یا الله

بی مهری پدر ومادرمان را نمیتونیم تحمل کنیم. چه کنیم؟

در خصوص مسائل خانواده سوال دارم وراهنمایی میخواهم.لطفا جوابم را بدهید.ممنون من مادرم و3 فرزند دارم.14 سال از زندگی مشترکمان میگذرد.خدا را شکر همیشه با توکل به خدا ونظر اهل بیت با مشکلات کنار آمدیم.حدود 3 سال همسرم کامل خانه نشین شد به خاطر وضییت اقتصادی جامعه وبیکاری.حسابی دست تنگ شدیم ولی نگذاشتیم اطرافیان بفهمند وبا توکل وبرکت خدا زندگی سپری شد.متاسفانه در این مدت نه هیچ گونه همایتی از طرف اطرافیان نبود،بلکه ما از بسیاری از مهمانی ها و..ترد شدیم.مهر ومحبت را فقط در پول وثروت می بینند. تمام آن مشکلات به کنار بی مهری پدر ومادرمان را نمیتوانیم تحمل کنیم.برای کار ما را میخواهند ولی برای شب نشینی وابراز محبت دیگران عزیزند.من 3 روز است با مادرم قهر،البته سردم. خوانواده همسرم کوچکترین محبتی به همسرم وما ندارند.ولی اگر نیمه شبی دکتر بخواهند بروند همسر من باید ببردشان.که البته من خیییییلی راضی هستم. وخیلی صحبت های دیگه که وقت شما گرفته می شود.حال بفرمایید وظیفه چیه،؟ در خوانواده ای که 3 نفر در ثروت هستند ویک نفر در فقر مطلق.وقتی پیش هم میرویم.بچه های آنها با تبلت و..حتی با طلا هایی که آویزان کردند،باتنوع لباس.بچه های من با وجودی که خدا را شکر در این فکر ها نیستند. چه کنم؟
دوشنبه، 25 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

یا الله

بی مهری پدر ومادرمان را نمیتونیم تحمل کنیم. چه کنیم؟

یا الله ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

در خصوص مسائل خانواده سوال دارم وراهنمایی میخواهم.لطفا جوابم را بدهید.ممنون
من مادرم و3 فرزند دارم.14 سال از زندگی مشترکمان میگذرد.خدا را شکر همیشه با توکل به خدا ونظر اهل بیت با مشکلات کنار آمدیم.حدود 3 سال همسرم کامل خانه نشین شد به خاطر وضییت اقتصادی جامعه وبیکاری.حسابی دست تنگ شدیم ولی نگذاشتیم اطرافیان بفهمند وبا توکل وبرکت خدا زندگی سپری شد.متاسفانه در این مدت نه هیچ گونه همایتی از طرف اطرافیان نبود،بلکه ما از بسیاری از مهمانی ها و..ترد شدیم.مهر ومحبت را فقط در پول وثروت می بینند.
تمام آن مشکلات به کنار بی مهری پدر ومادرمان را نمیتوانیم تحمل کنیم.برای کار ما را میخواهند ولی برای شب نشینی وابراز محبت دیگران عزیزند.من 3 روز است با مادرم قهر،البته سردم.
خوانواده همسرم کوچکترین محبتی به همسرم وما ندارند.ولی اگر نیمه شبی دکتر بخواهند بروند همسر من باید ببردشان.که البته من خیییییلی راضی هستم.
وخیلی صحبت های دیگه که وقت شما گرفته می شود.حال بفرمایید وظیفه چیه،؟
در خوانواده ای که 3 نفر در ثروت هستند ویک نفر در فقر مطلق.وقتی پیش هم میرویم.بچه های آنها با تبلت و..حتی با طلا هایی که آویزان کردند،باتنوع لباس.بچه های من با وجودی که خدا را شکر در این فکر ها نیستند.
چه کنم؟


مشاور: آقای علی محمد صالحی

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما خواهر گرامی. حق با شماست یکی از چیزهایی که باعث ناراحتی و غصه دار شدن ما میشه حس تبعیض و فرق گذاشتن پدر و مادر بین فرزندان است، و اگر فرزندان در هر سنی که باشند احساس کنند که پدر و مادر بین فرزندان فرق میذارن و به قول شما به برخی ابراز محبت بیشتری میکنن و به  برخی کمتر، فرزندان احساس خوبی نخواهند داشت و ناراحت میشن، پس اولین نکته اینه که خود شما هیچ وقت نسبت به محبت کردن به فرزندانتون فرق قائل نشید و همیشه اونا رو به یک چشم ببینید.

نکته بعد اینه که هرچند شما با سختی و دشواری این چند سال رو گذروندید و نزدیکانتون به شما توجهی نکردن، اما این چند فایده براتون داره اول اینکه بقول معروف که میگن «طلا که پاکه چه منّتش به خاکه» یعنی شما سربلند و سرفرازید که حتی در این شرایط سخت هم، منّت پدر و مادرتون هم بر شما نیست و اونا نمیتونن یه زمانی بر شما منّت بذارن که ما به شما کمک کردیم، چون در این دنیا فقط خدا بی منت به انسان کمک میکنه و بقیه حتی نزدیکترین افراد به ما، ممکنه یه روزی و به یه دلیلی، کمکی که کردند رو مطرح کنند و باعث خجالت ما بشن، فایده دومش اینه که شما تونستید شرایط سخت و دشوار رو تحمل کنید و روی پای خودتون بمونید و مقاومت کنید و این باعث میشه تا ریشه های شما در خاک زندگی مشترک، قوی تر بشه و استقامت بیشتری داشته باشید مانند درختانی که در کوهستان رشد میکنن بخاطر دست و پنجه نرم کردن با سختیها و مشکلات کوهستان، ریشه های قوی و محکمی دارند و در برابر سختی ها نسبت به درختان دیگه مقاومت بیشتری دارند، شما هم با این سختیها محکمتر و مقاومتر و آبدیده تر شدید و فرزندان شما هم فرزندان قوی و محکمی میشن. نکته دیگه این که «در همیشه بر روی یک پاشنه نمیچرخه»، بالاخره با صبر و تحمل و امید و تلاش شما، این مشکلات هم بتدریج کمتر و کمتر خواهد شد.

اما از طرف دیگه نباید کم لطفی اونها بر روی رفتار شما تاثیر بذاره و شما به اونها کم توجهی کنید، و این خیلی خوبه که بیان کردید همسر شما به خانوادش کمک میکنه و شما هم خیییییلی راضی هستید، چون اگر شما هم بخاطر اینکه اونا از شما حمایت نکردن کم توجهی کنید یعنی کمک و توجه شما هم، بخاطر حمایت اونها بوده، یعنی تا وقتی که اونها به ما توجه کنن ما هم به اونها کمک و توجه میکنیم و اگر اونها حمایت نکردند، ما هم کمک و توجهی نمیکنیم، و نوعی معامله میشه، در حالی که ما با نزدیکان و والدین خودمون نمیتونیم معامله اینطوری انجام بدیم و درست نیست، و از جهت دیگه فرزندان خود شما هم رفتار شما با والدینتون رو میبینن و الگو قرار میدن و در آینده ممکنه همین رفتار مثبت یا منفی را با خود شما انجام بدهند، پس قصد قربت کنید و بخاطر خدا با اونها رابطه داشته باشید و بدون هیچ توقعی به اونها، هر کمکی میتونید بکنید تا خداوند اونطور که صلاح میداند جبران محبت شما رو بکنه. و اینو بدونید که به گفته خداوند در قرآن ارزش واقعی انسانها به تقواست، نه به تبلت و طلا و ثروت و ماشین، و اگه خود ما به این توجه داشته باشیم که این چیزها ارزش نیست و برای دارنده آنها هم ارزش نمیآورد دیگه ناراحت نمیشیم که چرا ما نداریم.

موفق و شاد و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.