به وضعیت فعلی اقتصادی، به اعتقاد من پول حاصل از این صرفه جویی بسیار مفید است و می‌توان از آن برای کار با ارزشی استفاده کرد. علاوه بر نجات دنیا، استفاده از روش‌های حفاظت از محیط زیست در کسب و کار، نه تنها به محل کار جوی دوستانه نسبت به محیط زیست می‌دهد بلکه از نظر اقتصادی در آینده بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

راه‌هایی برای کسب و کار سبز

امروزه خانه‌هایی که در آن به حفاظت از محیط زیست توجه می‌شود رفته ‌رفته به پدیده‌ی رایجی تبدیل می‌شوند اما مردم چیز زیادی درباره‌ی " کسب و کار سبز (حفاظت از محیط زیست در محیط کسب و کار)" نمی‌دانند. کسب و کار سبز به معنای اجرای روش‌های سازگار با محیط زیست است که می‌تواند تولید را بیشتر کند و از هزینه‌های غیر ضروری بکاهد. روش‌های زیر بینش بهتری در مورد راه‌های حفاظت از محیط زیست در کسب وکار به شما می‌دهد.

کاهش زباله

معرفی برنامه‌ی مؤثری برای مدیریت زباله‌ شروع بسیار خوبی است. یک تیم مدیریت زباله استخدام کنید که ایده‌های جدیدی برای کاهش زباله‌ها و راه‌های مقرون به صرفه‌ای برای حفاظت از محیط زیست ارائه دهد. این تیم می‌تواند کار خود را با آموزش کار کنان در مورد اهمیت باز یافت و خرید کالاهای گیاهی (ارگانیک) شروع کند.

صرفه جویی در روشنایی

لامپ‌های CFL (لامپ فلورسنت فشرده) 75% کم‌تر از لامپ‌های رشته‌ای معمولی انرژی مصرف می‌کنند و انتخاب آن‌ها موجب می‌شود هزینه‌ی بسیار کم‌تری برای برق بپردازیم. وظیفه هر کارمندی است اطمینان حاصل کند که از هدر رفتن غیر ضروری برق تا آن جا که ممکن است جلو گیری می‌شود. استفاده از لامپ‌ها و وسایل روشنایی که دارای رتبه بندی انرژی استار هستند را جزو خط مشی‌های خود قرار دهید چرا که این‌ گونه وسایل دو سوم کم‌تراز لامپ‌های معمولی انرژی مصرف می‌کنند. نصب و راه‌اندازی تایمرها و سنسورهای حرکتی که به طور خودکار وقتی به نور نیاز نیست روشنایی‌ها را خاموش می‌کند، نقش مهمی ‌در کاهش هزینه‌های برق ایفا می‌کند. شرکت‌های بزرگی مانند جنرال الکتریک شرکت‌های چند ملیتی را به خرید محصولات سازگار با محیط زیست تشویق می‌کنند. استفاده از این محصولات کمک به حفظ محیط زیست است.

صفحات (پانل‌های) خورشیدی

اگر چه نصب صفحات خورشیدی فرایندی هزینه‌بر است، این کار سرمایه گذاری بسیار خوبی است که باید تشویق شود. این صفحات از سیلیکون ساخته شده است و انرژی خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. صفحات نور خورشید را جمع می‌کنند. آن را از قسمتی نیمه رسانا عبور می‌دهند و سپس به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. و چون نور خورشید رایگان و فراوان است صفحات خورشیدی موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها می‌شوند. این صفحات با ضمانت 15 سال و بیشتر فروخته می‌شوند؛ البته هیچ جزء متحرکی ندارند و از این رو نیازی به نگه داری و تعمیر پیدا نمی‌کنند. بهترین چیز در مورد نصب صفحات خورشیدی مزایایی است که دولت در اختیار فرد قرار می‌دهد. دولت %30 اعتبار مالیاتی از کل هزینه‌های نصب و راه ‌اندازی شما را می‌دهد. و تنها این نیست، برای شرکت‌هایی که صفحات خورشیدی را نصب و استفاده از انرژی سبز را ترویج کنند، مزایای محلی و استانی گوناگون دیگری نیز وجود دارد.

استفاده نکردن از کاغذ

بهترین راه برای کسب و کار سبز به حد اقل رساندن استفاده از کاغذ است. مطمئن شوید که کاغذ بازی‌های بزرگ به صورت اینترنتی انجام می‌شود. مثلاً ارسال کتابچه‌های راه نما برای کارمندان و به روز رسانی این کتاب‌ها اینترنتی انجام ‌شود به جای این که برای هر فرد نسخه‌ی جداگانه چاپ کنیم. هم چنین روی اینترنت قرار دادن اسناد مهم، به روز رسانی آن‌ها را آسان می‌کند.

گیاه بخرید

گیاهان نه تنها دفتر کار را زیباتر می‌کنند، بلکه با انتشار اکسیژن در جذب آلاینده های موجود در هوا نقش مؤثری دارند. حتی می‌توان مواد زائد گیاهان را باز یافت و به عنوان کود آلی استفاده کرد و با این کار صرفه جویی خوبی در هزینه‌ها می‌شود.

ترویج شیوه‌های سبز

راه ‌اندازی ایده‌ها و روش‌های سبز در کسب و کار در دراز مدت سود آوری خوبی نشان داده است. آمارها نشان می‌دهد که شیوه‌های سبز موجب بازگشت مثبت سرمایه و حفظ روابط خوبی بین شرکت‌های تجاری و نهادهای محیط زیست دولتی، استانی و محلی می‌شوند. این امر خود موجب سهولت در حساب رسی می‌شود.
حفاظت از محیط زیست در کسب و کار دیگر یک انتخاب نیست بلکه وظیفه است و برای همین شرکت جستن در این گونه فعالیت‌ها توسط همه‌ی ما حائز اهمیت است. اهمیت در پیش گرفتن شیوه‌های سبز بیش از پیش افزایش یافته است. پس همین حالا شروع کنید و به ساخت سیاره‌ای تمیز برای نسل‌های آینده کمک کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.