سبد گل قلاب بافی

بافت این سبد گل بسیار آسان است. شما می توانید آن را برای کارهای تزئینی استفاده نمایید. مثلا با چسباندن آهن ربا به پشت کار، آن را به درب یخچال یا چارچوب های فلزی بزنید و یا اینکه به میخ کوچکی آویزان نموده و … .مطمئن
سه‌شنبه، 11 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سبد گل قلاب بافی
سبد گل قلاب بافی

 






 

سبد گل

بافت این سبد گل بسیار آسان است. شما می توانید آن را برای کارهای تزئینی استفاده نمایید. مثلا با چسباندن آهن ربا به پشت کار، آن را به درب یخچال یا چارچوب های فلزی بزنید و یا اینکه به میخ کوچکی آویزان نموده و … .مطمئن باشید که هر چقدر هم مبتدی باشید، از عهده بافت آن بر می آیید. امتحان کنید. زیبایی اش خیره کننده است.

وسایل لازم:

– کاموای رنگی برای سبد
– کاموای سفید برای گلها
– قلاب (ترجیها شماره ی پایین)
– مهره های کوچک( اختیاری است)
– آهن ربا
بافت های بکار رفته: زنجیره، پایه کوتاه، پایه بلند، شلال یا بخیه ،پایه سوبل یا پایه بلند دوتایی (کاموا رو 2دفعه دور قلاب بپیچید . بعد بکنید توی حلقه پایه کوتاه و کاموا رو بکشید بیرون . تا اینجا 4تا حلقه روی قلاب دارید .کاموا رو بگیرید از 2تای آخری رد کنید .3 تا حلقه روی قلاب می ماند . کاموا رو بگیرید از 2تا آخری رد کنید 2حلقه روی قلاب دارید . کاموا رو بگیرید از آن 2 تا رد کنید .چون 3دفعه این مراحل رو انجام می دهیم به آن پایه سوبل می گویند.

دستورالعمل بافت

ردیف 1: 8 زنجیر ببافید.در دومین زنجیره بعد از قلاب یک پایه کوتاه ببافید.در زنجیره های بعدی هم پایه کوتاه ببافید تا آخر . یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف 2: در اولین پایه کوتاه 2 پایه کوتاه ببافید. در بقیه یک پایه کوتاه ببافید. در آخرین پایه کوتاه ، دو پایه کوتاه ببافید. یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف 3: در هر پایه کوتاه یک پایه کوتاه بزنید. یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف 4: ردیف 2 را تکرار کنید. یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف 5: ردیف 3 را تکرار کنید. یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف 6: ردیف های 6،8،10،12،14،16،18 را مانند ردیف 2 ببافید. یک زنجیره بزنید و برگردید.
ردیف7: ردیف های 7،9،11،13،15،17،19 را مانند ردیف 2 ببافید.
ردیف 8: پس از اتمام ردیف 19 زنجیره نزنید و برنگردید. بلکه شروع کنید به پایه کوتاه زدن و این کار را ادامه دهید تا دورتادور کار را پایه کوتاه ببافید. فقط یادتان باشد که در گوشه های پایین سبد ، دو پایه کوتاه در یک پایه کوتاه (که در گوشه های پایین سبد می باشند)ببافید.
ردیف 9: وقتی به بالای سمت راست سبد رسیدید، در اولین پایه کوتاه ، یک پایه کوتاه،* 2 زنجیره، 3 پایه بلند ببافید، دو پایه کوتاه را نبافید. در پایه کوتاه بعدی ، یک پایه کوتاه ببافید. * قسمت بین دو ستاره را تا آخر ردیف تکرار کنید تا لبه بالایی سبد را پر کند. سپس نخ را کور کنید.
سبد گل قلاب بافی
سبد کامل شد.

دسته ی سبد
1. هر اندازه که دوست دارید دسته ی سبد باشد، زنجیره ببافید.( حواستان باشد که قرار است دسته ی سبد تا بخورد.) در پنجمین زنجیره بعد از رنجیره ای که قلاب در آن است، *یک پایه بلند ببافید.یک زنجیره ببافید. زنجیره ی بعدی را نبافید، در زنجیره ی بعدی یک پایه بلند ببافید.* قسمت بین دو ستاره را تا آخر ردیف تکرار کنید.( دقت کنید که در آخر یک پایه بلند داشته باشید.)
2. یک زنجیر بزنید و سپس دور کار را پایه کوتاه ببافید.( توجه داشته باشید که روی همه ی پایه بلند ها و زنجیره ها پایه کوتاه بزنید.)
3. دسته را دولا نموده و توسط نخ و سوزن به پشت سبد بدوزید یا بچسبانید.(به عکس نگاه کنید، ایده بگیرید.) . کور کنید.
دسته کامل شد.

گلها
1. یک حلقه ی طلایی ببافید. در داخل آن 10 پایه کوتاه ببافید.
2. آخرین پایه کوتاه را توسط یک بخیه یا شلال به پایه کوتاه بعدی وصل کنید. تا حلقه بسته شود.
3. 2 زنجیره ببافید.در اولین پایه کوتاه، یک پایه بلند، یک پایه ی سوبل ببافید.در پایه کوتاه بعدی، یک پایه سوبل، یک پایه بلند ببافید . دو زنجیره ببافید. سپس با شلال به همان پایه کوتاه (منظور دومین پایه کوتاه است). وصل نمایید. این کار را ادامه دهید تا جمعا 5 گلبرگ داشته باشید.
4. در وسط گل می توانید یک مهره بدوزید.یا اینکه حتی می توانید از همان ابتدا وسط گل را به رنگ دیگری ببافید.
5. در مجموع 7 گل ببافید . و با توجه به عکس آنها را به سبد وصل نمایید.
6. می توانید یک ربان کوچک به دسته بدوزید یا بچسبانید.
7. یک یا چند آهن ربای کوچک به پشت کار بچسبانید .

منبع مقاله :
سایت دونه دونه



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.