ناشناس

نامزدم زیاد قهر می کنه، چیکار کنم؟

سلام. من 19 سالمه و یک سال نامزد بودم و 3 ماهه که ازدواج کردم. همیشه از دوران نامزدی بحث و قهرکردن بوده تا الان که خیلی زیاد شده. قبلنا که ناراحت بودم یا گریه میکردم خیلی نازمو میکشید اما الان دیگه تقریبا بی تفاوته. چن روز پیش که بحثمون شده بود یه شب خونه نیومد دلیلشو که بعدا پرسیدم گفت حالم بد بود و فلان. بنظرتون دیگه دوستم نداره؟ واسش مهم نیستم؟ سرد شده؟ چیکار کنم من؟ تو رو خدا جواب بدین
يکشنبه، 4 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نامزدم زیاد قهر می کنه، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام. من 19 سالمه و یک سال نامزد بودم و 3 ماهه که ازدواج کردم. همیشه از دوران نامزدی بحث و قهرکردن بوده تا الان که خیلی زیاد شده. قبلنا که ناراحت بودم یا گریه میکردم خیلی نازمو میکشید اما الان دیگه تقریبا بی تفاوته. چن روز پیش که بحثمون شده بود یه شب خونه نیومد دلیلشو که بعدا پرسیدم گفت حالم بد بود و فلان. بنظرتون دیگه دوستم نداره؟ واسش مهم نیستم؟ سرد شده؟ چیکار کنم من؟ تو رو خدا جواب بدین


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

ای کاش از ابتدا و قبل از اینکه کار به اینجا برسد برای مشاوره اقدام می کردید. متاسفانه تعارضات زیادی را در رابطه با همسرتان تحمل نموده اید که شاید اگر زودتر از این با ما یا با هر مشاوری مرتبط می‌شدید نیازی به برخورد منفی یا ناامیدی از زندگی نبود. همانطور که می‌دانید برای رسیدن به یک نقطه صحیح در تصمیم‌گیری مخصوصاً در مورد اختلافات خانوادگی نیاز است تا جزییات و علل و رفتارها و واکنش ها و برخورد اطرافیان و... دانسته شود. وضعیت خانواده شما واقعیت تلخى است که درمان آن دشوار نیست و رسیدن به هدف مطلوب حاصل شدنى است. بنابراین نباید ناامید بود و از هر تلاشى در این زمینه نباید دریغ کرد. خواهر گرامی! از قدیم می‌گویند: «دعوا نمک زندگی است» ولی باید مراقب بود این نمک تبدیل به شوری نشود. شما و همسرتان گرچه با یکدیگر اختلافاتی پیدا می‌کنید ولی باید راه حل صحیح رفع این تعارضات را نیز بدانید تا خدای ناکرده دچار دیگر مشکلات نشوید و اختلافات شما زیاد نشود. به خاطر داشته باشید بدون از میان برداشتن علل تنیدگی و فقط با ابراز احساسات و ... ، به هیچ وجه مشکل شما و همسرتان برطرف نمی‌گردد.

نکته دیگر این که مساله اختلافات خانوادگى با کیفیت و درجات متفاوت در بسیارى از خانواده‏ها وجود دارد. به عبارت دیگر حتى با بکارگیرى بهترین شیوه ‏ها هم نمى‏توان انتظار داشت که ظرف چند روز یا چند هفته به نتیجه رسید. بلکه چه بسا حداقل یکسال زمان لازم باشد تا تدریجا با اجراى دقیق برنامه‏هاى ارائه شده بتوان مشکل را حل نموده و یا به حداقل ممکن رساند. خواهر گرامی؛ چنانچه مشکلاتى در زندگى زناشویى براى انسان پیش بیاید مخصوصا اگر این مشکل و خطا از ناحیه همسر انسان باشد:

اولاً: تا جایى که مقدور است انسان باید چشم پوشى، عفو و گذشت نماید.

ثانیا: مشکلات را با ایجاد فضاى محبت‏آمیز و گرم به صورت روشن، صریح و شفاف با همسرش در میان گذارد که این کار اگر در اولین فرصت مناسب صورت بگیرد بهتر است. فایده این کار آن است که اگر خطایى از هر کسى صادر شده باشد با این صحبت کردن در فضاى آرام روشن مى‏شود و بعد از روشن شدن مطلب باید سعى شود که آن مسأله دیگر تکرار نشود چرا که تکرار آن باعث از هم پاشیده شدن زندگى مشترک مى‏شود.

نکته‏ سوم این است که به خاطر مسائل کوچک موقعی که باعث اختلال در روند طبیعى زندگى شما نشود زندگى را براى خود و همسرتان تلخ نکنید و اعصاب خودتان و همسر گرامیتان را خراب ننمایید. زندگى با عفو و گذشت شیرین‏تر مى‏شود و موارد اختلاف را با گفتگوى همراه با صداقت و در محیط گرم و صمیمى با بحث و بررسى دوستانه حل کنید. همچنین از همسرتان بخواهید هر قدر هم از شما ناراحت بود منزل را ترک نکند زیرا این یعنی فرار از مشکل بجای حل آن.

نکات مهم وکلیدی

نکاتی که بیان می‌شود به معنی مقصر بودن ویا کم کاری شما نیست بلکه به این معنا که در زندگی زناشویی یکی از زوجین باید فداکاری کند که البته این ایثار واز خود گذشتگی نزد خداوند دارای اجر وثواب زیادی است.

1. عفو وبخشش با حل کردن مسایل زندگی زناشویی قابل جمع است پس هم می توان بخشید و هم در فضای دیگری به بررسی علل کدورت ها پرداخت.

2. فضای گفتگو و حرف زدن را در خانه به وجود آورده و سعی کنید در مورد رویدادهایی که شما یا همسرتان را می رنجاند گفتگو کنید.

3. مسایل کم اهمیت وکم ارزش زندگی را جدی نگیرید وحساسیت بی جا به خرج ندهید.

4. بدانید زن و مرد به لحاظ روحی و عاطفی با هم متفاوت هستند و باید هر کدام مهارت برخورد با دیگری را یاد بگیرد.

5. بعید می دانیم همسرتان نسبت به شما سرد شده باشد ولی ابراز محبت زیاد به او دلگرمی مجددی تولید می‌نماید.

6. در مقابل همسر خود هر چند که حق با شما باشد، لجبازى و اصرار نکنید. گاهی کوتاه آمدن یک طرف فرد مقابل را شرمسار می کند.

7. تا آن جا که امکان دارد از مخالفت و مشاجره با همسر خود بپرهیزید، زیرا محبت را از بین مى‏برد. بحث و جدال زیاد در مسائل فایده‌ای جز دور شدن شما از یکدیگر ندارد.

موفق و خوشبخت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.