ناشناس

برنامه ریزی تحصیلی می خوام.

سلام ببخشید می خواهم اگر می شود ار طرف خودتون به راهنمایی هایی که من میدهم‌ برنامه ریزی خوبی را درست کنید منظورم جدول برنامه با هرچیز دیگری. خوبه اطلاعاتم. ریاضی را خوب در کلاس نمی توانم یاد بگیرم و مفهوم سوال را نمی فهمم. در علوم نمی دانم کدام قسمت مهمتر است و از آنجایی که علوم صفحات زیادی دارد زود خسته میشم. تمرکز ندارم. در حین مطالعه فکرم به جای دیگر خطور میکند. هدف دارم اما انگیزه ام درست نمیشود. وقتی حین مطالعه استراحت میکنم بعد از نمی توانم مطالعه بخوانم. وقتی کتاب را باز میکنم خوابم‌ میگیرد باعث بی حال شدنم‌میشود. هرچه میخواهم‌ تلاش کنم درس بخوانم‌ نمیشود. خواهش میکنم برایم راه راحتی پیدا کنید. ممنونم
شنبه، 24 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برنامه ریزی تحصیلی می خوام.

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

سلام
ببخشید می خواهم اگر می شود ار طرف خودتون به راهنمایی هایی که من میدهم‌ برنامه ریزی خوبی را درست کنید منظورم جدول برنامه با هرچیز دیگری. خوبه اطلاعاتم.
ریاضی را خوب در کلاس نمی توانم یاد بگیرم و مفهوم سوال را نمی فهمم. در علوم نمی دانم کدام قسمت مهمتر است و از آنجایی که علوم صفحات زیادی دارد زود خسته میشم. تمرکز ندارم. در حین مطالعه فکرم به جای دیگر خطور میکند. هدف دارم اما انگیزه ام درست نمیشود. وقتی حین مطالعه استراحت میکنم بعد از نمی توانم مطالعه بخوانم. وقتی کتاب را باز میکنم خوابم‌ میگیرد باعث بی حال شدنم‌میشود. هرچه میخواهم‌ تلاش کنم درس بخوانم‌ نمیشود. خواهش میکنم برایم راه راحتی پیدا کنید. ممنونم


مشاور: خانم عقیقی

سلام.

یادگیری و درس خواندن یکسری اصول دارد که متأسفانه رعایت نمی شود و در نتیجه دانش آموزان عزیر احساس می کنند انگیزه، تمرکز و یا توانایی درس خواندن ندارند. در صورتی که اگر این اصول رعایت بشود همه دانش آموزان ما که خیلی هم باهوش و مستعد هستند می توانند از تمام ظرفیت های هوشی و توانایی های خود استفاده کنند. در ادامه با بررسی یک به یک مشکلات شما این نکات را بیان می کنم. برای یادگیری ریاضی نیاز هست که یکسری مفاهیم پایه در شما قوی باشد شاید مطالبی باقی مانده از سال های قبل که شما نتوانسته اید خوب یاد بگیرید و به همین خاطر است که مطالب این سال جدید را یاد نمیگیرید به همین دلیل سعی کنید بررسی کنید ببینید آیا به همین خاطر است که مفاهیم سوالات را نمی فهمید . دلیل دیگر این است که با دقت مطالعه نمی کنید بعضی اوقات دقت نکردن به مفهوم سوال باعث می شود که نتوانید خوب بفهمید و درست برداشت نمی کنید بنابراین سعی کنید سوال که به شما ارائه می شود به اجرای کوچک تر تقسیم کنید و هر قسمت را خوب بفهمید و بعد شروع به حل سوال کنید. و چون ریاضی نسبت به درس های دیگر سخت تر است بنابر این اگر در کلاس خوب متوجه نمیشوید همان روز که به خانه بر می گردید درس را خودتان دوباره بخوانید و هر جایی که احساس می کنید درست متوجه نشده اید را از یک دوست یا معلم بپرسید. خواندن یک درس در همان روز باعث می شود که بهتر بررسی کنید که کجاها را خوب نمی فهمید و در نتیجه زودتر می توانید ضعف خود را بر طرف کنید. سعی کنید وقت بیشتری را به ریاضیات اختصاص دهید و تمرین های مختلف را حل کنید تا یک مفهوم جدید در ذهن شما ثبت شود. مشکل و ضعف خود را رها نکنید زیرا مطالب ریاضی به هم پیوسته است و بنابر این اگر امسال درسی را خوب یاد نگیرید در سال های بعدی با مشکل مواجه میشوید.

در مورد خسته شدن : باید بگویم که خسته شدن زود می تواند یکی از دلایلش تغذیه نا مناسب باشد. مغز در هنگام درس خواندن انرژی زیادی را مصرف می کند بنابراین  سعی کنید به تغذیه خود دقت کنید. حتما بعد از یکی دو ساعت درس خواندن یک ماده غذایی مقوی مصرف کنید مانند خرما، میوه، انواع مغزها و غیره. این مواد غذایی قند مصرفی مغز را جبران می کند. تمرکز نداشتن می تواند دلیل این باشد که شما قبل از درس خواندن خود را اماده نمی کنید اماده کردن برای درس خواندن شامل فراهم کردن جای مناسب که نسبتا ساکت باشد. سر و صدای محیط تمرکز شما را از بین می برد. همچنین  قرار دادن موبایل کنار خودتان موجب می شود که نتوانید تمرکز کنید و حواستان به پیامک ها و غیره پرت شود. یا اینکه فکر شما درگیر یک مسئله دیگر است.

بنابراین موقع درس خواندن سعی کنید جای ساکتی را انتخاب کنید، تمام مشغولیت های ذهنی خود را برای بعدا بگذارید و سعی کنید مطالب درسی را با برنامه بخوانید. یعنی اینکه بگویید من در این یک ساعت فقط علوم می خوانم. تعداد صفحاتی را که باید بخوانید محاسبه کنید مثلا اگر قرار است 15 صفحه بخوانید با خود قرار بگذارید که نیم ساعت اول باید 7-8 صفحه را خوانده باشم. تمام تلاش خود را بکنید این تعداد صفحات را بخوایدو دوباره نیم ساعت بعد بقیه مطالب. این یک مثال است اما شما باید برای تمام درسهایتان یک برنامه ریزی روزانه داشته باشید.

برای همان درس علوم که می گویید زیاد هست هم همین طور عمل کنید مطمئن باشید که اگر برنامه روزانه تنظیم کنید و خودتان را ملزم کنید که حتما باید این برنامه روزانه را انجام دهم کم کم عادت می کنید و برای همیشه با برنامه عمل خواهید کرد. این برنامه ریزی، تغذیه مناسب و تهیه جای مناسب بسیار به شما کمک می کند که بتوانید با موفقیت درس بخوانید. فعلا این پیشنهادات را انجام دهیم و من مطمئنم که با اینها بسیاری از مشکلات خستگی و عدم تمرکز شما حل می شود. من منتظر بازخود شما هستم تا  اگر مشکلی باقی ماند و یا وضعیت خود راضی نبودید بازهم با هم ادامه دهیم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.