درس خوندن برای کنکور بعد از کلی وقفه

سلام وقتتون بخیر رشته تجربی ام معدل پایین و تجدید فیزیک از دوم دبیرستان کم درس خوندم الان بعد از وقفه 3ساله ای که افتاده از مهرماه روزی 8ساعت یکسره تو کتابخونه دروس عمومی و زیست و شیمی خوندم و تست زدم اما ریاضی و فیزیک احساس میکنم مخم نمیکشه حتی برای شروع به نظر شما با بیشتر خوندن میتونم رشته ی خوبی قبول بشم امسال ؟ اگه میشه ، چه رشته هایی تقریبا امیدوار باشم که امید الکی هم نباشه؟ و لطفا یه توضیحاتی از تصحیح معدل هم برام بگین.متشکرم :)
پنجشنبه، 14 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

درس خوندن برای کنکور بعد از کلی وقفه

( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام وقتتون بخیر
رشته تجربی ام معدل پایین و تجدید فیزیک
از دوم دبیرستان کم درس خوندم الان بعد از وقفه 3ساله ای که افتاده از مهرماه روزی 8ساعت یکسره تو کتابخونه دروس عمومی و زیست و شیمی خوندم و تست زدم اما ریاضی و فیزیک احساس میکنم مخم نمیکشه حتی برای شروع
به نظر شما با بیشتر خوندن میتونم رشته ی خوبی قبول بشم امسال ؟ اگه میشه ، چه رشته هایی تقریبا امیدوار باشم که امید الکی هم نباشه؟
و لطفا یه توضیحاتی از تصحیح معدل هم برام بگین.متشکرم :)


مشاور: احسان فدایی

باسلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم!
شکی نیست که حتما با تلاشی که داشته اید و در صدد جبران گذشته برآمده اید، موفقیت های خوبی کسب خواهید کرد. پس تلاش خود را ادامه دهید و ناامید نشوید.
در مورد درس ریاضی و فیزیک نیز سعی نمایید آنها را با برنامه بخوانید و از روش های مطالعه که معمولا توسط اساتید توصیه می شود استفاده کنید . برای این موضوع می توانید به مراکز کمک آموزشی مراجعه نمایید.
نکته دیگر در مورد رشته تان است که اگر فکر می کنید در این رشته استعداد و علاقه زیادی دارید برای آن تلاش کنید و از تلاش ناامید نشوید و رشته هایی را انتخاب کنید که با توجه به رتبه تان بدانید در آنها قبول می شوید. در این خصوص نیز ار مراکز کمک اموزشی تحقیق دقیقی داشته باشید.
در مورد تصحیح معدل نیز اگر منظورتان ترمیم معدل به خاطر پایین بودن آن است در ادامه نکاتی را در مورد آن گوشزد می کنیم:
1- ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی یعنی خرداد شهریور و دی برگزار میگردد
2- هر کس فقط میتواند یکبار در طرح ترمیم معدل شرکت کند ( فقط یک نوبت ) و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می کنید وجود ندارد
 ۳- بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته اند، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت میشود (بابت هر درس حدود ۲۰هزار تومان)
۴٫محل ثبت نام طرح ترمیم معدل مدارس دولتی بزرگسالان است و زمان ثبت نام را باید از مدارس بزرگسالان سوال کرد، اما معمولا از یکماه قبل از امتحانات آغاز میشود
۵- این قانون فقط شامل کسانی می شود که دیپلم خود را سال ۸۴ و بعد از آن گرفته اند (قبل از ۸۴ را شامل نمیشود) یعنی سومی هایی که در خرداد در درسی تجدید شده اند در نوبت شهریور نمی توانند ترمیم کنند و باید منتظر دی ماه باشند.
۶- اگر دانش آموزی امتحان ترمیم داد و نمره پایین تری از نمره ی قبلی خود کسب کرد، بالاترین نمره برای او محاسبه می‌شود.
۷- نمراتی را که در ترمیم معدل جبران میکنید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمیگردد. قانون ترمیم معدل صرفا برای کنکور است. آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک ارسال خواهد کرد.
به هر صورت با تلاشی که دارید امید به قبولی در شما بالا است و ناامید نباشید. یکی از مشکلاتی که نوع انسان‌ها به ویژه جوانان با آن مواجه هستند فاصله ای است که بین آرزوهای آنها و میزان تلاش و توانمندیهای آنها وجود دارد. به عبارت دیگر صرف آرزو داشتن اما برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن آرزو نداشتن و تلاش و جدیت لازم را انجام ندادن مشکلی را حل نمی کند بنابراین در گام اول باید محدوده آرزو را مشخص کرد و در گام دوم باید توانمندیهای خود را شناخت و در گام سوم باید به صورت جدی و با داشتن برنامه برای رسیدن به آرزوها و اهداف اقدام نمود به عنوان مثال شما قصد دارید در کنکور شرکت کنید این تصمیم فی نفسه بسیار ارزشمند است و حاکی از اینست که شما سعی دارید توانمندیهای خود را شکوفا کنید و مدارج بالاتری را از نظر علمی طی کنید تا انشاءالله فرد مؤثرتری در آینده باشید و در عین حال از موقعیت اجتماعی و علمی بالاتری برخوردار باشید. این تصمیم شما وقتی جامه عمل می پوشد که شما لوازم این تصمیم را بپذیرید و از عالم تخیلات بیرون بیایید و به صورت واقع بینانه و با برنامه ریزی صحیح اقدام کنید.
بدانید که موفقیت در زندگی را نباید صرفا معلول اعتقادات و توکل و دعا بدانید . شرکت در کنکور در واقع وارد شدن در یک میدان رقابت و مسابقه علمی است هر کس تلاش بیشتری کرده باشد و از توانمندی بیشتری برخوردار باشد طبعا شانس موفقیت او بیشتر خواهد بود و از طرفی محدودیت در پذیرش قبول شدگان باعث می شود که عده ای پذیرفته نشوند کما اینکه هر ساله در کنکور عده ای مجاز می شوند و برخی هم نه. بنابراین وقتی کسی وارد یک مسابقه می شود باید بداند که رقبای زیادی دارد و آنها نیز تلاش کرده اند برای اینکه موفق شوند آنها نیز قطعا بخدا توکل کرده اند و از خدا خواسته اند که قبول شوند بنابراین همان خدایی که شما به او توکل کرده اید خدای دیگران نیز هست و به دیگران نیز توجه دارد و همو در قرآن می فرماید «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» آیا کسانی که می دانند با کسانیکه نمی دانند مساوی هستند این سخن خداوند می خواهد بگوید کسانیکه تلاش می کنند تا بدانند و بیشتر از دیگران بدانند با آنهایی که کمتر تلاش می کنند یا اصلا تلاش نمی کنند مساوی نیستند.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما