ناشناس

تشخیص مزاج شناسی از چه راهی است؟

با سلام سوال بنده در مورد مزاج شناسی است. واقعیتش بنده از سایتهای مختلف تست مزاج انجام دادم ولی نتایج باهم متفاوت شده. برای مثال معتدل در اومده، معتدل مایل به سرد، سرد و خشک و.... میخواستم بدونم چطور میتونم مطمئن بشم. و یک سوال دیگه. با اومدن فصل پاییز بنده خوابم خیلی زیاد شده. به نظرتون ارتباطی با مزاج من داره؟
يکشنبه، 8 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

تشخیص مزاج شناسی از چه راهی است؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 34 ساله )

با سلام
سوال بنده در مورد مزاج شناسی است. واقعیتش بنده از سایتهای مختلف تست مزاج انجام دادم ولی نتایج باهم متفاوت شده. برای مثال معتدل در اومده، معتدل مایل به سرد، سرد و خشک و.... میخواستم بدونم چطور میتونم مطمئن بشم.
و یک سوال دیگه. با اومدن فصل پاییز بنده خوابم خیلی زیاد شده. به نظرتون ارتباطی با مزاج من داره؟


مشاور: خانم کیخا

با سلام خدمت شما ، از انتخابتان سپاسگزارم. در مورد تشخیص مزاج ، چند مورد وجود دارد.

1 فیزیک
2خلقیات
3 تعلقات

این سه مورد بیشترین کاربرد را دارند. باید توجه داشت که دو نوع مزاج وجود دارد ، مزاج پایه که در انسان به صورت ذاتی هست و مزاج غلبه که با توجه به محیط و شرایط در انسان عارض میشود. مزاج ذاتی همیشه گرم است یا صفرا و یا دم که با توجه به فیزیک و خلقیات مشخص میشود و مزاج عارضی هم بر همان مزاج پایه غلبه میکند که میتواند هم از نوع گرم صفرا و دم و هم از نوع بلغم سودا و بلغم باشد . در مزاج ذاتی از ابتدای تولد محاسبه میشود ولی در مزاج عارض اینطور نیست. مثلا شخصی با فیزیک و استخوان بندی لاغری که قبلا داشته اند ، بسیار تند و تیز و فعال و کنجکاو بوده اند، خواب کم ، تیز هوش، شانه های افتاده ، حال دچار بی حوصلگی و چاقی در ناحیه شکم و پاها شده اند. اما مچ دست و شانه هنوز باریک و افتاده مانده است. مشخص است ایشان ، مزاج پایه صفرا دارند اما غلبه سردی بر ایشان عارض شده است پس نمیتوان گفت ایشان بلغمی مزاج هستند ، زیرا هنوز خصوصیاتی از صفرا در ایشان دیده میشود. درواقع مزاج پایه از بین نمیرد و غلبه مزاج باعث میشود ، مزاج پایه کمتر شود. در مورد مزاج پایه دم هم عرض کنم که استخوان بندی درشت ، شانه های پهن ، حرکاتی آرام ، اجتماعی ،گرم ، خواب عمیق ، ذهن و فکر خوب دارند. بنابراین برای تشخیص مزاج باید دو فاکتور را در نظر گرفت .
1 مشخصاتی که ذکر میشود اکنون دچارش شده اید یا از ابتدا.

2 مزاج پایه و مزاج عارضه را در نظر بگیرید که مشخصات مزاج پایه از ابتدا در فرد وجود دارد و با توجه به مزاج عارض کمتر شده اند اما با رفع مزاج عارض قابل برگشت هستند.
در مورد خواب در فصل پاییز ، نشانه غلبه سردی در بدن شماست. با ورزش و تنفس عمیق باعث سردی مغز را رفع کنید . و در این فصل سردیجات را کم و گرمی های مطلوب استفاده کنید

با تشکر از شما التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما