ناشناس

جستجوی کلمات جنسی پسر12 ساله م در ایترنت

مدتی است پسر12سالم کلمات جنسی را در اینترنت جستجو میکند و تصاویر و کلمات نامناسبی را متاسفانه مشاهده کرده .کامپیوتر در معرض دید ماست ولی وقتی ظهرخوابیم این کار را میکند.خودم و پدرش دبیریم ولی نمیدانم چه برخوردی کنم فعلا به پدرش نگفته ام و به روی خودم نیاوردم خیلی نگرانم .در ضمن برادری9 ماهه هم دارد. پدرش هم فردی عصبی است.لطفا کمکم کنید
دوشنبه، 13 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

جستجوی کلمات جنسی پسر12 ساله م در ایترنت

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 37 ساله )

مدتی است پسر12سالم کلمات جنسی را در اینترنت جستجو میکند و تصاویر و کلمات نامناسبی را متاسفانه مشاهده کرده .کامپیوتر در معرض دید ماست ولی وقتی ظهرخوابیم این کار را میکند.خودم و پدرش دبیریم ولی نمیدانم چه برخوردی کنم فعلا به پدرش نگفته ام و به روی خودم نیاوردم خیلی نگرانم .در ضمن برادری9 ماهه هم دارد. پدرش هم فردی عصبی است.لطفا کمکم کنید


مشاور: احسان فدایی

پرسشگر محترم
نگرانی شما در رابطه با فرزندتان کاملا بجا و عقلایی است، اما مواظب باشید که در این خصوص دچار افراط نشوید، چرا که زیاده روی در چنین حالتی نه تنها کمکی به حل مشکل نخواهید کرد، بلکه ممکن است سبب انحراف بیشتر فرزندتان شوید.
کتک زدن یا برخورد شدید با فرزند 12 ساله تان  نه مشکلی را حل می کند و نه موجب از یاد رفتگی این تصاویر  و آدرس‌های مبتذل می شود بلکه باعث می شود فرزند شما بیشتر به دیدن این تصاویر حریص شود و آنها را مخفیانه ببینید. شاید بتوان مقصر اصلی را خود شما دانست که با بی توجهی و عدم نظارت بر کامپیوتر  و استفاده آن موجبات انحراف فرزندتان را فراهم آورده اید. البته درست است که سیستم شما در دسترس و در معرض دید همه است ولی مهم این است که کسی هم حضور داشته باشد. طبیعتاً موقع خواب و استراحت شما فرزندتان خیالش از این بابت راحت است و به کنجکاوی خود می پردازد.
اما برای حل مشکل در ادامه ابتدا قدری در رابطه با هرزه بینی و علل روی آوری به آن با شما سخن خواهیم گفت و پس از آن راهکارهایی برای حل مشکل تقدیمتان خواهیم کرد.
«هرزه‌بینی» اختلال «هرزه بینی» که از جمله ارمغان‌های تکنولو‍ژی رسانه‌ای دوران جدید است، متعلق به قشر جوان و یا یک گروه سنی خاص نیست، بلکه موضوعی است که براحتی می تواند بر هر گروه سنی، جنسی، ملیتی، گروه های فرهنگی و حتی مذهبی تاثیر گذار باشد. با چنین رفتارهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. هرزه‌بینی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل خارج می شود. باور این نکته ضروری است که هرزه‌بینی و هرزه نگاری (پورنوگرافی - pornography) تنها تولید و مشاهده جنسی نیست، بلکه اعتیادی است که هم چون مواد مخدر، ویرانگر و دارای درجات مختلف می باشد. «هرزه‌بینی» به معنای استفاده (غالبا مشاهده) مطالبی است مستهجن که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتاً به قصد تحریک جنسی ارائه می‌شوند. «علت شناسی هرزه بینی» این اختلال می‌تواند دارای علل مختلفی باشد؛ از جمله: 1. وجود محدودیت‌های انعطاف ناپذیر و افراطی و بدرفتاری در سنین کودکی. 2. وجود صفات یا رفتارهای هرزه‌بینانه در والدین، آشنایان یا همسالان. 3. داشتن روحیه‌ای منزوی، تنها و کسل. 4. وجود استرس به عنوان یـک عامل برانگیزنده و تشدید کننده: در واقــع فـــرد از طریق مشاهده سکس و بازسازی ذهنی و رفتاری آن، آلام عاطفی و عـقـده هـای روانــی خود را تسکین می دهد. باید توجه داشت که نباید ابتلا به این اختلال را بـــا شــهــوت جنسی قوی اشتباه گرفت. فرد هرزه‌بین ممکن است دارای شـهـوت جـنـسـی اندکی باشد. 5. رؤیاپردازی جنسی: انگیزه ابتدایی یا در ادامه مشاهده‌گری این تصاویر، دیدن جنبه تفریحی سکسی است. 7. دریافت تحریک برای خود ارضائی. 8. وسوسه شیطان و گرایش های نفسانی.
خواهر محترم اکنون که با این مساله بیشتر آشنا شده اید، نکات و راهکارهای زیر را به دقت مطالعه نموده و بکار ببندید تا انشا الله هرچه زودتر این مشکل برطرف گردد. 1. آرامش خودتان را کاملا حفظ نمایید تا مبادا حرکت نسنجیده ای از شما سر بزند. 2. کنجکاوی های جنسی فرزندتان در این سن تا حدود زیادی طبیعی است. 3. به هیچ وجه نباید برخورد تند و سرکوبگرانه با او انجام دهید. 4. وجود یک مشکل در یکی از اعضای خانواده غالبا نشان از کژکاری یا نا هماهنگی دیگر اعضای خانواده دارد، بنابراین او را به چشم یک مقصر یا گناهکار نگاه نکنید، بلکه در پی کشف عوامل بوجود آورنده و تقویت کننده رفتار اشتباه او باشید. 5. پدر بچه باید در جریان این مساله قرار بگیرد، اما اگر احتمال می دهید که او بیش از حد عصبانی شود یا حرکت غیر معقولی انجام دهد، این کار را با دقت انجام دهید و یا اینکه از یک مشاور بخواهید او را توجیه نماید. البته ابتدا خودتان سعی کنید این موضوع را حل کنید اگر نشد از پدرش کمک  بگیرید. 6. اگر شما و همسرتان مهارت های تعامل با یک نوجوان را نمی دانید، بهتر است در این زمینه مطالعه نمایید و یا اینکه توسط یک مشاور مجرب توجیه شده و آموزشهایی ببینید. 7. بهتر است که به هیچ وجه به صورت مستقیم در رابطه با این مساله با او صحبت ننمایید، تا حریم های مادر، فرزندی حفظ شود، خصوصا که برخورد مستقیم شما ممکن است کار را خرابتر نماید. 8. برای حل این مشکل بهتر است که تمام برنامه ها را با همسرتان در میان بگذارید و با کمک و همفکری یکدیگر این مساله را حل نمایید. 9. رفتارهای دوران کودکی او نباید نگاه شما را نسبت به او منفی کند. 10. سعی کنید به مناسبت در رابطه با این موضوع و عوارض به خوبی برای او صحبت کنید و شناخت لازم را ارائه نمایید. 11. از آنجا که علنی کردن یک گناه و یا فاش کردن گناه دیگران، خود گناه است، مواظب باشید که در رابطه با این موضوع با هیچ کس صحبت نکنید (پدر از این قاعده مستثنا است، زیرا مسولیت فرزندان با پدر است). 12. بهتر است در خانه، کامپیوتر در یک مکان عمومی قرار داشته باشد، یک محل عمومی مانند پذیرایی، آن هم به صورتی که مانیتور کامپیوتر رو به دیوار نباشد و همه بتوانند مانیتور را ببینند. 13. بهتر است در منزل فضایی که در دید فرزندتان می باشد، با نمادها و تصاویر مذهبی مانند تصاویر علمای اخلاقی، همچون حضرت آیت الله خامنه ای یا مرحوح آیت الله بهجت و تصاویر شهدا و یا هر طرح مذهبی دیگری تزئین شود. 14. موقعیت ها و حالاتی را که بیشتر سبب می شود تا به این کار روی بیاورد را شناسایی نمایید. به عنوان نمونه ممکن است پس از یک شکست تحصیلی یا یک مشاجره خانوادگی باشد، و از وقوع این موقعیت ها جلوگیری نمایید. 15. شما و همسرتان با او تعاملی کاملا دوستانه برقرار نمایید، این کار سبب می شود تا هیجانات منفی او کاهش یافته و تحریکات جنسی او نیز کم شود، علاوه بر این با این کار بیشتر به او نزدیک می شوید و در نهایت خواهید توانست به او بیشتر کمک نمایید. 16. به اوکمک کنید که برای تمام اوقات خود برنامه داشته باشد و در هر زمان به کاری خاص مشغول باشد. 17. بهتر است او هیچ گاه تنها نباشد، به گونه ای که او به نیت شما پی نبرد و به شما بدگمان نشود، سعی کنید او با خانواده یا دوستان باشد و هیچ گاه تنها باقی نماند. 18. بهتر است هیچ گاه بیکار نباشد، زیرا بیکاری بهترین زمینه برای خیالپردازی های جنسی است. 19. سعی نمایید در برنامه او ورزش، هنر، مطالعه، گردش های جمعی با خانواده و دوستان را قرار دهید.
این نکته را فراموش نکنید که وظیفه شما در حد نهی از منکر است و برای این کار نباید زیاده روی کنید، فقط تا آنجا که بدون ایجاد مشکل می توانید پیش بروید، اقدام نمایید، زیرا هرگونه درگیری، او را بیشتر و بیشتر به سمت مسائل انحراف سوق خواهد داد. موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما