ناشناس

بعد از ترک خود ارضایی آیا عوارضش برطرف میشه؟

سلام به شما . من۱۵ سالمه چند وقتی بود خودارضایی میکردم ولی الان ترکش کردم خواستم بپرسم پس از ترک عوارضش خوب میشه و بدن به طور عادی برمیگرده ؟ زود انزالی چطور؟
چهارشنبه، 9 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

بعد از ترک خود ارضایی آیا عوارضش برطرف میشه؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

سلام به شما . من۱۵ سالمه چند وقتی بود خودارضایی میکردم ولی الان ترکش کردم خواستم بپرسم پس از ترک عوارضش خوب میشه و بدن به طور عادی برمیگرده ؟ زود انزالی چطور؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
قبل از هر چیز باید خدا را شاکر باشید که متوجه اشتباهتان شده اید و از شر این عادت زشت رهایی یافته اید. همین پشیمانی و پی بردن به اشتباه است که شما را به سمت درمان این مشکل کشانده و این نشان از طینت پاک شما دارد که با وجود این گرفتاری توانسته‌اید این احساس را در خودتان حفظ کنید. برادر گرامی، بطور کلی در مورد عوارض و آسیب‌های خود‌ارضایی باید خدمتتان عرض کنیم که اولا: این آسیب‌ها معمولاً مربوط به کسانی است که مدت زمان زیادی گرفتار این انحراف جنسی‌بوده‌اند و یا شدت ابتلایشان بالا بوده است. حال اگر کسی تصمیم قطعی بر ترک آن گرفته باشد به هیچ عنوان نباید نگران عوارض آن باشد. چرا که اگر برخی از این عوارض ایجاد شده باشند معمولاً بعد از ترک و به مرور زمان از بین خواهند رفت. بدن انسان مخصوصاً جوان توانایی جبران این عوارض را دارد و دوباره خودش را بازسازی می‌کند و به تدریج به وضعیت عادی برمی‌گردد ؛ البته به شرطی که در تصمیمتان بر ترک جدی باشید و خدای ناکرده دوباره گرفتار خود‌ارضایی نشوید.
ثانیا : زمان جبران عوارض از یک شخص با شخص دیگر و همچنین بر اساس شدت گرفتاری متفاوت است. هر چه بدن قوی تر باشد و شدت گرفتاری قبلی نیز کمتر باشد، زمان جبران عوارض کاهش پیدا می کند. همچنین خوردن مواد قندی مثل خرما، کشمش و عسل انجام ورزش روزانه، تفریح و گردش های سالم در بازگشت سلامتی شما بسیار مؤثر است. بدن انسان توانایی جبران عوارض را دارد ولی باید توجه داشته باشید که عوارضی که (مثل لاغری و ...) در طول زمان ایجاد شده به تدریج جبران خواهد شد و البته نباید توقع داشته باشید که فورا جبران شود.
در مورد زودانزالی نیز باید گفت این اختلال اصلا مربوط به دوران تجرد نیست و تشخیص آن بعد از ازدواج ممکن است و اگر هم مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد، با ترک خودارضایی برطرف خواهد شد. ان شاء الله.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

مشاوره ازدواج: عوارض خودارضایی چیست؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما