ناشناس

روانشناسی: بخاطر اینکه نمی تونم شهوتم رو دفع کنم، احساس افسردگی می کنم" چطور میشه حلش کرد؟

درود. پسری 38 ساله هستم و شرایط ازدواج دائم رو ندارم. تا حالا هیچ نوع رابطه جنسی هم نداشتم، اما بشدت افسرده شده ام. میگن: که روزه بگیر، عکس خاصی رو نبین، شبها با شکم پُر نخوابم، دوش آب سرد بگیرم و . . . مگه میشه مشکل شهوت رو که خدا در ذات انسان قرار داده رو با شب سیر نخوابیدن و دوش آب سرد و . . . حل کرد؟ آقا من افسردگی گرفتم. چه باید بکنم؟ والله داغون شدم.
جمعه، 12 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روانشناسی: بخاطر اینکه نمی تونم شهوتم رو دفع کنم، احساس افسردگی می کنم" چطور میشه حلش کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 38 ساله )

درود.
پسری 38 ساله هستم و شرایط ازدواج دائم رو ندارم. تا حالا هیچ نوع رابطه جنسی هم نداشتم، اما بشدت افسرده شده ام.
میگن: که روزه بگیر، عکس خاصی رو نبین، شبها با شکم پُر نخوابم، دوش آب سرد بگیرم و . . .
مگه میشه مشکل شهوت رو که خدا در ذات انسان قرار داده رو با شب سیر نخوابیدن و دوش آب سرد و . . . حل کرد؟
آقا من افسردگی گرفتم. چه باید بکنم؟ والله داغون شدم.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
همان طور که لابد خود می دانید یکی از مهمترین ارکان مشاوره که باعث می گردد نتیجه مطلوبی از آن حاصل گردد میزان اطلاعاتی است که شما باید در اختیار مشاور قرار دهید تا وی بتواند راهکارهای مفیدی را متناسب با شرایط شخصیتان به شما ارائه دهد. مثلا ای کاش برایمان می فرمودید که چرا تا این سن هنوز ازدواج نکرده اید؟ منظورتان از شرایط ازدواج دائم چیست و چرا تاکنون موفق به فراهم کردن این شرایط نشده اید؟ آیا شغل ثابتی دارید؟ و .... به هر حال با توضیح دقیق تر وضعیت شما می توان به ارائه ی راهکار دقیق تری در خصوص شما رسید.
برادر گرامی! یگانه راه کنترل واقعی شهوت و نجات از تحریکاتی که در اثر روابط در محیط های آلوده و نامناسب عارض انسان می شود, ازدواج است, باید تمام همت خود را در این جهت به کار گیرید ولی اگر به هر دلیل نمی توانید ازدواج کنید, چاره ای جز استفاده از روشهای کنترلی و تقویت معنویت نیست. مشاورینی که چنین راهکارهایی را به شما توصیه نموده اند نیز بی سواد نبوده بلکه اینها راه های کنترل موقتی شهوت هستند. باید به خود اجازه ی عمل به آنها را دهید تا تأثیر موقتی آنها را ببینید. بله! به فرمایش شما اینها درمان نیستند ولی قرص های مسکنی هستند تا بتوانید شرایط ازدواج را برای خودتان هرچه سریعتر فراهم آورید.
***چند راهکار کلی در کنترل شهوت
1- برنامه‌ریزی برای کار مداوم
2- تنظیم خواب
3- دوری از محیط‌های آلوده و ناسالم
4- استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت
5- پیشگیری از روابط ناسالم
6- پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش
7- تسهیل و تسریع ازدواج
اما شما برادر عزیز به چند نکته خوب توجه نمایید:
1. افراد بسیار زیادی شاید در شرایط شما یا شاید در شرایطی سختتر از شما از طریق همین راهکارها موفق  به کنترل غریزه جنسی خود تا موقعیت مناسب شده اند و توانسته اند شهوت خود را تا زمان ازدواج تحت سلطه خود در آورند .
2. نکته دیگر اینکه اگر شما به پزشکی مراجعه نمایید اما به او بگویید هیچ دارویی اعم از قرص، آمپول، شربت و... برای شما تجویز نکند چطور پس بهبود میابید؟
3. نکته دیگر اینکه در کنترل غریزه جنسی خواسته و اراده فرد بسیار مهم است اگر تمام این راهکارها را به کار گیرید ولی اراده شما ضعیف باشد به هیچ وجه پاسخ خوبی دریافت نخواهید کرد .
*** حال، شما هستید و اراده و همت و تلاشتان و یک دنیا آرامش و زیبایی در انتظارتان؛ یک یا علی بگویید و از همین لحظه کنترل غریزه جنسی را با استفاده از راهکارهای بالا شروع کنید و قدرت زیبای اراده تان را به وسوسه های شیطانی نشان دهید. ***
موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

درباره‌ی غریزه‌ی شهوت



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.