آشنایی با نام های خداوند: الرّائی

الرائی به معنی بیننده و داننده است و مداومت بر این اسم برای حصول معرفت و بصیرت نافع است و همراه داشتن مکسَّر این اسم نیز همین فایده را دارد:
پنجشنبه، 8 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نام های خداوند: الرّائی

عدد ابجدی: 221 الرائی به معنی بیننده و داننده است و مداومت بر این اسم برای حصول معرفت و بصیرت نافع است و همراه داشتن مکسَّر این اسم نیز همین فایده را دارد:
 

ر

ا

ء

ی

ی

ر

ء

ا

ا

ی

ء

ر

  شکل شماره(1)

پژوهه در مفهوم الرّائی از مترجم

«الرّائی» یکی از اسامی خداوند به معنای بینا و بیننده می باشد. البتّه رؤیت خداوند همانند رؤیت ما نیست که نیاز به حس بینایی داشته باشد.

اشخاصی که مراتب سه گانه ی یقین را سیر کرده اند، بی شک خدا را بینا و دانا و شنوا می دانند و همیشه جلالت و عظمت او را در نظر دارند و هرگز در محضر او شاهد و ناظر بر اعمال همه است عمل ناشایست انجام نمی دهند.

«بگو شما به عمل کوشید که خدا عمل شما را خواهد دید و پیغمبر او و مؤمنان نیز اعمال شما را نظاره گرند. به زودی به جهان غیب و شهودتان می برند و خدا شما را از اعمالیکه انجام داده اید خبر می دهد».

بنابراین کسی که خدا را رائی و بینا بداند همیشه بزرگی و عظمت او را در نظر می گیرد و هرگز در محضر او کار قبیح نمی کند چرا که خشیت و ترس از حقتعالی را در اعماق جان دارد.

«از بندگان خدا تنها آنان که عالِم به مقام کبریایی حق هستند در حال خشیت از وی می باشند». «فاطر/28»
نویسنده: ملاحبیب الله شریف کاشانی
مترجم و شارح: استاد محمد رسول دریایی

منبع:  شریف کاشانی، ملاحبیب الله؛ (1383)، خواص و مفاهیم اسماء الله الحُسنی(نامهای زیبای خداوند)، ترجمه ی محمدرسول دریایی، تهران: نشر صائب، چاپ ششم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.